grote trillingen tussen 85 en 130km/h
onder de 75km/h geen trilingen en vanag 85 begind hij echt te trillen preciesdat ge over kassei rijd bij licht versnellen van 75 naar 130
velgen zijn ok
inwelke versnelling hij staat maakt niet uit dus zit niet in motor of versnellingsbak
iemand al voorgehad
ik dekk aan een kardan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit er groot verschil tussen profieldiepte voor en achterbanden?? zijn de banden van het zelfde merk/type??
nee zijn 4 dezelfde nieuwe michelins
en het is plots begonnen
zitten de wielbouten goed vast?
Is het plotseling/geleidelijk ontstaan of na een reparatie?
[quote=yves.vriens]nee zijn 4 dezelfde nieuwe michelins
en het is plots begonnen[/quote]
zo te lezen is het plotseling begonnen
[quote=john5686][quote=yves.vriens]nee zijn 4 dezelfde nieuwe michelins
en het is plots begonnen[/quote]
zo te lezen is het plotseling begonnen[/quote]
Helemaal overheen gelezen.Biertje?....
yves reageert niet meer
Topic opgeschoond.
yves.vriens , ben je er al uit?
mvg,
Hans.
nee nog niet
ik denk aan een cardan of iets van de quattro aandrijving
er liggen nu van vrijdag 4 nieuwe banden en velgen op en probleem is net hetzelfde
iemand nog raad
Kun je niet één aandrijving afkoppelen? Wellicht dom, maar zit er ergens geen kruiskoppeling of homokineet klem?
Ik vraag dat omdat dit mijn ervaring is met oudere auto's met een cardanas die gekke trillingen geven. Juist bij deze snelheid.
een quattro heeft een z.g. torsen differentieel tussen de voor en achteras zitten, je kunt hierbij niet ongestraft een as weghalen; dan vermoer je gegarandeerd dit differentieel. (zeker met het vermogen dat dit apparaat ontwikkeld)
Zoek een kenner van de quattro systemen, en ga daar langs. Ga je zitten kloten loop je financieel geheel leeg op dit voertuig. (onderdelen lijken van goud en komen NIET uit de normale A6 seriewagens)
[quote=audia4]Een remschijf mag niet zodanig door corrosie zijn aangetast
Zoek een kenner van de quattro systemen, en ga daar langs. Ga je zitten kloten loop je financieel geheel leeg op dit voertuig[/quote]
Je kunt nog zoveel kennis hebben..... het blijft zoeken naar een speld in een hooiberg. Je moet al wat delen op de plank hebben liggen om het ea uit te kunnen wissel wil je het probleem kunnen vinden, en nieuwe delen zijn onbetaalbaar. Ik zou met het diff achter beginnen.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=audia4]Een remschijf mag niet zodanig door corrosie zijn aangetast
Zoek een kenner van de quattro systemen, en ga daar langs. Ga je zitten kloten loop je financieel geheel leeg op dit voertuig[/quote]
Je kunt nog zoveel kennis hebben..... het blijft zoeken naar een speld in een hooiberg. Je moet al wat delen op de plank hebben liggen om het ea uit te kunnen wissel wil je het probleem kunnen vinden, en nieuwe delen zijn onbetaalbaar. Ik zou met het diff achter beginnen.
Gr. paul[/quote]
Je hebt wel eens kans dat de "kenner" in de wagen stapt, een ritje maakt en aan de hand van geluid en trilling + gevoel toch weet in welke richting hij het zoeken moet.
Verder blijft het idd prijsschieten.
[url=http://imageshack.us][img]http://img113.imageshack.us/img113/8889/...[/img][/url]
as uitbouwen en de koppelingen controleren is wel het minste wat je kan doen. gr john.
merci gaan we een van de dagen doen
lange cardan van voor naar achter was een kop kapot
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Rs6 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar