Audi A4: Compleet blok vervangen.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 turbo

Goedeavond,een klant van ons heeft motor schade aan zijn A4,er moet een
andere motor in.Kan ik de motor er vanaf boven uittillen of moet hij er van onder
uit?De ene zegt van boven en de andere van onder.Zijn er nog dingen waar
ik speciaal rekening mee moet houden?Alvast bedankt voor de reactie.

Mvrgr Dennis.

graalus

Geplaatst door graalus (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik doe altijd naar vooren.
Voorfront/bumper verwijderen (airco en koelvloeistof aftappen) en dan meestal de bak laten hangen en de uitlaat laten zitten en dan naar vooren eruit halen.

graalus (0) PRO, 12 jaar geleden

Beste ricky,bedankt voor je antwoord.
Zo had ik het nog niet bekeken en scheelt heel wat
demontage werk ivm subframe e.d.

Mvrgr Dennis.

graalus (0) PRO, 12 jaar geleden

Goedeavond ik heb nog even een vraag,ik heb vandaag delen besteld
bij de dealer zoals pakkingen e.d,nu verteld een monteur mij dat de motor
niet zal lopen als ik hem overzet omdat de rekeneenheid inspuiting de
motor niet herkent en de startvergrendeling niet vrij geeft.
Naar mijn idee zit de startvergrendeling in de rekeneenheid maar deze
wordt niet vervangen,als het een diesel zou zijn kan ik het mij nog voorstellen
met evt een gecodeerd afslag ventiel o.i.d maar bij een benzine motor?

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je alleen het blok vervangt en dus de computer laat zitten dan maakt het niets uit, dan loopt hij gewoon, het blok is niets anders dan iets mechanisch dus maakt niks uit. Maar ga je de computer erbij vervangen dan moet deze wel worden aangemeld bij de wegrijblokkering maar je laat deze zitten dus hij zal het gewoon doen.

graalus (0) PRO, 12 jaar geleden

Ricky,bedankt voor je antwoord, kon het me al niet voorstellen.

Mvrgr Dennis.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Succes man!

graalus (0) PRO, 12 jaar geleden

Goedeavond blok zit erin en morgen starten,ben even op pad geweest ivm wat
voor olie ik moet vullen,volgens de dealer long life van audi,volgens de site
van shell gewoon 5w40.
Wat ik op internet lees is dat de motoren ook stuk kunnen lopen op long life
van audi,kan ik niet gewoon goede 5w40 motorolie gebruiken van shell?,
in de werkplaats gebruiken wij shell helix hx7c 5w40 voor alle motoren
zowel zonder turbo als met turbo en nog nooit problemen.

Dennis.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

De dealer zegt longlife omdat dat het enige is wat hun computer aangeeft wat erin zou moeten en toen longlife kwam was de interval tussen de beurten opeens verlengt van 15000 naar 30000 km. En ook van de blokken die eerst normale olie hadden werd opeens longlife....alsof ze die blokken verandert hebben vanaf dat moment....... en dat je daardoor opeens 15000 meer kunt rijden.....is volgens mij gewoon zodat een klant niet meer om de 15000 hoeft te komen maar pas bij 30000 wat dus kosten bespaart. Ik bel altijd Autoparts of brezan oid op en wat hun zeggen flikker ik erin en is 9 van de 10x 5w40 full synthetisch.

graalus (0) PRO, 12 jaar geleden

Daar ben ik weer,klant tevreden de deur uit met een andere motor,fooi gekregen
en taart,staat de klant na twee dagen weer op de stoep met een hoop herrie uit
de koppeling,bak eraf gehaald en vliegwiel defekt.
Ander vliegwiel gehaald maar bij audi willen ze mij de aantrekkoppels v.d.vliegwiel bouten
niet geven omdat ik het vliegwiel daar niet heb gekocht!Dan kom je van een dealer voor
technische informatie bij een andere dealer en dan krijg je het gewoon niet!
Weet iemand de aantrek koppels v.h vliegwiel?

Mvrgr Dennis.

erwinvn (0) PRO, 12 jaar geleden

60 nm en 90 graden verder

groet Erwin

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

Bouten vliegwiel mee vervangen, betreffen rekbouten.

Gr. paul

Petje57 (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=graalus]t!Dan kom je van een dealer voor
technische informatie bij een andere dealer en dan krijg je het gewoon niet!
Mvrgr Dennis.[/quote]
"Leuke" collega's!
Bij ons in de omgeving komen alle garagehouders, dealers en universelen bij elkaar over de vloer met raad en daad. Nagenoeg altijd kosteloos.....
Maar goed dat er nog zoiets al Problemcar is.

graalus (0) PRO, 12 jaar geleden

Inderdaad Petje57,ben blij dat problemcar er is,COLLEGA"S bedankt voor
de antwoorden,kan ik morgen verder.

Mvrgr Dennis.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat een ballendealer zeg!

graalus (0) PRO, 12 jaar geleden

Goedemiddag,klant had ik vandaag weer aan de balie met de klacht dat de kachel koud blijft,e.e.a gecontroleerd
en onderste radiateur slang blijft koud,ook het expansie vat blijft koud en de kachel slangen zijn allebei koud,er komt niets uit het kleine slangetje
op het expansie vat,de bovenste radiateur slang wordt wel warm/heet.Thermostaat vervangen maar heeft niet geholpen,nogmaals goed ontlucht maar probleem blijft.Ik lees hier op het forum dat de waterpomp nog wel eens defekt gaat doordat deze doordraait op zijn as?ik ken dit probleem niet bij het merk waarbij ik werk dus is voor mij nieuw.Hoe kan ik dit controleren of is het gewoon demonteren.

Mvrgr Dennis.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Dennis ,als je de motor 3000 t/min laat draaien ,moet je de koelvloeistof in het tankje aan de bovenkant zien stromen.Er zijn diverse merken die daar last van hebben .(losse pompwaaier) Succes.

graalus (0) PRO, 12 jaar geleden

Best punt bedankt voor je antwoord,ik ga dit morgen even controleren ik weet
wel dat bij stationair niets uit het overloop slangetje liep.Moet ik testen bij warme motor
of koude.

Mvrgr Dennis.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Koud of warm maakt bij deze proef niet uit. Je moet die vloeistof zien stromen ! Zo niet dan kookt de motor binnen 5 minuten en wordt de kachel niet of bijna niet warm. Groeten.

graalus (0) PRO, 12 jaar geleden

Goedemiddag,beter laat dan nooit,auto rijdt weer na vervangen v.d waterpomp en goed
ontluchten van het koelsysteem,hoewel ik niets aan de waterpomp kon vinden loopt
de motor niet meer heet.Iedereen bedankt voor de adviesen en oplossingen.

Mvrgr Dennis.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Goed dit te horen. Ontluchten kan het probleem geweest zijn. Bij twijfel ,zoek op hoeveel koelvloeistof in de motor moet kunnen.Eventueel een hoogliggende koelslang demonteren als je die plastic ontluchtingsschroefjes niet wilt mollen. Gr. Jan.

audia4 (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=graalus]Goedemiddag,beter laat dan nooit,auto rijdt weer na vervangen v.d waterpomp en goed
ontluchten van het koelsysteem,hoewel ik niets aan de waterpomp kon vinden loopt
de motor niet meer heet.Iedereen bedankt voor de adviesen en oplossingen.

Mvrgr Dennis.[/quote]
was de afgekomen waterpomp er eentje met een kunstof waaier?

zo ja, dan komt het wel eens voor dat die warm los komen te zitten op de as en niet meer meedraaien. Een kookmotor is dan het gevolg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.