Mijn audi a1 heeft problemen met de cc. Activeren lukt maar binnen een 3 tot 5 seconden wordt de cc er weer vanaf gegooid. Boordcomputer is al door diverse bedrijven uitgelezen maar niets te vinden over de cc. Schakelaar aan stuur werkt ook goed, hij kan immers worden aangezet. Bij een lage snelheid kan het zomaar zijn dat hij het een langere tijd doet, echter bij bijv versnellen springt hij er direct weer af. Iemand enig idee waar dit in zou kunnen zitten?
Update: ik lees dat het soms aan de koppelingsschakelaar kan liggen bij audi. Zojuist gekeken maar heeft een a1 een koppelingsschakelaar? Ik zie alleen een uitsparing zitten waar een schakelaar in gemonteerd kan worden. Ik heb ook gemerkt bij het aanzetten van de cc (in de 5 seconden dat hij het doet). Het indrukken van het rempedaal zorgt ervoor dat de cc er direct afspringt (groene lampje uit) echter bij het intrappen van het koppelingspedaal blijft hij gewoon branden en aan staan. Klopt dit wel?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor zover ik weet ben je voor cruise altijd een koppelingspedaal schakelaar nodig. Er ligt toevallig ook geen losse stekker boven de pedalen?
Nee geen losse stekkers gezien
6 jaar
[quote=jpeeters]Nee geen losse stekkers gezien[/quote]
Wat is het kenteken?
De koppelingspedaal schakelaar zit denk ik aan de zijkant van de koppelingscilnder gemonteerd. zie afbeelding.
het kogeltje links zit aan het koppelingspedaal vast.
De schakelaar kan met wat gefriemel los vervangen worden.
Lijkt er wel op in inderdaad. Zal dus onder de kap tegen het schutbord aan zitten.
Klopt,als je het luchtfilter verwijderd zie je hem aan de zijkant van de koppelingscilinder zitten.
Ok wegens omstandigheden heeft dit een tijdje stilgelegen, echter nog steeds geen cc. Koppelingsschakelasr lijkt goed te zijn. Nog bij de aidi dealer geweest en die konden niets vinden na 2,5 uur onderzoek, wel even aftikken...
Een storing van de cc moet dat altijd zichtbaar zijn als ze hem uitlezen of werkt dat gescheiden?
5 jaar
De schakelstanden en evt. storingen van de cc zitten zowel in de ecu als in het stuurwiel communicatie apparaat,maar, als door b.v. een draadbreuk in de schakelaar de cc wordt uitgeschakeld, wordt dit niet altijd als een storing herkent,het kan ook een ingreep van de bestuurder zijn.
Nog even een update, de koppelings schakelaar (hallgever) heeft verschillende functies,nl,1.
koppelings pedaal geheel ingetrapt,vrijgave om te starten,2. gedeeltelijk ingetrapt ,vrijgave elektronische handrem of hill holder(mogelijk niet van toepassing op deze auto en 3. alleen boven in ingetrapt lossen van de cc.
Deze meetwaarden zijn alleen in de betrokken regelapparaten te zien dus no 1 in boordnet,no 2 in de abs of elektronisch handrem regelapparaat en no 3 in motor regelapparaat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A1 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar