Audi A6 2.5tdi AFB motor van 2000
Hallo, auto gaat steeds in noodloop. Krijg telkens foutcode 00575 Er ontstaat een te groot regelverschil, m.a.w. de geleverde turbodruk voldoet niet aan datgene wat gevraagd wordt. De geleverde laaddruk kan dan te hoog, maar ook te laag zijn.
Problemen met de laaddruk, misschien met de N75 of de turbo.
Had net al de LLM voor de zekerheid vervangen. Als de auto stationair draait en ik haal het darmpje van de turbo die van de N75klep komt, dan geeft deze wel onderdruk.
Als ik een darmpja aansluit aan de turbo(onderdrukdoos) en ik blaas erin, dan ontsnapt al de lucht langs onderen, als ik eraan zuig dan beweegt heel iets de stang. Heb geen onderdrukpomp om dit degelijk te testen.
Moet deze drukdoos niet volledig dicht zijn? Dus mag er wel lucht ontsnappen als ik er druk op zet?
Kan ik deze drukdoos apart vervangen?
Mvg Sebbe
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=Sebbe]Moet deze drukdoos niet volledig dicht zijn? Dus mag er wel lucht ontsnappen als ik er druk op zet?
Kan ik deze drukdoos apart vervangen?[/quote]
Drukdoos werkt doormiddel van vacuüm, niet door er druk op te zetten.
Drukdoos is wel los te vervangen maar niet nieuw verkrijgbaar.
Gr. paul
Weet ik wel dat dit met vacuum werkt, maar ik heb geen onderdrukpompje om dit te testen. Maar als ik er druk opzet dan blaast hij er gewoon alles uit, denk niet dat dit normaal is.
Welke turbo moet ik zoeken? Welk type zit er juist op men motor?
15 jaar
[quote=Sebbe]Maar als ik er druk opzet dan blaast hij er gewoon alles uit, denk niet dat dit normaal is[/quote]
Indien de drukdoos niet naar behoren wordt getest ontstaat er ook een heel verkeert beeld.
Van een nieuwe turbo is nog helemaal geen sprake laat eerst een fatsoenlijke diagnose stellen,
voor er onnodig delen worden vervangen. Drukdozen gaan regelmatig stuk wees daar eerst,
goed zeker van.......
Gr. paul
Kan dit op een andere manier getest worden, of enkel met een onderdrukpomp? Anders moet ik eerst zo een onderdrukpomp bestellen.
15 jaar
[quote=Sebbe]Kan dit op een andere manier getest worden, of enkel met een onderdrukpomp? Anders moet ik eerst zo een onderdrukpomp bestellen.[/quote]
Kan enkel goed getest worden met een van kwaliteit en geschikte onderdrukpomp.
Waarschijnlijk doordat er druk is opgezet is het membraam in de drukdoos nu niet meer te redden.
Gr. paul
hehe ik heb er gewoon in geblazen, zoveel druk geven men longen niet hoor....
Dan zal ik maar eerst een pompje gaan bestellen.
15 jaar
Ik heb het net getest met een onderdrukpomp en deze verliest dus aan het membraam.
De hefboom van de schoepen zit wel mooi los en as van turbo heeft geen speling.
Zou ik ergens zo een drukdoos kunnen vinden of waar kan ik tegen een mooie prijs een volledige nieuwe turbo vinden? Dealer is wat prijslijk.
Wat ik net ook zie is dat in de doorzichtige leiding van de diesel die vertrekt aan de filter naar de pomp: luchtbellen vertrekken naar de pomp toe met stationair draaien.
Mag dit? Of wat zou de oorzaak zijn?
15 jaar
[quote=Sebbe]Ik heb het net getest met een onderdrukpomp en deze verliest dus aan het membraam.
De hefboom van de schoepen zit wel mooi los en as van turbo heeft geen speling.
Zou ik ergens zo een drukdoos kunnen vinden of waar kan ik tegen een mooie prijs een volledige nieuwe turbo vinden? Dealer is wat prijslijk.[/quote]
Een gebruikte drukdoos is vast wel te vinden, of je daar iets mee opschiet ? het is toch en zwak onderdeel.
Gemiddeld vragen ze voor een gebruikte drukdoos 100,-
Gr. paul
In duitsland kan je de onderdrukdoos los bestellen voor 200euro + verzending.
Maar ik heb net een nieuwe turbo besteld van de 180pk versie.
15 jaar
[quote=Sebbe]Maar ik heb net een nieuwe turbo besteld van de 180pk versie.[/quote]
Dat is zonde....., extra vermogen levert het niet op.
Derhalve zul je nu de software ook aan moeten passen.
Waarom maakt je het eigenlijk zo moeilijk ?
Gr. paul
Waarom moet ik de software aanpassen? Ik heb de nummer doorgegeven aan de audi dealer van men turbo en dat eindigde op 701G, de dealer zei dat deze vervangen is door de 701D versie en deze zit ook op de 180pk versie. Dus ik denk dat deze turbo gewoon hetzelfde is.
15 jaar
[quote=Sebbe]Waarom moet ik de software aanpassen? Ik heb de nummer doorgegeven aan de audi dealer van men turbo en dat eindigde op 701G, de dealer zei dat deze vervangen is door de 701D versie en deze zit ook op de 180pk versie. Dus ik denk dat deze turbo gewoon hetzelfde is.[/quote]
Er zit zeker verschil in de turbo.
Voor de 150pk 059145701c of g en voor de 180pk de D
Gr. paul
059145701G zit er op mijn wagen en die nummer heb ik doorgegeven aan de audi dealer samen met de chassis nummer en die vertelde me dat die nummer vervangen is door 059145701D.
Dus deze zal toch wel passen neem ik aan.
15 jaar
Hij zal ook wel passen, maar wordt anders afgeregeld....
Proberen zou ik zeggen...
Gr. paul
[quote=paulkelder]Een gebruikte drukdoos is vast wel te vinden, of je daar iets mee opschiet ? het is toch en zwak onderdeel.
Gemiddeld vragen ze voor een gebruikte drukdoos 100,-
Gr. paul[/quote]
Als je goed zoekt zijn die drukdozen wel nieuw en apart te krijgen, voor een redelijk schappelijke prijs:
http://www.kineticmotorsport.com/product...
Vreemd eigelijk dat die dingen zo moeilijk te vinden zijn, en zo veel geld kosten.
15 jaar
Deze mag dicht, heb er uiteindelijk een nieuwe turbo opgezet.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar