Beste allemaal,
Ben in het bezit van een a4 1996, km 245000 op LPG. Auto heeft net een grote beurt gehad. Motor loopt prachtig rond zowel op lpg als benzine. Olie verbruik is zeer laag en blijft mooi blank. Auto rijdt over het algemeen lange afstanden en er is geen afzetting aan de oliedop. Hoor echter zins kort een onregelmatig kloppend geluid afkomstig uit de richting van de cilinderkop. Geluid gaat met het toerental mee omhoog. Na gespeur op internet lijkt het om een klepstoter te gaan maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ik lees veel goede berichten over het flushen van de motor met Forte motor flush. Kan ik hier zelf iest aan doen (flushen) of wordt het de dealer. Of weet iemand een andere oplossing.
Ik hoor graag,
groet,
Michel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je kunt dit zelf doen, maar dan moet daarna de olie ook vervangen worden en ververst incl filter.
Dan is wel onder het moto baad het niet dan schaad het niet.
Als de klepstoter echt versleten is zal flushen ook niet helpen.
Michel
Laat het geluid eens bij de plaatselijke garage horen, of maak er eens een opname van en plaats die op youtube..
Gr Stefan
14 jaar
Ben inmiddels naar de garage geweest waar de auto achter blijft, zou iets van een spanrol kunnen zijn maar is niet zeker. Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor de tips.
Michel
14 jaar
Dan is het maar goed dat je hem even weg gebracht hebt, anders kon het wel eens een dure grap worden..
We zijn benieuwt..
Gr Stefan
14 jaar
Beste allemaal,
Geen goede berichten van de dealer. Reparatie van nokkenassen, tandwielen en spanner, kosten 1500 euro. Geen garantie want er zijn slijtage delen aangetroffen en men weet niet of die schade hebben aangebracht. (verstoppen van oliekanalen). Ik zit echt voor een dilemma. Is het raadzaam om de reparatie uit te laten voeren en zou ik nog 2 jaar met de auto kunnen sturen. Hij heeft ook net een grote beurt gehad van 1200 euro en verder rijdt ik echt heel lekker in deze auto. Kort om ik weet het even niet. Zou er een mogelijkheid zijn om de auto elders goedkoper te laten repareren !.
Michel
14 jaar
[quote=honfleur]Beste allemaal,
Geen goede berichten van de dealer. Reparatie van nokkenassen, tandwielen en spanner, kosten 1500 euro. Geen garantie want er zijn slijtage delen aangetroffen en men weet niet of die schade hebben aangebracht. (verstoppen van oliekanalen). Ik zit echt voor een dilemma. Is het raadzaam om de reparatie uit te laten voeren en zou ik nog 2 jaar met de auto kunnen sturen. Hij heeft ook net een grote beurt gehad van 1200 euro en verder rijdt ik echt heel lekker in deze auto. Kort om ik weet het even niet. Zou er een mogelijkheid zijn om de auto elders goedkoper te laten repareren !.
Michel[/quote]
Op zich is die 1500 euro nog niet zo enorm gek. Mits men de distributie, multiriem en waterpomp dan ook meepakken (even onderhandelen dus...;-)... ). Dan zou je ervoor kunnen kiezen. Mogelijk kun je even contact met Paul opnemen.
Verder zou je inruil kunnen overwegen natuurlijk.
Is een diesel niet wat voor jou? 1.9tdi-jes van rond 2000 zijn met een beperkt budget best goed aan te komen.
14 jaar
Beste allemaal,
Ik heb de schade geconstateerd. Blijk dat van beide tandwielen op de nokkenassen tanden zijn afgesleten. Zou dus toch een vanvanging worden van de nokkenassen. Echter gezien het feit dat de auto al 245000 op LPG heeft gereden misschien een gereviseerde kop zodat ik de nokkenassen ook mee pak. Weet iemand wat de kosten zijn van een kop met montage. Of toch een ruilmoter die heb ik met inbouw voor 3000.--
Misschien kan Paul advisren.
gr. Michel
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar