Tijdens het rijden begon opeens gloeidraad lampje te knipperen, even laten ook de motorfout.
Auto rijdt prima, maar toch wil ik weten waar ik moet zoeken.
Dit komt naar voren met uitlezen:
5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit: Signal High
P2103 00 [174] - Check DTC Memory
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 210
5294 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit: Signal High
P2103 00 [038] - Defective
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 8
Na weer een stukje gereden te hebben kreeg ik alleen 5293 nog.
En opeens ging deze ook weg.
Ik ben bijna zeker dat die foutmelding weer gaat komen. Waar moet ik naar zoeken/repareren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is dit echt een Diesel?
En met welk systeem is dit uitgelezen?
Groeten Jan-Aize
Het is een common rail diesel motor.
Uitgelezen met VCDS Vag-Com 908
De monteur gaat eerst EGR klep schoonmaken, want hij verwacht dat deze medlingen ontstaan door een EGR klep die op dit moment waarschijnlijk lichtjes aangekoekt is.
Als dit niet helpt dan zal de sensor vervangen worden.
Ik las dat bij een Porsche schoonmaken ook hielp op een buitenlandse forum.
12 jaar
Hij is nog niet bij de monteur geweest. laatste paar dagen helemaal geen problemen gehad.
Totdat ik vanochtend na 50 km gereden te hebben (snelweg) met een warme motor hard optrok.
Nu knippert gloeidraad lampje hele tijd. Uitgezet bij mijn werk en gelijk erna geprobeert te starten en het lukte NIET.
Hij trok goed op en niets aan het handje...
Na 1 uur geprobeert te starten (motor afgekoeld) en hij start. Gloeidraad lampje knippert nu niet.
Als ik tijd heb, dan lees ik hem uit.
12 jaar
Geeft zelfde foutcodes zoals eerder....
12 jaar
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/38/regelklep.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/38/...][img]http://img38.imageshack.us/img38/1034/re...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
ik vermoed de regelklep 19 onder de egr klep.
Misschien is er een bassisstand mogelijk.
Groeten Jan-Aize
12 jaar
Van de weekend wordt ernaar gekeken.
En bedankt voor de schematische tekening
12 jaar
Jan-Aize
De trottle valve (nr. 18) en EGR (nr.17) zijn losgehaald en gereinigd. Er zat natuurlijk roet/teer aanslag op beide gedeeltes, maar niet overdreven. Moest wel een schroevendraaier aan te pas komen om het eruit te krabben.
Geen foutcodes meer. Probleem opgelost
12 jaar
Het kwam toch terug en er is een helemaal nieuwe gasklephuis (Throtte valve body gemonteerd) en waarom.
Mechanisch Elektrisch gedeelte zat onder trope diesel/olie.
Zie foto's van oude:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/14/...][img]http://img14.imageshack.us/img14/3360/p3...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/198...][img]http://img198.imageshack.us/img198/871/p...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823...][img]http://img823.imageshack.us/img823/5626/...[/img][/url]
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar