Hallo,
Ik zit met een probleem. Wanneer ik snel rijd en veel toeren maak bij een snelheid van 120 in zijn 4 dan brandt mijn koelvloeistof lampje. Ook word de motor paar seconden warm 110-120 graden. Maar zodra ik gas terug neem en rustig rij dan zakt de temperatuur vrijwel direct. Zodra ik onder de motorkap kijk zit er een hele plas onder de expansievat. Door overdruk spuit die de kv eruit. Dit gebeurt enkel als ik snel optrek en veel toeren maak. Maar als ik normaal rij niet sportief dan gebeurt er niks. De thermostaat is vervangen de waterpomp en d-riem ook het systeem is ook afgeperst en geen lekkages. De kv is schoon en helder geen bubbels bij het gas geven geen witte smurrie op de oliedop en geen witte rook de koppakking kan het dus niet zijn. Er is een co2 test gedaan en was ok. volgens de garage is er geen water circulatie dus ergens een verstopping want komt weinig tot geen water via de retourslang. De waterpomp kan het niet zijn want die was vervangen en daarvoor deed ie ook het zelfde. Ook is de onderste slang die van de radiator na de motor loopt koud zelfs na een lange rit is die lauw. Weet iemand wat er kan zijn? Moet ik het systeem spoelen? tips iemand aub
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al diverse malen meegemaakt , dat het ontluchtingsslangetje verstopt zit , bij de aansluiting op de grote slang,T stuk .
Daardoor ontlucht het systeem onvoldoende.
Er komt goed vloeistof uit het ontluchtingsslangetje , ook bij hogere toeren.
Opstruktie verwijderen , zodat systeem goed ontlucht.
[quote=kaleido 1]Al diverse malen meegemaakt , dat het ontluchtingsslangetje verstopt zit , bij de aansluiting op de grote slang,T stuk .
Daardoor ontlucht het systeem onvoldoende.
Er komt goed vloeistof uit het ontluchtingsslangetje , ook bij hogere toeren.
Opstruktie verwijderen , zodat systeem goed ontlucht.[/quote]
Waar zit die ergens gaat om een audi b7 uit 2005. Er zit wel druk op de slangen je kan de slangen wel indrukken. Op normale toeren doet de motor normaal word niet verliest die geen kv maar zodra het wat sneller gaat en meer toeren dan spuit die binnen 500 meter de vat leeg.
11 jaar
Als je het ontluchtingsslangetje van je expansietankje af haalt , komt daar dan wel kvs uit ?
Slangetje terug volgen naar de aansluiting , vaak zit hij daar dan verstopt.
Vroeger zaten in de ontluchtingsslangen van bv b2 passat een plastic plugje met een kleine opening erin , als die verstopt zat , had je dezelfde verschijnselen.
Je weet trouwens heel zeker , dat je geen begin van een lekke koppakking hebt?
Nee komt niks uit als die stationair draait. Pas na een paar minuten komt er een klein straaltje uit. En pas als ik heel veel gas geef dat die er wel uitloopt. De koppaking kan het niet zij volgens de garage hun zeggen problemen wat de water circulatie.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar