close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4 2006: Koppeling vervangen

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: BPP, Motorinhoud (cc): 2700, Vermogen (kw): 132

Ik heb een Audi A4 2.7 TDI BPP handgeschakeld uit 2006. 360000 km gelopen en technisch eigenlijk helemaal goed. Alleen de koppeling heeft al vanaf de aanschaf (tweedehands, drie jaar oud) de neiging vanuit stilstand te happen, dus bijterig op te kopen, wat zeker met de caravan vervelend is. Ik ben zeer gehecht aan de auto. Ik denk er nu aan de koppeling te vervangen. Het tweemassavliegwiel lijkt probleemloos, de bak schakelt geluidloos op, zelf schakel ik nooit terug op de motor, bak noch koppeling geven verder problemen. Het is een ingrijpende operatie maar technisch kunnen we heel wat aan. Alleen met het uitbouwen van bak en koppeling overspelen we wellicht onze hand. Wat raadt u, die wellicht eerder met dit bijltje gehakt heeft, mij aan?

Geplaatst door

wmrvanderlei (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Om te beginnen kan het gedrag ook deels veroorzaakt worden door het 2 massa vliegwiel , demping minder en eventueel brandplekken .
Om de reparatie veilig uit te voeren is een brug en een versnellingsbak krik aan te raden.
Verder is er voldoende gereedschap voorhanden ?
Als er twijfel is dan laten doen.
Kijk anders eens op you tube .

Dat pleit voor vervanging van het vliegwiel. Is bij demontage schade aan het dubbelmassavliegwiel zichtbaar? Brug en versnellingskrik weten we te versieren maar we worden huiverig van opmerkingen als uitbouwen van de hele motor is beter en distributieketting en spanrollen etc zeker ook vervangen terwijl de ketting tot dusver probleem- en geluidloos zijn werk doet. Het moet toch lukken door alleen de bak uit te bouwen? Of zie ik dat verkeerd?

Vliegwiel inspecteren als de boel los is.
Ketting is iets wat niet moet maar advies is uit ervaring met dit type motor geboren is vermoed ik. Want 360000 is natuurlijk al een afstand.

Dan voor je reactie. Wij hebben het besluit genomen vliegwiel, koppeling, een van de twee koppelingcylinders en de drukgroepp te vervangen. We hebben een brug, we kunnen de versnellingsbak eruit tillen en we kunnen de onderdelen opgeteld voor een zeshonderd euro in Duitsland. Er is wel een Duits afleveringsadres nodig maar dat kan ik binnen de familie oplossen. Begin volgend jaar gaan we ermee aan de slag.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.