close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A3 2005: a3 op lpg kopen, 1.6 / 1.8 5v ?

Bouwjaar: 2005

Ik wil graag een audi a3 op lpg G3 kopen. Model '96-2000. Er zijn 2 uivoeringen, de 1.6 (8 kleppen) en de 1.8 5v (20 kleppen). Omdat deze auto's binnen mijn budget al gauw 200.000km gelopen hebben wil ik graag weten hoe het zit met de cilinderkop(pen) van deze modellen. Slijten deze snel, komt het voor dat de cilinderkop gereviseerd moet worden?

Ik lees/hoor dat de 1.6 het goed doet op lpg, weer anderen zeggen dat de 1.6 juist problemen oplevert, en dat een 1.8 5v het beter doet op lpg.

Als ik op deze site kijk:
http://www.csn-uden.nl/voorraad/cil_benz...
zie ik dat ze geen cilinderkop voor de 1.6 op voorraad hebben, wel voor de 1.8 5v. hierdoor krijg ik de indruk dat het bij de 1.8 voorkomt dat de kop gereviseerd moet worden.

iemand ervaring met deze auto's op lpg?

Geplaatst door

willemhs (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

20 klepper is minder, kop revisie is dure aangelegenheid en zit er met 2 ton aan te komen (reden dat ze te koop gaan)

Zou de 1.6 met acht kleppies nemen. Niet teveel vermogen maar evengoed genoeg om je rijbewijs bij oom agent af te moetten geven.

En; 0-100 in 5 minuten is in dit dichtgeslibte land al een perfecte prestatie......

audia4 0
badge

18 jaar

je kunt het ook anders bekijken
de 1.6 kop is vaker kapot vandaar dat ze er geen op voorraad hebben

fedde 0

18 jaar

ruilkoppen zijn er in overvloed! fredde VEGE heeft ze op vooraad!

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

ok, maar als ik nou een 1.6 vergelijk met een 1.8 5v dan is het risico van cilinderkoprevisie bij de 1.8 dus veel groter?
Wanneer kun je bij de 1.6 een versleten kop verwachten? een 1.6 met bijvoorbeeld 250.000km op de klok, beter niet aan beginnen of toch wel?

willemhs 0

18 jaar

Jongens wat een angst !!! 3 x audi gereden op LPG.....nooit een probleem gehad. 2 x 450000km zonder noemenswaardige problemen. Kopen die A3

rhunter 0

18 jaar

rene, kun je me vertellen welke audi's je gehad hebt, en welke motor(en) lagen daar in. 1.6/1.8/8 klepper/20 klepper?

willemhs 0

18 jaar

1800 4 cilinder / 2L 5 cilinder / 2.3L 5 cilinder Allen echt zonder een enkel probleem!

rhunter 0

18 jaar

Rene, de moderne blokken hebben een hoger specifiek vermogen (pk t.o.v. cilinderinhoud) dit heeft wel wat gevolgen voor de levensduur. Een 20V kop (en de 16V in mindere mate) is als een gatenkaas zonder body terwijl die van de blokken die jij noemt 8 en 10 kleps zijn geweest, met veel meer materiaal er in.

De blokken die jij nu opnoemd liepen idd eeuwig op gas en 4 ton was geen uitzondering...... Enige wat voorkwam was rond de 2 ton de koppakking, ochtend werk en rijden maar weer.

audia4 0
badge

18 jaar

harry, hoe zit het met een a3 1.6. is dat ook een 'modern' motorblok. ookal is het een 8 klepper, is het verstandig om zo'n auto op g3 te kopen? kan je dan een cilinderkop revisie verwachten?
ik krijg de indruk dat de wat oudere auto's (voor '95) het beter doen op lpg dan de nieuwere wagen's

willemhs 0

18 jaar

Jouw indruk over de pre 95ers is juist, en de 1.6 met zijn 8 kleppen is een wat ouder type motorblok. Tevens is de 8 kleps kop een stuk goedkoper bij revisie dan de 20klepper (simpel weg omdat hij 12 kleppen, geleiders, afdichtingen en zittingen minder heeft) Koppakkingen gaan bij beide wel eens stuk, maar het werk om deze te vervangen valt mee.

Zelf zou ik de 1.6 kiezen, hij is absoluut zuiniger en in mijn ogen een betere keuze als lpg auto.

Maar mijn uiteindelijke standpunt: Gas is om op te koken en de cv mee te stoken, VW/Audi heeft perfecte diesels in zijn programma.

audia4 0
badge

18 jaar

juist harry..

lekker dieselen, overgens LPG is ook niet meer goedkoop!

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

hoeveel km per jaar moet ie eigenlijk gaan rijden?? (Er zijn rekenmodellen die geen rekening met het extra onderhoud van een lpg auto houden)

audia4 0
badge

18 jaar

Paul, lpg niet meer goedkoop?.
Als ik wil gaan dieselen moet ik minimaal 30 a 35.000 per jaar gaan rijden wil het een beetje aantrekkelijk zijn.
Tussen de 20 a 30.000 is lpg het beste alternatief.
Met een g3 installatie betaal ik 20 euro meer in de maand als op benzine.
Een diesel kost 3 keer zoveel.
En een liter prijs van om en nabij de euro.
Gas tank ik voor 0.45 cent.
Ik rij gemiddeld 1 op 9/10.
Het is een primera.
Als je het een beetje tegen mekaar wil wegstrepen moet een diesel al gauw 1 op 18/19 lopen.
Maar dan heb ik nog steeds die hoge houderschapsbelasting.
En is een diesel echt zoveel duurzamer, als je hier de problemen met turbo en brandstofpompen leest dan twijfel ik daar wel eens aan.
Je hebt idd wel iets meer onderhoud, uiteindelijk komt er een installatie bij.
Het is niet zo dat ik een uitgesproken fan ben van gas.
Met de km die ik rijd is dit nog een beetje betaalbaar.
Als benzine of diesel goedkoop was geweest had ik daar op gereden.
Maar gas roept voor of tegenstand op.

primera p11 0

18 jaar

dat klopt precies primera...

het moet natuurlijk wel uit kunnen! zelf kijk ik daar niet zo naar want ik heb wat met diesels ;) en daar komt nog bij dat ik de btw, brandstof terug krijg, dus dat verzacht het weer iets!
maar daar in tegen vind ik wel, dat de lpg prijs de laatste tijd behoorlijk in de lift is geraakt, en zodoende die mooie rekensommetjes wel eens niet meer zouden kunnen kloppen... in vergelijking met diesel..


paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

En vergeet bij die TDI-tjes niet dat prettige koppel en die heeeeerlijke duw in de rug, al voorhanden bij lage toerentallen.......

Santa 0

18 jaar

Het is en blijft een rekenplaatje. Koop je een nieuwe auto en investeerd daar gas in geeft een heel ander berekening dan een gebruikte met gas. Installatie is dan afgeschreven, onderhoud wordt duurder. Van de prijs van een ruilkop of wat andere narigheid met gas kun je een hele berg benzine tanken....

Ken ook iemand met een gasauto, hoera ik rijd zo goedkoop. Ineens gaat de motor gek doen. Blijkt na demontage de kop zichtbaar gescheurd (dan voldoet ie ineens ook niet meer aan de norm voor een ruilkop) Kan van mij aannemen dat die de komende 3 jaar dus niets meer verdiend met zijn gaskoker.... Dat is dus het risico met eentje die al 1,5 ton gehad heeft.

audia4 0
badge

18 jaar

hou er maar rekening mee dat er gelukkig weer heel wat auto's op LPG bij zullen komen en dat is dan weer goed voor de omzet zoals de garagehouders bij de professionals zo vaak roepen. en ook goed voor de chauffeurs die toch voor een redelijke prijs willen tanken.John.

j.romijn 0
badge

18 jaar

Harry, die problemen die je beschrijft kunnen ook voor komen met een diesel met een km stand van 1.5 ton.
Brandstofpompen en turbo die kapot lopen.
Komt ook nogal eens voor.
En die prijzen liggen nog wel iets hoger dan een ruilkop.
Dus over alle is wel iets te zeggen.

primera p11 0

18 jaar

Ja, inderdaad. Gelukkig rijd IK met m'n TDI alweer 270.000 kilometer rond met nog nooit vervangen brandstofpomp en/of turbo en/of verstuivers...

Santa 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.