Audi A6: De rechter achter remblokken zijn binnen 30.000 km versleten!

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: AYM

Hallo,

Bij deze auto zijn de rechter achterremblokken binnen 30.000 km versleten en de linker blokken zijn dan nog zeer goed.
De remklauw al gedemonteerd, gereinigd en nieuwe afdichtingen gemonteerd.
Alles gaat soepel heen en weer.
De remslangen zijn goed open.

Je zou bijna zeggen dat er nog een kleine restdruk in het systeem blijft.

Maar wat wel vreemd is dat ik met vagcom de ABS pomp niet in de basis stand kan zetten?!
Hij heeft geen fout codes.

Graag hoor ik van jullie.

Groeten Jan-Aize

de Dokter

Geplaatst door de Dokter (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

jacques1967 (0), 13 jaar geleden

Handremafstelling.? ik noem maar iets.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Loopt de rechterkabel licht genoeg geef anders bij de remhendel wat meer ruimte. Welke kleur heeft die schijf. Welke blok slijt het snelst binnen of buiten???

de Dokter (0), 13 jaar geleden

De handrempal komt in rust tegen de aanslag aan, dus de kabel is niet te strak.
De kleur van de schijf is normaal en het binnenste blokje is iets eerder versleten dan de buitenste.

Zelf zit ik te denken aan de ABS pomp.

Alvast bedankt voor het mee denken.

Groeten Jan-Aize

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

welke remklauw heb je geinspecteerd????de rechter???ik zou links zoeken ik vermoed dat de rechter wel goed werkt maar de linker zwaarder gaat.

de Dokter (0), 13 jaar geleden

dat snap ik niet, maar heb beide klauwen tegelijk gereinigd en nieuwe afdichtingen in gezet.
Het ligt hem niet aan de klauwen.

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

is niet moeilijk,als de linker niet werkt en de rechter wel slijten alleen je rechterblokken en je linker niet,als je nu de wagen opkrikt wel onder de assen anders treed hoogstwaarschijnlijk je remdrukverdeler in werking,en je laat iemand voorzichtig de rem intrappen grijpen dan allebei de wielen op dezelfde tijd aan ,als je je wielen ronddraait gaan ze dan op dezelfde tijd zwaar en ook weer los.en draaien allebei de wielen goed los rond

de Dokter (0), 13 jaar geleden

En Paul Kelder, heb jij ook een idee hier over?

Groeten Jan-Aize

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

Jan

Is dit euvel de eerste keer ?

Gr. paul

de Dokter (0), 13 jaar geleden

nee, dit is de 2e keer dat ik de remblokken heb vernieuwd, omdat de rechter blokken dan kompleet versleten zijn en de linker dan voor de helft.

audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden

Ook nog belangrijk, wat voor onderdelen gebruik je??

Er zijn goedkope immitatieblokken via automateraalgroothandels voor deze remtangen in omloop die heel slecht in de remtang passen, die wurgen zichzelf klem in de zitting.

de Dokter (0), 13 jaar geleden

allemaal originele onderdelen gebruikt.

audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden

dan de vrije slag van het rempedaal controleren. lijkt er op dat de remcilinder niet geheel vrij komt. Een enkele keer is de rembooster de oorzaak, vaak het gevolg van een verstopte waterbak waardoor het ding vol met water komt te staan en inwendig totaal verrot.

het lijkt er op dat ontlastgaten in hoofdremcilinder dicht blijven waardoor er restdruk in het systeem kan opbouwen bij warmer worden van de remolie.

de Dokter (0), 13 jaar geleden

update:

Bij de eerste keer remmen zit het rempedaal helemaal bovenin.
Als men langer aan het rijden is zakt het pedaal steeds dieper?!

Met het dichtzitten van het compensatiegaatje zou dit toch anders om moeten zijn met het opwarmen van de remvloeistof.

Graag hoor ik van jullie.

Groeten Jan-Aize

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

slingeren je remschijven niet,zodat er vrije slag ontstaat en dat je remblokken verder van de schijf af komen te liggen en beetje vrije slag op je pedaal krijgt voordat je blokken aangrijpen

de Dokter (0), 13 jaar geleden

Nee, 100 % recht.

Groeten Jan-Aize

de Dokter (0), 13 jaar geleden

De rembooster of de hoofdremcilinder?

erwinvn (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik zou de rembooster vervangen. Komt zeker vaker voor. Door een probleem in de rembooster word de hrc heel licht bedient. Remmen kunnen dan kruislings scheef slijten. De kacht is vaak te vernemen bij autos de veel lange( snelweg) ritten heeft.

de Dokter (0), 13 jaar geleden

Gaat Paul ook voor de rembekrachtiger?

johndoornbosch (0) PRO, 13 jaar geleden

Jan-Aize,

indien het probleem veroorzaakt wordt door de bekrachtiger dan denk ik dat alle remmen aanlopen.
controleer allereerst of dat het geval is.


gr john

de Dokter (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor uw reactie!

Dat is niet het geval.
En ook merk ik links en rechts achter geen verschil in aanlopen.

Liepen ze maar aan, dan is het allemaal wat duidelijker.
Maar dit is ongeveer 1 keer per jaar dat de blokken rechts achter helemaal op zijn.

Groeten Jan-Aize

johndoornbosch (0) PRO, 13 jaar geleden

laat de remmen eens controleren op een remmentestbank dan moet er wel een duidelijk remverschil uitkomen.


gr john

de Dokter (0), 13 jaar geleden

De laatste klacht was dat er tijdens remmen een vreemd geluid bij het rempotje vandaan kwam.
De afdekplaat verwijderd en geconstateerd dat de rembekrachtiger nu tot 3/4 in het water stond.
Afwatering schoon gemaakt.
Nieuwe rembekrachtiger gemonteerd en de achter remblokken vernieuwd.
De remblokken links voor zijn iets meer afgesleten dan de rechter, dus hij zal net iets op de rem hebben gestaan. (kruislinks)

Allemaal bedankt voor het mee denken!

Groeten Jan-Aize

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.