Hoi,
We hebben een Audi TT staan, een 1.8 benzine 110 kw AUM motor die op een 50 tal km rijden een aantal foutcodes opslaat. Deze zijn:
16684, 16685 en 16686 die aangeven dat een onbekende cilinder en cilinder 1 en 2 geen verbranding hebben.
17544 = bank 1 brandstofaanpassing systeem te mager.
16486 = LMM signaal te laag.
16891 = regeling stationair toerental te hoog.
17705 = drukverlies tussen de turbo en de gasklep.
We hadden gedacht om te beginnen om de bobijntjes allemaal te vervangen voor de eerste drie foutcodes, maar zouden die andere foutcodes het gevolg kunnen zijn van die eerste drie foutcodes.
De wagen draait stationair niet mooi en het lampje van motorstoring brandt, maar hij trekt wel goed op en onder het rijden merken we niets.
Groeten, Frank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Of andersom, het mengsel is te arm vanwege een defecte/slechte LMM of luchtlek en daardoor krijg je misfires.
Lees eens met EOBD de Long Term Fuel trims uit en plaats die. Een 4-gas test zou ook helpen.
Wat voor signaal lees je uit voor de lambda-sondes?
Denk om je katalisator, deze zijn erg duur...
mvg,
Hans.
We hebben vandaag de 4 bobijnen en de luchtmassameter vervangen en de foutcodes gewist. Meteen toen de foutcodes gewist werden begon de motor stationair slechter te draaien. Voorlopig zijn er nog geen foutcodes teruggekomen maar bij koude motor loopt hij stationair nog niet mooi.
Mvg. Frank.
Kijk even naar de koelvloeistoftemperatuursensor deze gaan nogal vaak stuk.
Ook niet onbelangrijk wat voor brandstof zit er in er moet namelijk super loodvrij 98ron in deze motoren !
Gr. suc6 Harry
adaptie(s) uitvoeren.
J.E
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar