hallo
Ik heb een geluid probleem ,als ik noormaal rij op een snelweg is er geen geluid maar als ik op rem druk en op drempels rij is er rammelende geluid van voorkant denk ik en op de wegen zonder asfalt( tegels) hoor ik ook die rammelende geluid net als of er iets los is.
draagarmen waren goed
schokdempers goed
stabilatorstang goed wat kan het zijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
schokdempers???
voortrein los
reactie armen
Zeker weten dat het niet de stabbalisatorstang rubbers zijn,zien er namelijk op het oog altijd redelijk goed uit.
Ricky,
ja rick
da s stresse voor zon man
alles is goed
vraag t hier en je heb de antwoorden
maar ja
als lles goed is ????
wij weten er niks van!
hallo
Ik ben gisteren naar een andere garage geweest en die zeggen tegen mij dat rechts achterste draagarm niet goed is dat die vervangen moet worden en het geluid daarvan komt,daarvoor zij de andere garage dat alles goed was .Wat ik niet snap als ik op rem druk hoor je het geluid goed en bij drempels en wat heeft het draagarm met rem te maken
17 jaar
[quote=yakup]hallo
Ik ben gisteren naar een andere garage geweest en die zeggen tegen mij dat rechts achterste draagarm niet goed is dat die vervangen moet worden en het geluid daarvan komt,daarvoor zij de andere garage dat alles goed was .Wat ik niet snap als ik op rem druk hoor je het geluid goed en bij drempels en wat heeft het draagarm met rem te maken[/quote]
in zoverre indien je remt zou je de speling kunnen oproepen, en dat is goed mogelijk.
Gr. paul,
ja effe duidelijk
er zit speling
je remt en de draagarm(wiel) stopt en de auto gaat door tot de speling weg is
nou heb ik t weer duidelijk gemaakt of nie
hallo
Ik weet niet of het normaal is maar mij versnellingschakelaar die beweegt heel erg, bijvoorbeeld als je op gaspedaal trapt dan beweegt die en bij normaal rijden beweegt die ook verder met schakelen is geen probleem zou dat probleem zijn want ik wiel op vakantie
17 jaar
Ligt de motor niet toevallig los in de auto?? Oftewel, controleer alle motorsteunrubbers eens.
[quote=paulkelder][quote=yakup]hallo
Ik ben gisteren naar een andere garage geweest en die zeggen tegen mij dat rechts achterste draagarm niet goed is dat die vervangen moet worden en het geluid daarvan komt,daarvoor zij de andere garage dat alles goed was .Wat ik niet snap als ik op rem druk hoor je het geluid goed en bij drempels en wat heeft het draagarm met rem te maken[/quote]
in zoverre indien je remt zou je de speling kunnen oproepen, en dat is goed mogelijk.
Gr. paul,[/quote]
Paul,
Mijn A4 TDI 81kW van 1999 heeft een vergelijkbaar probleem. Met remmen bonkt/klappert het onderstel dat het een lieve lust is. Als ik zachtjes rem klapper het heviger dan wanneer ik hard rem. Ik verdenk de onderste draagarm achter bij het rechter voorwiel, maar ben daar niet zeker van. Met een bandenlepel heb ik de speling gecontroleerd en dit geeft mij niet met grote zekerheid uitsluitsel.
Is het echter denkbaar dat het ook de voorste kan zijn of de bovenste? Draagarmen zijn dure geintjes en ik wil proberen overbodige investeringen te vermijden. Stabilisatorrubbers heb ik vandaag vervangen en koppelstangen zijn ca 1 jaar geleden vervangen. Die zijn er ook nog goed uit.
Andere mogelijke oorzaken:
- toplagers (lijkt me sterk, ik kan nl niks verkeerds aan de veerpoot ontdekken)
- stuurkogel (ook geen speling waarneembaar).
Graag jouw advies.
17 jaar
edwin
indien je snel en kort achterelkaar het rempedaal bediend is dan de speling op te roepen. zoja! zit er speling op de kromme draagarm.
Gr. paul,
hallo
Het was toch de draagarm rechtsonder achterste ,heb nieuwe erop gezet nauw geen geluid meer .
17 jaar
[quote=paulkelder]edwin
indien je snel en kort achterelkaar het rempedaal bediend is dan de speling op te roepen. zoja! zit er speling op de kromme draagarm.
Gr. paul,[/quote]
Paul,
Ik heb de achterste draagarm onder van het rechtervoorwiel vervangen en het geluid is inderdaad weg. Dank voor je goede advies.
Helaas trilt de auto nog steeds hevig bij remmen. Het lijkt op een kromme remschijf, echter in opgekrikte toestand kan ik het wiel normaal rondbewegen. Er zit een licht aanlopend punt, maar dit is echt minimaal. Toch moet er iets zijn wat deze trilling veroorzaakt. De trilling is tevens waarneembaar in het rempedaal en het stuur. Bovendien lijkt de frequentie van de trilling evenredig met de snelheid toe, dan wel af te nemen. Ik heb de remmen schoongemaakt, kragen van de schijven geslepen e.d. Tevens heb ik de remblokhouder met geleidepennen vervangen (tweedehands), omdat een van de tweede geleidepennen doordraaide, waardoor de draad in de remblokhouder niet goed meer was.
Bovendien zijn de remmen en blokken dun, maar dat geldt tevens voor de linkerzijde en die heeft de trilling niet.
De auto heeft ca een half jaar geleden een week of vier stilgestaan. Op de remschijf is een soort afdruk (soort grens) te zien, waar precies de remblok op past.
Mogelijke veroorzakers waaraan ik zit te denken zijn, in ondergenoemde volgorde:
- schijven
- doordat de schijven en remblokken dun zijn is de remklauw behoorlijk "vrijgekomen", dwz er is een groot deel van geleidepennen zitbaar, waardoor de remklauw meer kan wrikken en het kleine oneffenheidje in de remschijf dramatisch verergerd.
- de spanning van de klemveer is te weinig, waardoor de klauw aan de buitenzijde onvoldoende/gelijkmatige druk op kan brengen
- schokbreker (hoewel deze bij in- en uitveren wel goed lijkt te dempen), evt zgn toplager
- onderste draagarm voor
Graag nogmaals jouw advies.
17 jaar
gooi eerst die te dunne schijven maar eens bij het oude ijzer; nieuwe setjes kosten niet zo bijzonder veel. Ze zijn toch te dun dus je moet er toch aan. Te dunne schijven willen wel eens krom gaan trekken en trillen tot gevolg hebben.
Maak gelijk de naaf even goed schoon en roestvrij voordat je de nieuwe schijf monteerd.
edwin
net wat harry opsomt. het probleem zit hem puur in de remschijven, naarmate van slijtage worden ze mede gevoelig voor het gaan kromtrekken. [color=red]advies: schijven en blokken vervangen, geleidepennen met lagervet licht invetten (geen koppervet)[/color]
Gr. paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar