hallo iedereen
ik heb hier een audi a3 waar de distributieriem een tand versprongen is, ik heb deze nu weer juist gelegd en de motor draait perfect, geen kleppen geplooid, nu is mn vraag, ik heb de dbriem en bijhorende spanrollen en waterpomp gedemonteerd, ik zie daar niets aan, de riem lag er nog maar ongeveer 55000 km erop
spanrollen zijn nog goed en waterpomp is ook nog goed, ik zal deze allemaal terug vernieuwen, waardoor kan deze distibutiriem 1 tand versprongen hebben? dat is mn grote vraag, het was wel gesneeuwd en -8 gevroren
zou dat daarmee te maken kunnen hebben, koelvloeistof was -30
mvg mario
Geplaatst door mariocapri (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Mario,
Stond de riem toevallig wat slapjes ? Dat kan het probleem ook verklaren..
Het beste is om de set te vernieuwen incl waterpomp..
Om de 15.000 km toestand en breedte controleren, vervangen om de 60.000 km
Gr Stefan
mariocapri (0) PRO, 14 jaar geleden
dag stefaan, de riem spande nog goed, het is dat dat ik raar vindt
grtz
johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden
de oorzaak kan in het nokkenastanwiel zitten wat verdraait is of in het krukastandwiel waarvan de bout niet goed vastzit.
gr john
peterh8902 (5) PRO, 14 jaar geleden
Liep de auto , voordat je de riem controleerde slecht?
kan het anders niet zijn dat riem er al verkeerd oplag?
peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden
ik ga ook voor krukas tandwiel
mariocapri (0) PRO, 14 jaar geleden
hallo
ik heb dus alles vernieuwd, nieuwe spanrollen, nieuwe waterpomp, krukasbout vernieuwd, deze auto rijdt al reeds een maand terug perfect , kdenk dat de riem versprongen is door slijtage
grtz
peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden
toch uitkijken k.a tandwiel slaat wel vaker uit,
kan verschoven zijn, en ik zou de moeite nemen hem los te nemen,dan sluit je het uit,
sjedel1 (0) PRO, 14 jaar geleden
zit er een hydraulische spanner op en is dit een originele
ik heb het zelfde gehad bij een a6 4.2 eerst een skf spanner er op die liep na een dag stil staan zo ver terug dat de riem 1 tand verprong
dit na een paar hondert km perfeckt te hebben gereden
Ary (0) PRO, 14 jaar geleden
Kijk maar eens goed naar je krukastandwiel als deze eraf ligt. Zodra de motor veel gedraaid heeft laat de krukasbout iets los waardoor het tandwiel speling gaat krijgen en de timing niet meer klopt......
Als je de krukasbout met een luchttol makkelijk los kan draaien weet je al hoe laat het is........
Succes Ary