Al geruime tijd krijg in constant een koelvloeistof melding op mijn display, ik heb het expansivat incl dop al vervangen.
Ook hebben we het systeem al onder druk gezet , Omdat hij bij het begin vloeistof gebruikte, na het vervangen van het vaatje is dit probleem opgelost.
Maar nu krijg ik constant de melding ook als de motor nog koud is, de melding blijft dan 2 minuten actief en gaat dan weer vanzelf uit, het vloeistof niveau is dan wel nog goed.
Ook gebeurd het wel eens dat het systeem het vaatje leeg trekt, dan komt ook de melding binnen en als ik dan de druk eraf haal komt de gehele vloeistof terug.
Ik vind het nu lastig aan het worden en ben radeloos.
Weet iemand wat het eventueel kan zijn ???
Groetjes Randy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer je koelvloeistof niveau als de motor koud is op elk ander moment geeft geen juist beeld.
Vul bij tot midden tussen min en max.
Controleer de ontluchtingsslang op het tankje of deze open is.
Bedankt , maar er zit geen ontluchtingsslang op het vat.
En het vat met dop is ook al nieuw
11 jaar
Er zitten 2 slangen aan het tankje .
De onderste is aanvoer naar de motor en de bovenste dunner is de retour/ontluchting van de motor , hier moet constant een straaltje koelvloeistof uit komen.
Sorry Kaleido { Ferrie } voor de late reactie, wil je wel even bedanken voor de hulp.
Maar probleem nog steeds niet opgelost. en het is nu mei 2014, ik heb bericht nogmaals geplaatst, hij trekt bij hogere temp het vaatje leeg en als ik het dopje los maak dan komt hij terug naar stand tussen min en max in.
Ik heb het idee dat hij niks verbruikt.
En als hij bijvoorbeeld in de file sta en de motor word iets warmer als normaal dan trekt hij het vaatje leeg, kan dit niet iets met de thermostaat te maken hebben???
Nogmaal bedankt
groetjes Randy
10 jaar
klinkt alsof je koelsysteem gewoon niet goed ontlucht is...
Bedankt augurk,
Dit vermoeden had ik ook al , maar de laatste tijd trekt hij hem leeg als hij echt warmer word dan normaalb biiv in een file.
Maar dan trekt hij het hele vaatje leeg en als ik de dop los haal komt hij tot bijna max terug.
Hoe zou ik hem dan eens goed kunnen ontluchten.
Bedankt.
10 jaar
[quote=meisters26]Dit vermoeden had ik ook al , maar de laatste tijd trekt hij hem leeg[/quote]
Er zit duidelijk ergens een verstopping, mogelijk de kachelradiateur.
Wordt de kachel nog wel goed warm ?
Dit euvel heeft niets met ontluchten vandoen.
Vacuum trekken ontstaat door een verstopping in het koelsysteem.
Gr. paul
Paul bedankt voor je advies, maar de temperatuur van de auto word nooit warmer als ongeveer 75 graden, kan dit ook ermee te maken hebben.
Zou het ook kunnen dat ik de thermostaat moet vervangen of staat dit los ervan.
Bedankt.
Randy
10 jaar
Hallo het is wel een late reactie
Bij mijn audi a4 2.0 tdi van 2006 die had hetzelfde probleem
Het kwam door dat er 20.000 km geleden door de vorige eigenaar de distributieriem en waterpomp zijn vervangen
Toen is er een imitatie waterpomp op gezet die heeft er een schoepje in zitten die is minder sterk om het rond te pompen
En bij mij was er een tablet in gedaan er zat ook een verstopping in het koelsysteem
Die 2 dingen zorgden voor dat probleem dat de koelvl
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar