auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi 0: Gerepareerde band, accepteren of niet?

Brandstof: Diesel, Motorcode: 125kw

Vlak voor het winterbandenseizoen heb ik een a-selectie A3 aangeschaft. Bij het wisselen van de zomerwielen/banden, zag ik dat 1 band gerepareerd is met een prop van buiten geschoten. Nu rijd ik veel autobahnkilometers met hoge snelheden en wil graag dat de techniek het niet laat afweten.
Ik heb het wiel met band ter controle afgegeven bij de dealer of ze deze reparatie (uitgevoerder onbekend) willen controleren. De uitslag was dat de band goed is gerepareerd en dat je aan zo'n reparatie niet moet gaan knoeien. Op mijn vraag of de staat van de binnenzijde van de band ook is gecontroleerd werd nee geantwoord. Ik wil dat ze dit wel gaan doen, je weet nl niets van de historie van deze band. Graag zou ik de band van binnenuit met zo'n plug/pleister gerepareerd hebben, maar volgens deze dealer is dat geen optie meer. Wat mag ik verwachten van deze dealer? (gezien mijn rijgedrag ga ik met de band in deze staat niet meer rijden) Stel ik me aan?

Geplaatst door

avieravant (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zelf repareer ik een lekke band soms ook met zo'n prop, als het een klein lek is.
Ik heb zelf daarna nog nooit een probleem gezien na zo'n reparatie.
Als een band met prop gerepareerd is en die haal je eruit denk ik dat je de band meer belast
als dat je de prop zo laat zitten.
Maar het blijft een reparatie natuurlijk, ook met een sticker.

Zo'n lek is natuurlijk wel veroorzaakt door het binnendringen van een voorwerp.
Daardoor kan eventueel het karkas beschadigen.
Een breuk in het karkas ter plaatse van een oud lek zie ik een enkele keer, maar dat had je met een sticker
ook gehad.
Als je het niet vertrouwd (en gezien je rijgedrag) gewoon vervangen zo'n band.

Oiram

Ik vind, dat je van de dealer niets kunt eisen, maar bij hoge snelheden in Duitsland zou ik me hierbij ook niet lekker voelen, dus beter vervangen en/of op reserve leggen.

E.T.Wiersum 0

14 jaar

Even een update: De dealer laat niets van zich horen en reageert niet op mail en terugbelverzoekjes.
óf ik ben niet belangrijk genoeg of het voorgelegde probleempje ligt toch iets ingewikkelder.
......................ik wacht nog steeds. (mijn wiel + band is nog steeds bij hen)

avieravant 0

14 jaar

Ik zou niet zo bang leven met die prop in de band..

Zoals oiram zegt, het werkt perfect, heel af en toe en na tig km kan het wel eens voorkomen dat hij langzaam lekt op die plek, maar het is en blijft natuurlijk een reparatie..

Als hij niet lekt, lekker zitten laten en rijden ermee..

Vervangen zou je altijd nog kunnen doen.

Waarom moeten ze de band van binnen controleren ? Dan zou ik hem even langs een labaratorium brengen..Als ze niks vreemds zien en hij niet lekt, dan is het toch goed..

stefan84 0

14 jaar

Dat de dealer niet reageert is natuurlijk niet netjes, maar ik denk dat ze het beu zijn.

E.T.Wiersum 0

14 jaar

Wiel ophalen en bij een ander bedrijf nieuwe band erop laten zetten.
Niet eindeloos over discussieren, want dat schiet niet op.
Neemt niet weg dat een prop is Nederland is toegestaan, maar in Duitsland (en Oostenrijk) niet!

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

14 jaar

[quote=stefan84]Waarom moeten ze de band van binnen controleren ? Dan zou ik hem even langs een labaratorium brengen..Als ze niks vreemds zien en hij niet lekt, dan is het toch goed..[/quote]
Als je een stuk gereden hebt met een halflege band, dan heb je kans dat de wang aan de binnenzijde doorslijt, door stomweg een prop van buitenaf te schieten, weet je dus niet wat de staat van de band is.
Vorig jaar heb ik met 220 een lekke band gekregen, toen ik op de vluchtstrook stond was de band zo heet dat je em niet kon vast houden, ben met de band naar een bandencentrum gegaan met de vraag of deze gerepareerd kon worden. Zij wilden eerst de band van binnen wel eens bekijken; resultaat was dat het loopvlak er bijna af was, terwijl aan de buitenkant het een prima band leek.

Ik vind dus mijn vraag aan de dealer niet zo vreemd.


@ Hans 4040, Je hebt gelijk, maar ik heb nog niet eens de gelegenheid gehad om te discussieren.

avieravant 0

14 jaar

[quote=E.T.Wiersum]Dat de dealer niet reageert is natuurlijk niet netjes, maar ik denk dat ze het beu zijn.[/quote]
Lijkt me sterk, ik heb alleen maar gevraagd of ze de band eraf willen halen en bekijken. Heb nog geen eisen gesteld..................dat komt nog :-)

avieravant 0

14 jaar

[quote=avieravant]@ Hans 4040, Je hebt gelijk, maar ik heb nog niet eens de gelegenheid gehad om te discussieren.[/quote]
Zal je nog sterker vertellen:

Ik persoonlijk zou daar niet eens over willen discuseren, er kwamen heel simpel 2 nieuwe banden op.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Morgen kan ik m'n wiel weer halen, (na weken) gaat toch meer tijd in zitten als je denkt :-(
Band is van binnen in goede staat.
Ik ga de band bij een "betrouwbaar" adres aanbieden voor een "pleister-reparatie".

Bedankt voor de adviezen en meningen.

avieravant 0

14 jaar

Wil er nog even op terugkomen.
Ik ga afscheid nemen van deze dealer. Ik heb het wiel even goed bekeken en het lood (wat natuurlijk geen lood meer is) is oud, geen spoortje van zeep bij de randen.............mijn conclusie is dat er helemaal niets met dit wiel is gedaan. Jammer dat er toch bedrijven zijn die zich in een positie wanen waarbij dit soort gedrag blijkbaar normaal is.

avieravant 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 0 of stel zelf een nieuwe vraag.