ik hem een audi 80 uit 1989.
het is een carbarateur motor .
ik heb er onlangs een ke-jetronic injektie motor in gezet.
maar de motor krijcht geen benzine.
als ik de koudstart sproejer doorverbind met de min dan doe hij het even.
het is dus denk ik puur iets electronies.
ik heb trouwens wel de massa na gekeken.
ik heb ene boekje waar in staat hoe ik de ke-jetronic kan resetten, maar daar kom ik niet uit want dat is niet voor mijn motor type.
zijn er nog meer manieren om de ke-jetronic te resetten ?
heeft iemand nog een id waar ik naar kan kijken om het hele spul aan de praat te krijgen.
ik heb overal naar gekeken en ik weet het echt niet meer
groetjes Patrick Hoogkamer,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je nu injectie of nog een carburateur? Heb je alleen de motor overgezet zonder injectors?
Sytze
er zat... een carberateur in.
er zit nu een injektie in.
ik heb het hele spul over gezet.
patrick hoogkamer,
17 jaar
de motor die in de audi zat die was naar de klote,
dus vandaar,
17 jaar
Ik kan het je nog sterker vertellen, theoretisch loopt een ke jetronic zonder die computerbak; alleen koude start en stationair wordt wat lastiger.
Kijk eerst maar eens of de stuwklep op de luchtfilterbak gangbaar is en niet vervuild.
Ho ff Har! Wat dacht je van de brandstof pomp en druk?! Is niet helemaal hetzelfde bij deze typen........
[quote=sytze]Ho ff Har! Wat dacht je van de brandstof pomp en druk?! Is niet helemaal hetzelfde bij deze typen........[/quote]
Ik ben er voor het gemak even van uit gegaan dat hij de brandstofpomp ook overgezet heeft, hij spreekt over dat hij de hele handel van een kejetronic wagen heeft overgebouwd.
Idd, het opvoerpompje voor een carburateur schiet wel wat te kort :-)
nou ... uuuu.
:-/ ha ha
ik had vandaag toevallig iemand op vizite die er ook wat van af wist..
zij het zelfde als jullie.
en je raat het mischien al.... de brandstofpomp die heb ik nou net niet over gezet. :-)
ik heb die van de carberateur gebruikt.
stom stom stom ik wist niet dat de electrishe brandstof pomp zo veel meer druk geeft.
ik ga gus maar eerst even een nieuwe halen.
en zie dan wel weer verder.
bedankt voor de tip
als ik de pomp heb en aangesloten. horen jullie dat wel. ;-)
groetjes patrick
17 jaar
even een nieuwe halen??? zorg dat je stevig staat als je de prijs hoort........
[quote=audia4]even een nieuwe halen??? zorg dat je stevig staat als je de prijs hoort........[/quote]
precies.. maar even bij gaan zitten, graag een stoel met leuning [url=http://imageshack.us][img]http://img231.imageshack.us/img231/6633/...[/img][/url]
hmm, hij is niet meer bijgekomen van de klap...........
ow bedankt voor de waar schuwing ;-)
17 jaar
hoe veel bar moet een brandstofpomp leveren voor een audi 80
18s(66 kw)
17 jaar
ik heb even op www.hbase.nl gekeken.
http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artikel...
daar staan er twee, maar uuu er zit nogal wat verschil in
17 jaar
een tweedehandsie heb ik nog niet zo snel kunnen vinden.
:-(
17 jaar
[quote=somnob]ik heb even op www.hbase.nl gekeken.
http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artikel...
daar staan er twee, maar uuu er zit nogal wat verschil in[/quote]
het orginele nunmmer van de pomp is : 893 906 091 E
Gr. paul,
ik heb een brandstof pomp die flink wat druk geeft.
het nummer is bosch 0580254033.
ik heb er regelrecht een manometer op aan gesloten maar die onploft zowat :-)
weet iemand of het ke-jetronic systeem de druk / benzine die het over heeft weer terug loost naar de tank?
want ik durf hem nu niet zo aan te sluiten.
ik ben bang dat dan de slang met 10 bar los klapt.
zo ver als ik heb kunnen googlelen is de pomp 6 bar.
maar met de manometer alleen bouwt hij een druk op van 10 bar en dan moet ik heel snel de stekker er uit halen.
ha ha:-)
de pomp zelf heeft 2 (kunstof) ingangen en 1 uit gang.op alle 3 kan ik de benzine slang op aan sluiten.
als ik dan de andere dicht hou dan pomp hij de benzine naar het drukvat.
kan iemand mij dit uit leggen?
ik snap er nix van
17 jaar
volgensmij mis je nog een onderdeel ? een drukaccumulator.
Gr. paul,
de pomp zit trouwens in een soort kunstof kapje ingebouwt
17 jaar
[quote=somnob]de pomp zit trouwens in een soort kunstof kapje ingebouwt[/quote]
wat zit daar nog meer aan ?
paul,
[quote=paulkelder]volgensmij mis je nog een onderdeel ? een drukaccumulator.
Gr. paul,[/quote]
Eentje?! Wat dacht je van een retourleiding? Nadat de benzinedruk afgeregeld is moet het overschot weer terug naar de tank. Anders maak je een radiateur-slang van je benzine leiding! Er komt altijd nog heel wat bij kijken om systemen volledig te wijzigen.
Sytze
[url=http://imageshack.us][img]http://img204.imageshack.us/img204/2565/...[/img][/url]
[color=red]Pas maar op met dikke slangen onder de motorkap[/color]
;-) ha ha is dat je alarm
17 jaar
hier 2 foto's van de brandstof pomp
en 1 foto van mijn injectie.
[url=http://img507.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img507.imageshack.us/img507/7/dsc...[/img][/url]
[url=http://img507.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img507.imageshack.us/img507/1194/...[/img][/url]
[url=http://img528.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img528.imageshack.us/img528/2453/...[/img][/url]
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar