Audi A6 Avant: inhouden bij het optrekken

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 5V

Dag

Telkens ik met men wagen wil doortrekken houd hij even in rond de 3500 toeren.
Hij schokt dan even en daarna trekt hij terug verder op.

Kent er iemand dit probleem?


mvg

jellich

Geplaatst door jellich (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Gaat er ook een storingslampje branden?

jellich (0), 14 jaar geleden

nee niets

mvg

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Eerste verdachte is de luchtmassameter,maar zou ook het gasklephuis laten reinigen en de vacuumslangen laten controleren op lekkage.

jellich (0), 14 jaar geleden

Heb de gasklephuis pas laten reinigen,zal de vacuumslangen eens nazien.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

En de lmm (luchtmassameter) laten controleren.

Gr. paul

jellich (0), 14 jaar geleden

dat ga ik vrijdag eens laten nazien dan

merci

jellich (0), 14 jaar geleden

Heb nog ergens een reactie gekregen en die persoon zei dat ik 98 moest tanken in plaats van 95???
Mag en kan dat zomaar?

mvg

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Het Mag...., je maakt het daarmee wel onnodig duur voor jezelf.
De motor hoort gewoon goed op 95 te kunnen draaien.

Gr. paul

jellich (0), 14 jaar geleden

Deze reactie heb ik ook gehad
Klopt deze stelling?


Weet je of de luchtmassameter al een keer vervangen is? Na een aantal jaren/km gaan ze teruglopen, en is het zo wie zo verstandig om hem te vervangen. Makkelijke manier om te testen of de meter stuk is, is door de stekker los te halen, en er dan mee te gaan rijden. Omdat de ECU geen gegevens krijgt, gaat hij over op een standaard waarde. Als de wagen dan wel soepel rijdt --> LMM vervangen.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Klopt de stelling? JA.
Als een motor door de fabrikant is afgesteld op euro 95 hen je geen hoger octaan gehalte nodig.
Hij rijdt wel op super 98, of zelfs de duitse super 100, maar dat is alleen maar duurder.
1 uitzondering: als de auto gechip tuned is en de chip tuner heeft hem afgesteld voor 98, dan MOET er super 98 in.

jellich (0), 14 jaar geleden

ja ik geloofde de stelling wel van de soort benzine.
Maar had er zelf nog een stelling bijgezet van iemand over de LMM
klopt die?

mvg

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

LMM stelling klopt vaak wel. Licht er ook aan hoe goed de ecu is geprogrammeerd.
Echter, zo gauw er een turbo op de motor zit, durf ik het niet meer te beweren.
Bij het overnemen van andere waardes kan de ecu ook besluiten om de turbodruk te beperken en dan heb je een heel andere situatie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.