Audi A6 Avant: Verschil tussen 150pk en 180pk blok 2.5tdi v6

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5tdi v6 AFB

Hallo, weet iemand wat er juist verschilt tussen een 150pk en een 180pk blok van de 2.5tdi v6?

Ik heb net een nieuwe turbo besteld van de 180pk versie, maar zou graag weten wat er nog moet verandert worden?

Mvg Sebbe

Sebbe

Geplaatst door Sebbe (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Dit soort vragen / info kun je beter stellen voor aanschaf.

Gr. paul

Sebbe (0), 14 jaar geleden

Ik heb deze auto kunnen kopen voor weinig geld, anders had ik hem niet gekocht, maar met alles wat ik al gereviseerd heb aan de motor... Deze wagen blijft als dagelijkse wagen, dus ik ga erna ook de pomp en verstuivers vernieuwen, dan is alles weer fris. Dus als ze anders zijn, dan is het beter dat ik gelijk andere monteer.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Sebbe]Ik heb deze auto kunnen kopen voor weinig geld, anders had ik hem niet gekocht[/quote]
Dit type A6 van dit bouwjaar is altijd wel voor heel weinig aan te komen, op zich niets aparts.

Gr. paul

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je hebt de auto goedkoop gekocht,maar inmiddels al deels gereviseerd,nu de turbo,pomp en verstuivers nog..dan is hij toch niet meer zo goedkoop ??

Sebbe (0), 14 jaar geleden

Idd, maar zelfs al koop je een auto die goed inorde is, dan zal je vroeg of laat toch ook wel kosten moeten doen hoor. Ik heb al veel geld gestoken in revisies van men motorblokken, maar dat is dan meer als hobby voor op het circuit te gaan rijden.

Nu heb ik de auto goedkoop gekocht met een kapotte motor en daar wist ik dus goed genoeg dat ik hem moest reviseren, weet ik ook dat alles weer gloednieuw is. Tenslotte doe ik alles zelf.

Nus is bijna alles nieuw of gereviseerd, nu op termijn nog nieuwe verstuivers en inspuitpomp. Daarmee de vraag wat het verschil is met een 180pk blok.


Mvg

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Sebbe]Nu heb ik de auto goedkoop gekocht met een kapotte motor en daar wist ik dus goed genoeg dat ik hem moest reviseren, weet ik ook dat alles weer gloednieuw is. Tenslotte doe ik alles zelf.

Nus is bijna alles nieuw of gereviseerd, nu op termijn nog nieuwe verstuivers en inspuitpomp[/quote]
Beste Sebbe

Al krijg je dit type A6 met een AFB motor voor niets, uiteindelijk wordt en is de auto nog te duur.
Kenners, vorige eigenaren van dit type lopen er niet meer warm voor en lopen er met een hele grote boog omheen.

Het motortype AFB is wel de slechtste motor ooit gemaakt, durf rustig te zeggen het is één groot ziekenhuis.

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

beste sebbe ik bewonder jou moed en doorzettingsvermogen. wat betreft de afb motor die jij hebt gereviseerd kan ik je vertellen dat het daar niet bij blijft nl dat een revisie bij deze motoren nooit duurzaam is maar altijd weer terugkomt en de brandstofpomp die jij wilt vervangen is al duurder dan de hele auto waard is. suc6 gr john

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Al opgelost ?

[i]Problemcar is niet alleen een site voor problemen, maar ook voor oplossingen. Plaats daarom altijd even een bericht met de oplossing wanneer je probleem uiteindelijk is opgelost. Dat wordt zeer op prijs gesteld, zeker door de mensen die je hebben getracht te helpen!!!![/i]

Gr. paul

mikedieselpower (0), 14 jaar geleden

[quote=Sebbe]Hallo, weet iemand wat er juist verschilt tussen een 150pk en een 180pk blok van de 2.5tdi v6?

Ik heb net een nieuwe turbo besteld van de 180pk versie, maar zou graag weten wat er nog moet verandert worden?

Mvg Sebbe[/quote]
Op de site van Garret, geven ze voor de AFB (150pk versie) een andere kode voor de Turbocompressors dan voor de 180pk versie.

En er zit wel verschil tussen beide blokken, dus ik denk niet zomaar odd van de ene op de ander schroeven.

Ohw en Paul, de AFB is niet helemaal een ziekenhuisbak. Ze zijn zorgenkindjes, maar als je lief voor het blokkie bent (goed onderhoud en juist gebruiken), is ie ook best lief voor jou..... ;-)

Die V6-jes (diesel) van SAAB en Opel, DAT zijn pas ziekenhuisbakken!!!

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Lief ben je voor je of vrouwtjes...... een auto is om mee te rijden, die komt bij mij op de 27e plaats.

Gr. paul

mikedieselpower (0), 14 jaar geleden

Hmmm 't is bij mij net andersom..... Oeps...!

;-)

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Gevoelig onderwerp, je vrouw is niet thuis zeker......;
Spreek haar nog wel een keer ;)))))

mikedieselpower (0), 14 jaar geleden

Aaaah...ssst, nee wat zeg ik nu weer. Ik niet weten, echt niet.....hihi.

Om even terug te komen op topic. Op zich wel interessant wat nu precies het verschil is tussen de 150pk en de 180pk versie.
Volgens mij waren die eerdere 180pk (AKE?) versie's ook net zo betrouwbaar (of juist niet) als de AFB.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=mikedieselpower]wat nu precies het verschil is tussen de 150pk en de 180pk versie.[/quote]
150 : staat voor 150,- piek p/w & 180,- p/w

Snip-TDI (0), 14 jaar geleden

Denk dat, wil je die 180pk turbo echt tot zijn recht laten komen, je de auto het beste van nieuwe software kunt laten voorzien, anders had je net zo goed een originele 150pk turbo kunnen bestellen...

wat ik ken van een Golf 4 TDI, de 130 en 150pk verschillen in turbo, intercooler en ecu prgramma...

Sebbe (0), 14 jaar geleden

Ok bedankt voor de antwoorden. Zal alvast beginnen sparen voor een nieuwere type motor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.