Hallo, weet iemand wat er juist verschilt tussen een 150pk en een 180pk blok van de 2.5tdi v6?
Ik heb net een nieuwe turbo besteld van de 180pk versie, maar zou graag weten wat er nog moet verandert worden?
Mvg Sebbe
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit soort vragen / info kun je beter stellen voor aanschaf.
Gr. paul
Ik heb deze auto kunnen kopen voor weinig geld, anders had ik hem niet gekocht, maar met alles wat ik al gereviseerd heb aan de motor... Deze wagen blijft als dagelijkse wagen, dus ik ga erna ook de pomp en verstuivers vernieuwen, dan is alles weer fris. Dus als ze anders zijn, dan is het beter dat ik gelijk andere monteer.
15 jaar
[quote=Sebbe]Ik heb deze auto kunnen kopen voor weinig geld, anders had ik hem niet gekocht[/quote]
Dit type A6 van dit bouwjaar is altijd wel voor heel weinig aan te komen, op zich niets aparts.
Gr. paul
Je hebt de auto goedkoop gekocht,maar inmiddels al deels gereviseerd,nu de turbo,pomp en verstuivers nog..dan is hij toch niet meer zo goedkoop ??
15 jaar
Idd, maar zelfs al koop je een auto die goed inorde is, dan zal je vroeg of laat toch ook wel kosten moeten doen hoor. Ik heb al veel geld gestoken in revisies van men motorblokken, maar dat is dan meer als hobby voor op het circuit te gaan rijden.
Nu heb ik de auto goedkoop gekocht met een kapotte motor en daar wist ik dus goed genoeg dat ik hem moest reviseren, weet ik ook dat alles weer gloednieuw is. Tenslotte doe ik alles zelf.
Nus is bijna alles nieuw of gereviseerd, nu op termijn nog nieuwe verstuivers en inspuitpomp. Daarmee de vraag wat het verschil is met een 180pk blok.
Mvg
15 jaar
[quote=Sebbe]Nu heb ik de auto goedkoop gekocht met een kapotte motor en daar wist ik dus goed genoeg dat ik hem moest reviseren, weet ik ook dat alles weer gloednieuw is. Tenslotte doe ik alles zelf.
Nus is bijna alles nieuw of gereviseerd, nu op termijn nog nieuwe verstuivers en inspuitpomp[/quote]
Beste Sebbe
Al krijg je dit type A6 met een AFB motor voor niets, uiteindelijk wordt en is de auto nog te duur.
Kenners, vorige eigenaren van dit type lopen er niet meer warm voor en lopen er met een hele grote boog omheen.
Het motortype AFB is wel de slechtste motor ooit gemaakt, durf rustig te zeggen het is één groot ziekenhuis.
Gr. paul
beste sebbe ik bewonder jou moed en doorzettingsvermogen. wat betreft de afb motor die jij hebt gereviseerd kan ik je vertellen dat het daar niet bij blijft nl dat een revisie bij deze motoren nooit duurzaam is maar altijd weer terugkomt en de brandstofpomp die jij wilt vervangen is al duurder dan de hele auto waard is. suc6 gr john
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Al opgelost ?
[i]Problemcar is niet alleen een site voor problemen, maar ook voor oplossingen. Plaats daarom altijd even een bericht met de oplossing wanneer je probleem uiteindelijk is opgelost. Dat wordt zeer op prijs gesteld, zeker door de mensen die je hebben getracht te helpen!!!![/i]
Gr. paul
[quote=Sebbe]Hallo, weet iemand wat er juist verschilt tussen een 150pk en een 180pk blok van de 2.5tdi v6?
Ik heb net een nieuwe turbo besteld van de 180pk versie, maar zou graag weten wat er nog moet verandert worden?
Mvg Sebbe[/quote]
Op de site van Garret, geven ze voor de AFB (150pk versie) een andere kode voor de Turbocompressors dan voor de 180pk versie.
En er zit wel verschil tussen beide blokken, dus ik denk niet zomaar odd van de ene op de ander schroeven.
Ohw en Paul, de AFB is niet helemaal een ziekenhuisbak. Ze zijn zorgenkindjes, maar als je lief voor het blokkie bent (goed onderhoud en juist gebruiken), is ie ook best lief voor jou..... ;-)
Die V6-jes (diesel) van SAAB en Opel, DAT zijn pas ziekenhuisbakken!!!
15 jaar
Lief ben je voor je of vrouwtjes...... een auto is om mee te rijden, die komt bij mij op de 27e plaats.
Gr. paul
Hmmm 't is bij mij net andersom..... Oeps...!
;-)
15 jaar
Gevoelig onderwerp, je vrouw is niet thuis zeker......;
Spreek haar nog wel een keer ;)))))
Aaaah...ssst, nee wat zeg ik nu weer. Ik niet weten, echt niet.....hihi.
Om even terug te komen op topic. Op zich wel interessant wat nu precies het verschil is tussen de 150pk en de 180pk versie.
Volgens mij waren die eerdere 180pk (AKE?) versie's ook net zo betrouwbaar (of juist niet) als de AFB.
15 jaar
[quote=mikedieselpower]wat nu precies het verschil is tussen de 150pk en de 180pk versie.[/quote]
150 : staat voor 150,- piek p/w & 180,- p/w
Denk dat, wil je die 180pk turbo echt tot zijn recht laten komen, je de auto het beste van nieuwe software kunt laten voorzien, anders had je net zo goed een originele 150pk turbo kunnen bestellen...
wat ik ken van een Golf 4 TDI, de 130 en 150pk verschillen in turbo, intercooler en ecu prgramma...
15 jaar
Ok bedankt voor de antwoorden. Zal alvast beginnen sparen voor een nieuwere type motor.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar