De vorige eigenaar had de vacuüm slang van de EGR klep getrokken en in die slang een schroef gedraaid.
Echter, wanneer ik de slang weer op de EGR klep aansluit dan houd de auto regelmatig in onder de 2000 toeren.
Vooral op de snelweg, bij constante snelheid, is behoorlijk te merken dat hij gewoon even niet harder wil. Als je het gaspedaal maar ver genoeg intrapt schakelt hij terug waardoor hij weer boven de 2000 toeren komt en er als een speer vandoor gaat.
Je merkt bij het optrekken ook dat de automaat toerentallen onder de 2000 probeert te vermijden door veel te gaan slippen.
De auto rookt of stottert verder niet en rijd boven de 2000 toeren normaal.
Normaal gesproken zou ik zeggen dat de EGR verstopt zou zitten maar is dat hier ook het geval? Het lijkt mij dat een verstopte EGR hetzelfde resultaat zou moeten geven als een afgesloten EGR klep...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar dit zelf gedaan zodat het probleem niet heeft
kan zijn dat de aansturing van de klep niet goed is
of de egr zit zelf vast kun je proberen schoon te maken
maar of hij dan perfect is
kun je van te voren niet zeker zeggen
egr is alleen maar om de NOx omlaag te brengen
voor mij zou het niet hoeven en je hebt iets meer vermogen
als je de egr wel werkend wil hebben dan moet je klep controleren en anders de egr schoonmaken/vv
je egr word aangestuurd door lmm dus controleer deze ook ff
14 jaar
Hoe kan deze gecontroleerd worden? VAGCOM of zijn er ook alternative methodes?
14 jaar
sorry vagcom weet ik nog nie heb zelf net een setje gekocht
maar je kan proberen gewoon stekker eraf trekken kijken of tie anders loopt/trekt
14 jaar
Vandaag heb ik eens iets andere geprobeerd. Ik heb de EGR weer aangesloten en de lmm stekker eraf gehaald. Hij houd nu niet meer in.
Maar hij rijdt er echter niet slechter of beter van dan zonder EGR en met lmm.
Ik heb ook geprobeerd om zonder EGR en zonder LMM te rijden. Dit rijdt volgens mij hetzelfde als mét lmm. Is dat normaal?
14 jaar
Denk dat je LMM niet echt goed meer is omdat je bijna geen verschil merkt als deze los of aangesloten is.
Om dit zeker te weten kun je het beste even een log maken met vagcom van kanaal 3 en eventueel 11 (turbodruk).
Ik heb hem al rijdend de turbo en lmm uitgelezen. Kunnen jullie iets aan de grafiek zien?
Hij heeft trouwen niet ingehouden tijdens het uitlezen.. zal je altijd zien.. :-)
[url=http://img35.imageshack.us/i/naamlooshbo...][img]http://img35.imageshack.us/img35/6635/na...[/img][/url]
14 jaar
Dit is dezelfde grafiek maar dan alleen met de MAF.
[url=http://img146.imageshack.us/i/naamloosg....][img]http://img146.imageshack.us/img146/1556/...[/img][/url]
14 jaar
Grafiek ziet een beetje vreemd uit, kun je ook het excel bestand hier neerzetten met alleen getallen, dus zo:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7XKVBAAK-D....[/img]
uuhm kan je een bijlage uploaden dan?
ik dacht alleen foto's..
14 jaar
Onderstaande waardes kan je knippen en plakken naar een .CSV bestand en die vervolgens in excel openen.
=== overbodig ===
14 jaar
Vreemde waardes die behoorlijk schommelen, hoe heb je gelogd als ik vragen mag ?
50km/h rijden in 3e versnelling, dan plankgas en log starten, dit vasthouden tot ca. 4000toeren en log stoppen en gas loslaten.
Dit is een log met een volle acceleratie in sportstand van 0 km/h naar +/- 160km/h en vervolgens weer naar 0. Blok 003 en 011 zijn gelogd. Origineel bestand is iets bijgewerkt door mij. (Punten door comma's vervangen, afgerond op 0 decimalen) zodat het makkelijker om te zetten is naar een grafiek. Horizontale as is tijd, vertikale as zijn de waardes.
14 jaar
Oh ja, het is een automaat, dat verklaard de schommelingen.
LMM lijkt in orde, volgt goed zijn spec waarde.
En met betrekking tot het inhouden. Zou dan de EGR verstop zitten als het niet aan de lmm ligt?
14 jaar
Sluit de EGR gewoon helemaal af met een plaatje, heb ik ook al bij meerdere golf 4 tdi gedaan en destijds ook bij mijn eigen audi A4 tdi. Je krijgt geen foutmelding, pas vanaf 2004.
Krijg je ook geen roetaanslag meer in je inlaat traject.
http://www.home.zonnet.nl/leeoscar/egr_a...
Kan het kwaad bij de AKE om alleen de vacuum slang los te koppelen?
14 jaar
Nee als je deze afsluit zoals vorige eigenaar had gedaan niet.
Maar als de EGR klep erg vervuild is en door de roetaanslag open blijft heb je niks aan het afkoppelen van het vaccuumslangetje.
Kan je uitlezen hoever de klep daadwerkelijk open staat? Dan zou ik het kunnen controleren.
14 jaar
Nee dat kun je niet uitlezen, als je de luchtinlaatslang die van intercooler af komt los haalt, en naar het inlaat traject in kijkt zie je wellicht wel of ie echt dicht is en hoever deze vervuild is.
Uiteindelijk lag het niet aan de ERG maar aan de Manifol air Pressure (MAP) sensor die onder de linker koplamp verstopt zit. Deze was vervuild met olie. Na de aanschaf en het plaatsen van een nieuwe sensor geen problemen meer.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar