close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6 2000: hoe krijg ik de aandrijfas LV los?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: AFN

hoe krijg ik die los want daar zit een inbus op van 16 mm ik weet niet waar je die kan halen en er hoeft maar een kant los want de homokneet hoes moet vervangen worden aan de buitnzijde

Geplaatst door

770 (50)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

aandrijfas compleet verwijderen en meenemen naar de bankschoef. dmv van een afdrukstift homokineet verwijderen.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Een tip, gebruik een goed passende dop; die bout zit flink vast. Ik haal ze wel vaker voor de doe het zelver los omdat de boel rondgedraaid is door slecht passend gereedschap. (eigenaar graag even een bakkie koffie gaan drinken in dat geval; is ffe flink rammen namelijk)

heb je de spullen niet; laat het dan even doen. De afdrukstift en een goed passende dop voor de inbus met een flink verlengstuk of luchtsleutel zijn dusdanig kostbaar dat het voor een particulier niet veel zin heeft het aan te schaffen.

En uiteindelijk moet de nieuwe bout die bij de hoes zit ook weer op moment aangetrokken worden. Dus een momentsleutel heb je ook nog nodig.

audia4 0
badge

17 jaar

De stift van je ratel moet passen ik dacht dat ik dat zo eens had gedaan,
Als de bout los zit deze even een klap met een hamer geven zodat de spiebaan los komt en dan de aandrijfas verwijderen.
Je moet ook je draag armen boven los maken zodat je de veerpoot wat kan kantellen, anders krijg je de aandrijf as er niet goed uit.

Succes,
Marcel

Dewalt 0

17 jaar

[quote=Dewalt]De stift van je ratel moet passen ik dacht dat ik dat zo eens had gedaan,
Als de bout los zit deze even een klap met een hamer geven zodat de spiebaan los komt en dan de aandrijfas verwijderen.
Je moet ook je draag armen boven los maken zodat je de veerpoot wat kan kantellen, anders krijg je de aandrijf as er niet goed uit.

Succes,
Marcel[/quote]
om een aandrijfas te kunnen verwijderen hoeft er geen draagarm los. enkel de inbus en bouten bakzijde is voldoende om een as te kunnen verwijderen.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=paulkelder][quote=Dewalt]De stift van je ratel moet passen ik dacht dat ik dat zo eens had gedaan,
Als de bout los zit deze even een klap met een hamer geven zodat de spiebaan los komt en dan de aandrijfas verwijderen.
Je moet ook je draag armen boven los maken zodat je de veerpoot wat kan kantellen, anders krijg je de aandrijf as er niet goed uit.

Succes,
Marcel[/quote]
om een aandrijfas te kunnen verwijderen hoeft er geen draagarm los. enkel de inbus en bouten bakzijde is voldoende om een as te kunnen verwijderen.

paul,[/quote]
Paul, om het makkelijker te laten gaan is het wel aan te raden de bovenste twee draagarmen los te maken.
Zie ook de demontage handleiding in ELSAWIN.
Maar als het je lukt zonder, dan is het ook goed.

Gr,
Marcel

Dewalt 0

17 jaar

[quote=Dewalt][quote=paulkelder][quote=Dewalt]De stift van je ratel moet passen ik dacht dat ik dat zo eens had gedaan,
Als de bout los zit deze even een klap met een hamer geven zodat de spiebaan los komt en dan de aandrijfas verwijderen.
Je moet ook je draag armen boven los maken zodat je de veerpoot wat kan kantellen, anders krijg je de aandrijf as er niet goed uit.

Succes,
Marcel[/quote]
om een aandrijfas te kunnen verwijderen hoeft er geen draagarm los. enkel de inbus en bouten bakzijde is voldoende om een as te kunnen verwijderen.

paul,[/quote]
Paul, om het makkelijker te laten gaan is het wel aan te raden de bovenste twee draagarmen los te maken.
Zie ook de demontage handleiding in ELSAWIN.
Maar als het je lukt zonder, dan is het ook goed.

Gr,
Marcel[/quote]
Hee das nieuw voor mij......al die tijd verkeerd gedaan. Je kan nog wel meer los halen, maar het is onnodig. Hij kan er prima bij langs, zonde van het extra werk.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

[quote=Dewalt][quote=paulkelder][quote=Dewalt]De stift van je ratel moet passen ik dacht dat ik dat zo eens had gedaan,
Als de bout los zit deze even een klap met een hamer geven zodat de spiebaan los komt en dan de aandrijfas verwijderen.
Je moet ook je draag armen boven los maken zodat je de veerpoot wat kan kantellen, anders krijg je de aandrijf as er niet goed uit.

Succes,
Marcel[/quote]
om een aandrijfas te kunnen verwijderen hoeft er geen draagarm los. enkel de inbus en bouten bakzijde is voldoende om een as te kunnen verwijderen.

paul,[/quote]
Paul, om het makkelijker te laten gaan is het wel aan te raden de bovenste twee draagarmen los te maken.
Zie ook de demontage handleiding in ELSAWIN.
Maar als het je lukt zonder, dan is het ook goed.

Gr,
Marcel[/quote]
Dat is juist zo grappig,de elsa heeft niet altijd gelijk,zoals Paul al zei centrale bout + bouten bakzijde verwijderen,door de as aan de bakzijde iets omhoog te sturen,dan trek je hem zo uit het wiellager,bout voor de bovendste draagarmen zitten altijd vastgerot.
Moet er wel bij zeggen dat als je een automaat hebt het vaak niet gaat.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.