👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
hallo;
ik heb een probleem met AUDI 2.5 TDI V6 multitronic
bij ca 1440 t/min lijkt het net of de automaat telkens op en terug schakeld
en lijkt het of de motor inhoud
bij een lager toerental (zelfs verlaagd met 100 toeren)geen problemen
bij een hoger oerental (zelfs met 200 toeren verhoogd) geen problemen
geen fout codes aanwezig
niet in motormanagement
niet in automatische transmissie
niet in abs (lees tracktioncontrol-- invloed op motorregeling)
vag com er in gehad mee gereden en log gemaakt
luchtmassa is goed niet meer dan 120 mgram afwijking
turbo druk is op dat moment goed
bij lagere toerentallen iet wat te laag
bij hogere toeren tallen iets aan de hoge kant
maar niet te extreem max turbo druk 2.35 bar (gewenst tussen de 1.9 en 2.4)
Automaat data ook gelezen
met moment loopt even redig op bij accelereren
bij het kritische toeren tal blijft het moment gelijk
verder heb ik de vacuumklep op de turbo getest met vacuum pomp
druk zakt niet weg en stang wordt volledig bediend
iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wanneer het op en terug schakelen gebeurd, hoor je dan in de buurt van de versnellingshevel een geluid wat lijkt op het geluid van het laden van een geweer? Zo ja dan is waarschijnlijk de schuivenkast/hydraulischeregelkast kapot. Dat is niet altijd te zien in het diagnose programma, door overmatige interne slijtage in de regelkast kan het sluittraject van de regelschuiven niet meer geleidelijk plaatsvinden waardoor de schuif heen en weer schiet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar