Audi 80: ke-jetronic stuurt injectie niet aan.

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: injektie motor code jn

ik hem een audi 80 uit 1989.
het is een carbarateur motor .
ik heb er onlangs een ke-jetronic injektie motor in gezet.
maar de motor krijcht geen benzine.
als ik de koudstart sproejer doorverbind met de min dan doe hij het even.
het is dus denk ik puur iets electronies.
ik heb trouwens wel de massa na gekeken.
ik heb ene boekje waar in staat hoe ik de ke-jetronic kan resetten, maar daar kom ik niet uit want dat is niet voor mijn motor type.
zijn er nog meer manieren om de ke-jetronic te resetten ?

heeft iemand nog een id waar ik naar kan kijken om het hele spul aan de praat te krijgen.

ik heb overal naar gekeken en ik weet het echt niet meer

groetjes Patrick Hoogkamer,

somnob

Geplaatst door somnob (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb je nu injectie of nog een carburateur? Heb je alleen de motor overgezet zonder injectors?

Sytze

somnob (0), 16 jaar geleden

er zat... een carberateur in.
er zit nu een injektie in.
ik heb het hele spul over gezet.

patrick hoogkamer,

somnob (0), 16 jaar geleden

de motor die in de audi zat die was naar de klote,
dus vandaar,

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik kan het je nog sterker vertellen, theoretisch loopt een ke jetronic zonder die computerbak; alleen koude start en stationair wordt wat lastiger.

Kijk eerst maar eens of de stuwklep op de luchtfilterbak gangbaar is en niet vervuild.

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Ho ff Har! Wat dacht je van de brandstof pomp en druk?! Is niet helemaal hetzelfde bij deze typen........

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=sytze]Ho ff Har! Wat dacht je van de brandstof pomp en druk?! Is niet helemaal hetzelfde bij deze typen........[/quote]
Ik ben er voor het gemak even van uit gegaan dat hij de brandstofpomp ook overgezet heeft, hij spreekt over dat hij de hele handel van een kejetronic wagen heeft overgebouwd.

Idd, het opvoerpompje voor een carburateur schiet wel wat te kort :-)

somnob (0), 16 jaar geleden

nou ... uuuu.
:-/ ha ha
ik had vandaag toevallig iemand op vizite die er ook wat van af wist..
zij het zelfde als jullie.
en je raat het mischien al.... de brandstofpomp die heb ik nou net niet over gezet. :-)
ik heb die van de carberateur gebruikt.
stom stom stom ik wist niet dat de electrishe brandstof pomp zo veel meer druk geeft.

ik ga gus maar eerst even een nieuwe halen.
en zie dan wel weer verder.

bedankt voor de tip

als ik de pomp heb en aangesloten. horen jullie dat wel. ;-)

groetjes patrick

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

even een nieuwe halen??? zorg dat je stevig staat als je de prijs hoort........

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=audia4]even een nieuwe halen??? zorg dat je stevig staat als je de prijs hoort........[/quote]
precies.. maar even bij gaan zitten, graag een stoel met leuning [url=http://imageshack.us][img]http://img231.imageshack.us/img231/6633/...[/img][/url]

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

hmm, hij is niet meer bijgekomen van de klap...........

somnob (0), 16 jaar geleden

ow bedankt voor de waar schuwing ;-)

somnob (0), 16 jaar geleden

hoe veel bar moet een brandstofpomp leveren voor een audi 80
18s(66 kw)

somnob (0), 16 jaar geleden

ik heb even op www.hbase.nl gekeken.
http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artikel...

daar staan er twee, maar uuu er zit nogal wat verschil in

somnob (0), 16 jaar geleden

een tweedehandsie heb ik nog niet zo snel kunnen vinden.

:-(

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=somnob]ik heb even op www.hbase.nl gekeken.
http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artikel...

daar staan er twee, maar uuu er zit nogal wat verschil in[/quote]
het orginele nunmmer van de pomp is : 893 906 091 E

Gr. paul,

somnob (0), 16 jaar geleden

ik heb een brandstof pomp die flink wat druk geeft.

het nummer is bosch 0580254033.
ik heb er regelrecht een manometer op aan gesloten maar die onploft zowat :-)
weet iemand of het ke-jetronic systeem de druk / benzine die het over heeft weer terug loost naar de tank?
want ik durf hem nu niet zo aan te sluiten.
ik ben bang dat dan de slang met 10 bar los klapt.
zo ver als ik heb kunnen googlelen is de pomp 6 bar.
maar met de manometer alleen bouwt hij een druk op van 10 bar en dan moet ik heel snel de stekker er uit halen.
ha ha:-)

de pomp zelf heeft 2 (kunstof) ingangen en 1 uit gang.op alle 3 kan ik de benzine slang op aan sluiten.
als ik dan de andere dicht hou dan pomp hij de benzine naar het drukvat.

kan iemand mij dit uit leggen?
ik snap er nix van

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

volgensmij mis je nog een onderdeel ? een drukaccumulator.

Gr. paul,

somnob (0), 16 jaar geleden

de pomp zit trouwens in een soort kunstof kapje ingebouwt

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=somnob]de pomp zit trouwens in een soort kunstof kapje ingebouwt[/quote]
wat zit daar nog meer aan ?

paul,

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=paulkelder]volgensmij mis je nog een onderdeel ? een drukaccumulator.

Gr. paul,[/quote]
Eentje?! Wat dacht je van een retourleiding? Nadat de benzinedruk afgeregeld is moet het overschot weer terug naar de tank. Anders maak je een radiateur-slang van je benzine leiding! Er komt altijd nog heel wat bij kijken om systemen volledig te wijzigen.

Sytze

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img204.imageshack.us/img204/2565/...[/img][/url]



[color=red]Pas maar op met dikke slangen onder de motorkap[/color]

somnob (0), 16 jaar geleden

;-) ha ha is dat je alarm

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.