Wie kan mij helpen
mijn auto houdt in met koude moter
ik kan gas blijven geven maar de toeren lopen niet op
starten doet de audi gewoon stationair ook geen probleem
wil je weg rijden is het net of de audi smoort
dit duurt een paar seconden en dan rijdt
de audi gewoon weer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Thom,
Graag wat meer informatie: motortype, brandstof, ...
Succes, Thijs
audi 100 2.3E benz.
21 jaar
Is als ik het goed heb is een bosh KE-jetronic inspuiting. (geen electrische stekkers op de injectors die in het inlaatspruitstuk steken) Het gebeurt nog wel eens dat de luchtmassameter (mechanisch in dit geval) vervuild met vette koek waardoor de massa van de bewegende klep niet juist is of hij aanloopt in het huis. Deze bevind zich op het luchtfilterhuis naast de brandstofverdeelspin, onder de rubbermachet van de aanzuigbuis. Het zou ook kunnen dat je een probleem met de warmloopregelaar hebt, brandstofdrukken koud en warm meten geeft uitsluitsel. Ook een mogelijkheid is dat de brandstofpomp zijn maximale druk niet haalt, ook dit is te meten. Brandstoffilter zou ik zowieso vervangen. Als jouw auto veel km gereden heeft is het ook goed mogelijk dat de injectors aan het eind van hun latijn zijn. Vervangen is de enige juiste maar dure oplossing. (ca 40/ stuk)
Dit kun je constateren uit de meetwaardes van een 4 gastest, de verbranding zal niet optimaal zijn.
Kort om, dit zijn prachtige inspuitsystemen maar om storingen te vinden zul je wat een en ander moeten meten en proberen en is kennis en ervaring met dit systeem wel noodzakelijk.
Succes,
Harry
dank je wel
de KM kan kloppen heeft wel 230.000 km achter z'n kiezen
loop het wel allemaal even langs
is het probleem verholpen
laat ik het ook even weten.
dank je wel
21 jaar
Probleem al opgelost??
Hoi Harry,
Ik er een ander problem bij gekregen
Kat.is stuk
en boven de 2800 toeren houdt de audi in
lijkt wel of hij smoort
ga vanmiddag eerst een nieuwe brandstof filter halen
kijken of dat scheelt
20 jaar
Kat kan jouw probleem dan wel eens veroorzaken, als de steen er los inligt kan hij het zaakje verstoppen. Demonteren en leegrammen met een stuk pijp is wel eens een oplossing, maakt meestal wel wat meer geluid dan. Ik weet niet zeker of deze auto's voor de apk een werkende kat moeten hebben. Als alleen CO2 gemeten wordt is de kat denk ik niet nodig, en volstaat de lege huls.
steen zit er inderdaad los in, heb de Kat. er zaterdag onder uitgehaald
en getracht de steen er uit te halen( deze is in twee stukken dat hoor je ook als je de Kat. schut, klinkt als twee klein brokken.) maar er zit een ijzeren maas in(soort honingraad voor) die er niet uit te rammen is.
Ik heb wel met een stofzuiger gekeken of de Kat. verstopt zit
kwam wel genoeg lucht door.
De Sonde die in de Kat. zit heb ik al vast maar met brandstoffilter nieuw aangeschaft.
je weet maar nooit.
20 jaar
De ijzeren maas die je ziet is het keramische materiaal. Met de stofzuiger kun je niet testen, deze geeft bijna geen luchtverplaatsing. Een 2.3 liter motor geeft bij 1000 rpm (expansie van benzine niet meegerekend) een luchtdoorstroom van 1150 liter/min. Je kunt je dus wel voorstellen dat er vrije doorstroom moet zijn. Truck om de steen er uit te krijgen wil nog wel eens zijn er in te boren met een lange betonboor. Er is i.d.d. enig geweld voor nodig een kat leeg te slaan. Kunt ook eerst een recht stuk pijp monteren en de kat naar het asiel doen.
autoonderdelenbedrijfen hebben zoiets wel.
je kunt hem het beste opereren open zagen of slijpen ingewanden eruit dichtnaaien of lassen mag zonder verdoving
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar