Audi A4-Avant: inhouden / opschakelen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 V6 TDi multitronic

hallo;

ik heb een probleem met AUDI 2.5 TDI V6 multitronic

bij ca 1440 t/min lijkt het net of de automaat telkens op en terug schakeld
en lijkt het of de motor inhoud

bij een lager toerental (zelfs verlaagd met 100 toeren)geen problemen
bij een hoger oerental (zelfs met 200 toeren verhoogd) geen problemen

geen fout codes aanwezig
niet in motormanagement
niet in automatische transmissie
niet in abs (lees tracktioncontrol-- invloed op motorregeling)
vag com er in gehad mee gereden en log gemaakt

luchtmassa is goed niet meer dan 120 mgram afwijking

turbo druk is op dat moment goed
bij lagere toerentallen iet wat te laag
bij hogere toeren tallen iets aan de hoge kant

maar niet te extreem max turbo druk 2.35 bar (gewenst tussen de 1.9 en 2.4)

Automaat data ook gelezen

met moment loopt even redig op bij accelereren
bij het kritische toeren tal blijft het moment gelijk


verder heb ik de vacuumklep op de turbo getest met vacuum pomp
druk zakt niet weg en stang wordt volledig bediend


iemand een idee?

vw_audi

Geplaatst door vw_audi (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

scarriere (0) PRO, 16 jaar geleden

Wanneer het op en terug schakelen gebeurd, hoor je dan in de buurt van de versnellingshevel een geluid wat lijkt op het geluid van het laden van een geweer? Zo ja dan is waarschijnlijk de schuivenkast/hydraulischeregelkast kapot. Dat is niet altijd te zien in het diagnose programma, door overmatige interne slijtage in de regelkast kan het sluittraject van de regelschuiven niet meer geleidelijk plaatsvinden waardoor de schuif heen en weer schiet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.