Audi A3 1998 (1.6) benzine + lpg
Necam G3 installatie
Km. stand: 185.000
(auto particulier gekocht, 3 dagen in bezit)
Voorafgaand probleem:
Inhouden en soms stotterend rijden op lpg.
Huidig probleem:
2 x 200 km gereden, terug op de eindbestemming resulteerde dit in een lege gastank. Vervolgens gastank volledig gevuld totdat de pomp aangaf dat hij vol zat.
Toen heb ik de auto op benzine overgeschakeld (i.v.m. het starten v.d. auto, ondanks dat ie warm was, leek mij beter) en gestart.
Na het starten sloeg de auto af, vervolgens sloeg hij nog een paar keer af. Na met veel moeite weer op de grote weg belandt te zijn, besloot ik over te schakelen naar lpg. Na het omschakelen vloog mijn toerenteller spontaan (zonder dat ik ook maar iets deed) naar de 3000 toeren.
Toen ik de koppeling intrapte vloog het toerental helemaal door naar het maximum.
Hevig geschrokken en direct overgeschakeld naar benzine, de koppeling ingetrapt houdend, totdat het toerental onder de 2000 kwam en vervolgens de motor op benzine weer afsloeg.
Heel erg frustrerend probleem dus, op dit moment kan ik de auto niet meer starten op benzine omdat hij telkens afslaat.
Wat moet ik doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Auto naar de gerage gebracht:
I.v.m. het feit dat er een hitteschild ontbrak is het inlaatspruitstuk gesmolten. Dit was dus de oorzaak van het probleem. (Helaas dus geen kleinigheidje)
Quanta costa? EUR 465,-
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar