Hey allemaal
Vanmiddag op de autosnelweg kreeg ik ineens een temperatuur alarm
temperatuur was ongeveer 115°c
Meteen gas gelost en laten uitrollen tot de eerste afrit.
op een parkeerplaats zakte de temperatuur terug tot 90° bij stationair draaien.
koelvloeistof niveau was op dat moment te laag (iets onder minimum), maar het tankje was niet leeg
traag terug gereden en onderweg een liter G12 koelvloeistof gekocht en bijgevuld.
koelvloeistof staat tussen min en max, maar moet het morgenochtend controleren als alles terug koud is
met traag rijden (1500rpm / 60kmh) blijft de temp rond de 95° hangen
sneller rijden schiet'ie door
olietemperatuur is ook hoger dan normaal (dik 110°)
zo te zien zit er geen olie bij de koelvloeistof, of water bij de olie
kilometerstand 162000
distrubutieriem en thermostaat heb ik op 140000 vervangen
altijd rustig warm gereden, nooit getrapt met een koude motor en altijd laten nadraaien
ik denk toch aan de cilinderkoppakking
Nog testen die ik kan doen om de oorzaak vast te stellen?
Thanks,
Tim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schoepje van de waterpomp los van het asje....... Dus te weinig circulatie.
[quote=paulmichiel]Schoepje van de waterpomp los van het asje....... Dus te weinig circulatie.[/quote]
een gekend probleem met deze motoren?
Is er een manier om dit te verifiëren, behalve de pomp te vervangen?
14 jaar
het kleine slangetje van je koelwater exspansie vaatje demonteren en bij lopende motor kijken of er voldoende koelwater doorkomt
is dit min of geen .... waterpomp verv
p.s verv je thermostaat ook maar als hij warm is geweest, deze is waarschijnlijk al kapot gekookt
suc6
14 jaar
We zijn er uit
Zaterdag de koppakking laten testen, negatief, geen CO in het koelwater
Gisteravond de waterpomp gedemonteerd en het schoepje zat effectief los op de as
Wel een klote job, je moet nl de distributieriem verwijderen om het riemwiel van de oliepomp te demonteren
Anders kan je niet aan de laatste bouten van de waterpomp
Bedankt iedereen voor de tips en het meedenken
Tim
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar