Hoeveel kans heb ik om de hoofdremcylinder om zeep te helpen bij ontluchten op de oude manier? Intrappen en tweede man onderaan ontluchtingsnippels. Ik heb een remsysteem doorgespoeld dat al minstens 15 jaar geen verse remvloeistof had gezien, er kwam echt wel smurrie uit. Bij het ontluchten verdween na twee maal trappen de remdruk haast helemaal. Ontluchten lukt nog, met het pedaal haast helemaal tegen de aanslag, maar de eerste helft is er gewoon geen druk.
In het ergste geval: zijn er nog revisiesetjes te koop voor die oude Audi 80 pompen, of wordt het complete vervanging?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom zoveel risico lopen ? voor slechts 29,- wordt het voor je gedaan en gebeurt het ook goed.
Gr. paul
[quote=paulkelder]Waarom zoveel risico lopen ? voor slechts 29,- wordt het voor je gedaan en gebeurt het ook goed.
Gr. paul[/quote]
Ja Paul, achteraf gezien natuurlijk wel. Maar na misschien 50 probleemloze ontluchtingen op deze manier, zag ik er de noodzaak niet van in: de remvloeistof had ik nog staan, opa wou niet te veel geld uitgeven, en de blubber was zo vies dat een gewone garage hier ook zijn neus voor zou ophalen. Oorzaak van dit alles was een koppelingspedaal dat soms, vooral na langere stilstand, even halfweg bleef haperen bij terugkeren, zonder ergens een lek te vertonen. In die cylinders, op hetzelfde reservoir aangesloten, zat iets wat op koffiedik leek. Na het doorspoelen van dit systeem was dat probleem van de baan, vandaar dezelfde operatie aan het remsysteem. Spijtig genoeg zal ik nu meer dan 29 euro kwijt zijn, terwijl ik er al uren heb ingestopt. Toch bedankt voor het medeleven ;-)
16 jaar
[quote=LOMAX]Ja Paul, achteraf gezien natuurlijk wel. Maar na misschien 50 probleemloze ontluchtingen op deze manier, zag ik er de noodzaak niet van in: de remvloeistof had ik nog staan, opa wou niet te veel geld uitgeven[/quote]
Opa moet eens niet zo op de centen zitten, laatste hemd heeft geen zakken ;)
Waarschijnlijk is nu de hoofdremcilinder door vuil omzeep geholpen.... Compleet vervangen is de oplossing.
Gr. paul
Probeer nog wel even goed ontluchten van alle remmen (v en a)
Wij ontluchten ook nog altijd op de "ouderwetse" manier en eigenlijk nog nooit problemen gehad..
Niet toevallig ergens nog een beetje lucht zitten?
[quote=garageburgwal]Probeer nog wel even goed ontluchten van alle remmen (v en a)
Wij ontluchten ook nog altijd op de "ouderwetse" manier[/quote]
Meen je dat echt?? Een reden voor ?
Gr. paul
Ach ja zo werkt het nog altijd prima.. ;-)
En iets dat goed is verander ik niet gauw..
[quote=garageburgwal]Ach ja zo werkt het nog altijd prima.. ;-)
En iets dat goed is verander ik niet gauw..[/quote]
Tuurlijk wat werkt zou houden...
Kost mij te veel tijd.... Tja!! en soms (kan gebeuren) zit er lucht in het ABS-systeem dan wordt ik toch wel blij met m'n apparaat.
Gr. paul
Nou moet wel zeggen dat ik laatst voor het eerst een MB heb ontlucht in combinatie met de KTS.. Dan is het wel omslachtig om er met (net zo'n ouderwets) drukpotje een bar druk op het systeem te zetten..
Zal ook wel een keer zwichten maar dan moet dit wat vaker voorkomen..
[quote=garageburgwal]Zal ook wel een keer zwichten maar dan moet dit wat vaker voorkomen..[/quote]
Ik moest er ook eens aan geloven, was wel 900,- (ATE) kwijt.... ik ben dagelijks alleen, wil dus niet martelen.
Gr. paul
Tja als je allen bent heb je ook niet zoveel keus he ;-)
Moet je zo hard lopen ;-)
Ach en het geld vind ik ook niet het grootste probleem als ik het maar wekelijks gebruik..
We wachten af..
[quote=garageburgwal]Probeer nog wel even goed ontluchten van alle remmen (v en a)
Wij ontluchten ook nog altijd op de "ouderwetse" manier en eigenlijk nog nooit problemen gehad..
Niet toevallig ergens nog een beetje lucht zitten?[/quote]
Ik heb het hele systeem al drie keer ontlucht, met slangetje met terugslagklep. Nog een dikke halve liter overal doorgedrukt, maar het drukverlies zit in de eerste helft van de hoofdrempomp. Eenmaal tegen de tweede aanslag krijg ik weer gewoon druk op het laatste stukje. Bij het openen van de aansluitingen op de hoofdpomp komt er bij opdrukken wel remolie uit de twee uiterste aansluitingen, maar niet uit de twee leidingen die het dichtst tegen de rembekrachtiger zitten. Ofwel zit daar dus nog lucht (oorspronkelijk waren de toevoergaatjes verstopt door viezigheid, heb die opengepieterd), ofwel drukt daar de vloeistof gewoon langs de rubbertjes weer naar achter. Ik heb het pedaal voor vannacht dan maar opgespannen, bij motorfietsen helpt dit nog wel eens. Ik vrees echter dat opa aan een nieuwe pomp toe is. Spijtig dat de tijd van de revisie-setjes een beetje voorbij is. En vooral erg vind ik dat de auto goed remde toen ik hem ging oppikken, en na wat klussen doet ie het slechter dan voorheen, leg dat maar aan opa uit.
16 jaar
Tja.. dan lijkt het er inderdaad op dat de pomp is overleden..
Is vervelend dat het bij jouw gebeurt is en valt soms lastig uit te leggen maar dat is niet anders..
Ziezo, 120 euro verder (nieuwe pomp en liter remvloeistof) en klaar. Mijn 11 jarige zoon aan de pedaal, ikzelf aan de nippels, en een kwartier later alles weer ok. Ik heb er meteen bijverteld dat ie nu niet weer 18 jaar moet rondrijden zonder verversen ;-)
16 jaar
[quote=garageburgwal]Tja als je allen bent heb je ook niet zoveel keus he ;-)
Moet je zo hard lopen ;-)
Ach en het geld vind ik ook niet het grootste probleem als ik het maar wekelijks gebruik..
We wachten af..[/quote]
wekelijks ????? wij gebruiken hem bijna iedere dag en soms meerdere keren of verversen jullie niet om de 2 jaar de remvloeistof ?
ik denk dat je nu niet meer zonder remvloeistof apparaat kunt en zeker niet met de moderne abs systemen
en als ook naar de tijd kijkt om met 2 man te onluchten / verversen heb je het apparaat er zo weer uit en veel minder kans op een defekte hoofdpomp
gr. E.Tempel
[quote=LOMAX]Ziezo, 120 euro verder (nieuwe pomp en liter remvloeistof) en klaar. Mijn 11 jarige zoon aan de pedaal, ikzelf aan de nippels, en een kwartier later alles weer ok. Ik heb er meteen bijverteld dat ie nu niet weer 18 jaar moet rondrijden zonder verversen ;-)[/quote]
Hoe is het mogelijk dat jouw 11 jarige zoon al 18 jaar rondrijd zonder te verversen :-)
Bij mij zit de remvloeistof er al een aantal jaren in, hoeveelheid vocht word gemeten met een apparaatje.
Waarom dan om de 2 jaar verversen?.
Bij de vw dealer deden ze dat ook altijd, ik heb achteraf wel een beetje het gevoel dat ik daarmee belazerd ben.
Want waarom iets vervangen wat misschien achteraf wel niet nodig was.
Als de hoeveelheid vocht te meten is in de vloeistof.
16 jaar
[quote=primera p11]Bij mij zit de remvloeistof er al een aantal jaren in, hoeveelheid vocht word gemeten met een apparaatje.
Waarom dan om de 2 jaar verversen?.
Bij de vw dealer deden ze dat ook altijd, ik heb achteraf wel een beetje het gevoel dat ik daarmee belazerd ben[/quote]
Ververst men niet en je krijgt problemen voel je je ook belazerd... toch?? Ik vind het ook wat vroeg, gezien dealers heeft dit alles te maken met aansprakelijkheid.
Gr. paul
[quote=audia4][quote=LOMAX]Ziezo, 120 euro verder (nieuwe pomp en liter remvloeistof) en klaar. Mijn 11 jarige zoon aan de pedaal, ikzelf aan de nippels, en een kwartier later alles weer ok. Ik heb er meteen bijverteld dat ie nu niet weer 18 jaar moet rondrijden zonder verversen ;-)[/quote]
Hoe is het mogelijk dat jouw 11 jarige zoon al 18 jaar rondrijd zonder te verversen :-)[/quote]
hij heeft eerst 7 jaar met zijn vader meegereden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar