Audi A4: Geen vermogen meer

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: AVG

Beste mede sleutelaars, mijn audi heeft geen vermogen meer. Er is nog wel mee te rijden maar boven de 2000 tpm bijna geen vermogen.
De auto starte 8 dagen geleden niet de anwb is er bij geweest. Waarschijnlijk is het startslot aan vervanging toe in ieder geval de electronica achter het slot. Nadat de anwb de auto op de draden gestart had, was er geen startprobleem meer.
Hij heeft ook de auto gestart op het startrelais maar het contact was toen uit.
Nu heeft de auto het vermogenverlies.
Geen storing in de boordcomputer of ergens anders op de tellers.
Ik heb de accu los gehad en de polen en de + en - kabel tegen elkaar gehouden.
Voor de zekerheid nieuwe brandstoffilter en luchtfilter.
Ik heb bijna Vagcom besteld van Ross-tech, wacht alleen nog op Paypal. kost natuurlijk wel wat maar uitlezen bij de dealer ook.
Ik ben een echte tdi fan, dus zal voorlopig wel vw diesels blijven rijden. Ben ook echt gek op mijn Audi.
Maar vooral ivm het koppel van de motor.
Ik hoor net van een collega, die had een kennis met een 130pk passat 2002. zelfde probleem, zat in de luchtmassameter.
Die is toen gereset bij de dealer en probleem weg.
Kan ik de luchtmassameter zelf resetten? Nu zonder Vagcom?

sauspasta

Geplaatst door sauspasta (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

lmm resetten??
dat ding werkt of niet
denk eerde dat je de turbo eens moet bekijken
als t goed is een verstelbare
kan zijn dat de schoepenverstelling vast zit

sauspasta (0), 14 jaar geleden

Het lijkt wel of hij niet versteld inderdaad. voor de anwb, deed de turbo het goed en fluite ook mooi. Nu niet meer inderdaad.
Ik denk dat als ik nog lang door blijf rijden dat hij wel vast gaat roeten.
Dat vacuumpotje wordt aangestuurd via een soort klep. Ik hoop dat het bij uitlezen duidelijk wordt waar de storing vandaan komt.
Er zit een klepachtig iets bij de radiator en vlak bij het brandwerend schot. beide met luchtslangen.

sauspasta (0), 14 jaar geleden

Ik heb hem gisteren aan Vagcom gehad maar een oude versie. Nu is het ook een oudere auto dus dat maakt misschien niets uit.
Eerst geen fouten en kort daarna gaf hij wel aan dat hij in noodloop liep.
De slang van de inlaad bovenop was wat vet maar niet lek, hij sisst daar ook niet.
Toen gingen we een stukje rijden en mijn vriend zag op de laptop dat hij lang niet aan zijn turbo druk kwam.
Maar er kwamen geen storingen van N75 of LMM te voorschijn.
Misschien geeft mijn auto die meldingen nog niet.
Ik heb een andere N75 mee gekregen om uit te proberen en overweeg een pierburg LMM te plaatsen al is het maar voor de zekerheid.
Inmiddels is mijn bestelling geplaatst bij Ross-Tech en heb ik de Hex Usb Can besteld. Met een beetje mazzel kan ik half volgende week verder uitlezen met mijn eigen laptop.
Hopelijk met een orginele complete versie is er meer te zien?
Ik ben een beetje bang dat, doordat hij een tijdje in noodloop gedraait heeft, de turbo vast gekoold is. en dus nu nadat de noodloop gereset is niet meer op de vacuum versteld.
Is er een makkelijke manier te controleren of er genoeg vacuum getrokken wordt en kan je bv met iemand op de gaspendaal en een slanggetje op de vacuumpot zelf door te zuigen, de turbo verstellen?

Dead Silence (0), 14 jaar geleden

Mooi dat je een Ross-Tech kabel hebt besteld, echter een CANBUS versie was niet nodig geweest. Een kabel van 15 euro en de gratis VAGCOM v4.09.1 downloaden bij Ros-Tech was ook een oplossing. Doe ik ook met mijn A3 van 2000 (1.9TDI AGR) met ook zo nu en dan vermogensproblemen die waarschijnlijk aan N75 klep liggen. Natuurlijk kan je met de complete versie veel meer doen, zo niet alles, maar ook dingen abusievelijk met een gefuckte motor als eindresultaat. Dus goed opletten wat je doet. Succes ermee.

sauspasta (0), 14 jaar geleden

Je hebt helemaal gelijk, ik zal zo voorzichtig mogelijk te werk gaan.
Die goedkope kabels, die heb ik een aantal keren geprobeerd te bestellen maar de gene die ze verkocht wilde niet dat ik de kabel op haalde. Alles per post. Ik snapte niet waarom ik die kabel niet aan huis/bedrijf kon ophalen. Er zit er ook een in spakenburg dat is 10 minuten rijden van mijn woonadres maar ik kom hem niet even ophalen.
Die vriend heeft er een van 80 euro met dongel en imitatie.
Ik betaal nu 280 euro, daar zal nog invoerrechten bij komen verwacht ongeveer 30 euro.
De vraag is natuurlijk hoeveel de audi 1999 al te lezen is, maar dat zien we wel.
Ik vermoet ook de n75, vind het allen raar dat er niets in beeld kwam in Vagcom.
Als dat volgende week weer zo is, ga ik een nieuw type n75 kopen met een nieuw type stekker ( info tdiclub)
en een Pierburg LMM.
De slangen zal ik eerst allemaal vernieuwen. Maar daar kan ik toch niet zo makkelijk bij.
Als ik wat weet bericht ik het, als iemad anders wat weet, hoor ik het graag.
Groet Niels

Dead Silence (0), 14 jaar geleden

Check this out :-): http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i..., want dat is mijn probleem. Ik moet hem nog eens rijdend gaan uitlezen of de duty cycle van de klep meten.

sauspasta (0), 14 jaar geleden

Update.
Ik had een andere n75 er in maar hij deed nog het zelfde.
Toen heb ik eens het vac slangetje direct op het membraam van de turbo gezet en alle karcht was er weer.
Gelukkig maar hij gaat boven de 2000tpm in een soort noodloop.
Nieuwe Pierburg N75 er in, ik had mijn twijfels over die andere en dat bleek ook. die nieuwe ging het goed maar weer tm de 2000tpm.
Nu hoop ik dat bij vervanging van de LMM het probleem over is.
wordt vervolgd

sauspasta (0), 14 jaar geleden

Nu ook een nieuwe lmm. Een Binko BCH 600.
Geen verschil!
Nu eerst maar de turbo schoon maken, het kan nog aan een niet goed werkende verstelbare turbo liggen. Duimen, word er wel een beetje flauw van.
Wacht nog ff op wat beter weer.

maarten4874 (0) PRO, 14 jaar geleden

en heeft het nog wat opgeleverd?

sauspasta (0), 14 jaar geleden

Het is nog niet klaar.
Ik heb niet zo veel tijd, hij rijd maar bij flink doortrekken gaat hij bij ongeveer 105 kmh in de noodloop.
Je ziet niets mar er is een stuk minder vermogen.
Eigenlijk blijft de turbo over, die zal wel niet meer zo los zijn als nodig.
Hij verstelt nog wel maar niet goed genoeg, ik heb hem nog niet uitgelezen, je zou de turbodruk moet kunnne zien in Vagcom maar heb ff geen tijd.
Ik heb hem nodig elke dag en laat het nog ff zo.
Ben met mijn backup auto bezig enof kan later in het jaar gerust met de motor naar mijn werk.
Plus verhuizing op komst.
Distributie moet ook.
Als ik de turbo schoon hem gemaakt, meld ik hier de uitkomst.
Als dat het niet is, dan weet ik het echt niet meer.
gr Niels

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.