Ik had mijn motor gereviseerd: nieuwe nokkenassen, slepers, kleppen, seals, distributie riem met al de spanners en omlooprollen, waterpomp, thermostaat, multiriemen met al de rollen, nieuwe turbo, nu 9000km later breekt de bout van de spanrol af. Dus nu zijn weer de kleppen krom, slepers afgebroken.
Ik begrijp niet hoe dit kunnen gebeuren is, al de bouten en moeren heb ik netjes op koppel aangetrokken, zoals omschreven in elsawin. Bij demontage hebben we ook gezien dat de 4 assen weer aan het inslijten zijn en AL de tuimelaars zijn helemaal ingesleten, sommige zelfs tot op het bolletje waar de hydrostoter inkomt. Ik heb al men onderdelen gekocht bij de XXXXXXXX in duitsland. We begrijpen niet hoe dit zo kan inslijten na nog geen 9000km. Ze zeiden nochthans dat de assen van betere kwaliteit waren.
Heeft er soms iemand het telefoon nummer van XXXXXXX Ik vind helaas mijn faktuur niet meer terug(door de verhuis), ik kan enkel nog wel het faktuurnummer en bedrag terug zoeken met de bank.
Nu ben ik op zoek naar een andere motor. Heb er een paar gevonden. Maar weet niet of deze passen en of ik ze draaiend krijg in men audi. Ik heb wel de VCDS versie, voor het eventueel aanpassen indien mogelijk.
graag info over:
AYM 87000km 2.5tdi v6 van eind 2002: komt uit een audi a4: deze motor is kompleet: past deze in men wagen en zal deze draaien? Of wat moet er allemaal bijzijn?
AFB motor bij coen met 100.000km (kale motor) sommige slijtdelen vervangen: maar kon me niet vertellen welke delen.
BDG motor 163pk met 25000km zonder turbo en pomp: past deze in mijn wagen en past mijn pomp op deze motor? Want dit is een 163pk
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ga je toch voor de afb motor
deze is hetzelfde
en controleer voor montage de olie pomp
slijtage is meestal een gebrek aan smering
en de spanrol bouten
gaten uitboren en helicoil erin
is veelsterker en loopt niet los
blijven de bouten heel
Was de smering verder wel in orde of waren het goedkope onderdelen ( slechte kwaliteit ) die je gekocht had ?
Dat de bout afbreekt is wel pech hebben, wellicht metaal moeheid of iets dergelijks..
Kun je aan de hand van het faxnummer niet via google achter het internetadres komen ?
Meestal als je een andere motor wilt plaatsen heb je ook de kabelboom en motorstuurapparaat nodig.
Gr Stefan
15 jaar
Die AFB is natuurlijk niet slecht, maar heb wat schrik voor de nokkenassen. Bij Coen zeggen ze dat ik ze heel waarschijnlijk binnen de 100.000km opnieuw mag vervangen. En ik ben niet van plan de wagen snel van de hand te doen, maar lekker houden, rijd zo zalig.
Daarmee dat zo een BDG mss beter is omdat dit al het nieuw type motor is.
15 jaar
normaal was de smering wel inorde, maar durf ik me niet met 100% zekerheid zeggen uiteraard. Ja ze stonden op ebay aangeboden voor 699euro de set: ze zeiden toen dat het goede kwaliteit was met een geharde laag.
15 jaar
ik zou m toch nemen
en dan regelmatig controleren
als je slijtage ziet meteen vervangen
en als dat na 100 dk is1 jammer
dan meteen een echt goede set erin die dan maar wat meer kosten
je ziet nu dat goedkoop uiteindelijk duurkoop is
goedkoop: alles bijeen had ik toch voor een 4000euro aan onderdelen hoor, zo goedkoop vind ik het niet :)
Die BDG is ook van bij coen.
Een AYM is ook een motor met slepers neem ik aan?
Weet nog wel een AFB liggen met 160.000km volledige met tiptronic bak erbij, kabelboom, ecu en teller.
15 jaar
maar in verhouding goedkoop
en dat is nu dus weer versleten
dus duur(dere)koop
[quote=Sebbe]Die AFB is natuurlijk niet slecht[/quote]
Niet slecht??
Het zijn geen ziekenhuizen meer, deze motor is een compleet traumacentrum....
Die ervaring heb jezelf en vele anderen al opgedaan......
Gr. paul
De verkoper op Ebay gaat natuurlijk niet zeggen dat zijn nokkenassen slecht zijn, dan verkoopt hij geen ene set, of voor decoratie aan de muur bv..Zo zie je heel veel onderdelen staan tegen spotprijzen, maar toch ik daar mijn twijfels over, het moet tenslotte ergens inzitten en dan denk ik het eerste aan de kwaliteit / materiaal.
15 jaar
In de AYM zat toch standaard al de verbeterde nokkenassen?
15 jaar
AFB motor heb ik ook gehad, en NOOIT meer. Toen de riem weer een tandje was opgeschoven en de kleppen krom waren.
Toen een gereviseerde ruilmotor erin. Ik heb de auto toen verkocht, en helaas kreeg ik achteraf van de nieuwe eigenaar te horen dat het weer was gebeurd, en dat nog geen 30 000 km verder.
Dus niet doen die AFB tenzij echt niet anders kan.
14 jaar
Maar dan hebben ze die riem er ook niet netjes ingezet....toch?
14 jaar
beste sebastiaan ik geloof dat men je wel gewaarschuwd heeft in deze topic http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... deze wagen is een bodemloze put en als ik jou was gauw afscheid nemen en 1 aanschaffen waar geen afb in zit. gr john
Momenteel ligt er terug een AFB motor is, die wel mooi draait. Maar zoals jullie aangeven is het best op zoek te gaan naar een nieuwere type motor. Ofwel de audi verkopen en een recentere kopen. Maar ik ben ondanks de problemen met de motor, heel tevreden over de auto zelf.
Mvg Sebbe
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar