hallo,
Bij deze Audi A6 met BRF motor is reeds de EGR - klep vervangen , maar helaas heeft de auto nog altijd foutmelding
Egr valve N18
P0403 malfunction ,
ook reeds vervangen Egr - koeler , daar de buis tussen koeler en uitlaatcollecteur los zat .
de bedrading tussen EGR - klep en motorstuurdoos uit gemeten , vertoont geen breuk en stekker ziet er goed uit.
Heeft er iemand een idee wat het nog kan zijn,
mvg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcode: 16787 P0403
Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
nl Uitlaatgasterugvoersysteem, Klep (N18) fout in circuit
du Ventil für Abgasrückführung (N18) Fehlfunktion
en Exhaust Gas Recirculation Valve (N18) Malfunction
Extra info bij de foutcodes
Mogelijke verschijnselen:
Ruw stationair lopen
Trekkracht op onverwachte momenten afwezig
Motor slaat af
Emissielampje brandt
Storingslampje (MIL) brandt
Mogelijke oorzaken:
Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
Water in de behuizing van de EGR Klep (N18)
Bedrading van/naar de EGR Klep (N18) defect
N18 defect
klep (N18) van de EGR functioneert niet (doet maar wat, of staat permanent open of dicht); die klep kan dan op ongewenste momenten open staan (dicht is niet erg), waardoor de cilinders teveel uitlaatgassen te verwerken krijgen
ECU defect (onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk)
Mogelijke oplossingen:
Check / vervang zekering(en)
haal de zekering(en) er uit
maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
zekering(en) terugplaatsen / vervangen
Kontroleer bedrading en aansluitingen van/naar de EGR Klep (N18)
Check / vervang de EGR Klep (N18)
diesel: check [Module-01], [Meetwaardeblokken-08], Groep 003, veld 4
Extra info:
Uitlaatgasterugvoersysteem (EGR)
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 02 januari 2012.
Verbeteringen / Aanvullingen Zoeken Bronvermelding Pas op Disclaimer Colofon Copyright © 2002-2014 G. Speek VAG-COM home
Specialist in VAG diagnoseSpecialist in diagnoseapparatuur voor alle automerken!
StatCounter - Free Web Tracker and Counter
hallo,
wil eens terugkomen op men vraag van hier boven , die niet op te lossen is .
Na al deze tijd nog geen resultaat.
Ondertussen al heel veel gedaan , nog eenmaal EGR-klep vervangen ( 3 de nieuwe klep ) binnen de 3 maand.
Stekkerverbinding met bekabeling vernieuwd ,
katalysator leeggemaakt
Lmm vervangen
MAPsensor vervangen ,
Inlaatcollecteur gekuist ook egr koeler met leiding samen volledig gereinigd
Na al deze werkzaamheden an een dag terug hetzelfde probleem met dezelfde foutcode.
Wie heeft dit al eens meegemaakt?
Wel is de wagen softwarematig getuned door ABT .
Wou deze EGR - klep laten wegschrijven voor ervan af te geraken maar daar het getuned is door ABT kan men niets doen daar het gecodeerd is.
9 jaar
dan weet je dus wat het probleem is he
Sorry, heb niet begrepen wat u wou zeggen.
Even een uitgebreid antwoord.
9 jaar
Bedoeld door fordmannetje is dat je voor de zekerheid de chiptuning eraf moet halen. Dan een aantal dagen/weken mee rijden en kijken of het probleem terugkomt. Zo niet dan zoek je verder. Pas als het opgelost is tuning evt. opnieuw doen.
9 jaar
Is al gecontroleerd of de klep wat doet?
Komt de fout meteen na het wissen meteen terug?
Na al deze werkzaamheden , is het soms dat het direkt komt of na een korte rit , er is geen vaste frequentie in de fout wanneer het zich voordoet
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar