Hallo allen
Ik zit met het volgende
Ik heb vandaag de thermostaat vervangen deze was stuk waardoor de temperatuur van de motor niet hoger op liep dan 70 graden
Ik heb deze vervangen door eerst goed rond te googlen op zoek naar info over vervangen van de thermostaat how to en diy
Uit eindelijk is het gelukt de temperatuur loopt weer op tegen 90gr en blijft daaf ook netjes staan het word nu ook weer lekker warm in de auto
Nu zit ik alleen met het ontluchten van het koelsysteem waar ik zelf niet helemaal uit kom
Ik heb de motor op temperaatuur laten komen met de dop van het expansievat er af en de kachel op de hoogste stand
Na verloop van tijd daalde het koelfloeistof niveeau en dat vulde ik beetjes bij beetjes weer aan tot op het gewenste niveau ben een stuk wezen rijden en bij terug komst was het koelvloeistof zodanig gedaald dat ik er schrok en daarna weer wat bijgevuld Ik heb daarna de motor uitgezed om hem af te laten koelen
3 uur later heb heb ik exact het zelfde gedaan omdat het me niet lekker zat ik twijfelde enorm of ik het systeem goed heb ontlucht
Het koelvloeistof niveau stond netjes op pijl
Motor op stationair warm laten draaien kachel op ze hoogst en de dop van het expansie vat er weer af
Toen de motor warm was was al het koelvloeistof weer verdwenen
Mijn vraag is nu moet ik even goed koelvloeistof bijvullen tot de max en dat een aantal keer blijven herhalen tot het koelvloeistof niet verder meer daalt als de motor eenmaal op 90gr staat
Of doe ik iets verkeerd :-(
Mvg julius
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee hoor niks aan de hand , koelvloeistof op peil brengen bij een koude motor , tussen min en max.
Dit net zolang herhalen tot het peil stabiel blijft.
Bij warme motor zal het peil iets hoger staan als bij koud dit is normaal.
Altijd dus bij koud peilen en eventueel bijvullen , dop sluit trouwens wel goed af ?
Geweldig !!!
Dus als koelvloeistof bij koude motor op pijl staat hoef ik mij nergens druk om te maken ?
Dat het koelvloeistof niveau daalt bij motor op bedrijfstemperatuur is normaal niks om je druk om te maken ?
De dop van het expansievat sluit verder goed
9 jaar
Zolang het peil bij koude motor tussen min en max staat , alles in orde.
Super bedankt !!!
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar