auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi S3: koppelingscilinder defect maar welke ?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: APY

Ik heb sinds gisteren dat de koppelingdruk weg is en hij maar net nog vrij komt.
Na deze gisteravond te hebben ontlucht was het weer goed maar vanmorgen weer hetzelfde.
Nu zal denk ik 1 van de 2 cilinders defect zijn, ik wou beginnen met die wat op de bak zit omdat me dit het gemakkelijkste lijkt.
Heeft iemand een how to voor mij hoe beide in- en uit te bouwen zijn?

Heb accu, accubak, luchtfilterbak al verwijderd maar volgens mij moet startmotor er ook uit.

Geplaatst door

Audidriver73 (130)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik ben bang dat je de hele bak aan het demonteren komt, mocht deze het probleem zijn..( hydraulisch druklager )

Mocht je een afbeelding willen hebben van de commando cilinder bij het pedaal, dan meld je maar even.

stefan84 0

14 jaar

Oeps.

Dan begin ik maar eerste de commando cilinder bij het pedaal te vervangen.
Als je daar een afbeelding van hebt zou fijn zijn.

De cilinder bij het pedaal kan ook wel kapot gaan, maar ik vrees dat de bak eraf moet..

stefan84 0

14 jaar

Bedankt, dat zal wel lukken denk ik zo te zien en hopen dat het deze was.

meestal als je hulpcilinder kapot is verlies je vloeistof omdat dit naar buiten toe lekt ,is echter je mastercilinder kapot lekt hij inwendig en verlies je geen vloeistof of hij moet nat zijn aan de ingaande stift bij je pedaal dan verlies je ook vloeistof,maar dan kun je dit goed zien

Bij de pedaal heb ik al gekeken maar was nergens vloeistof te zien.

Kan de bak erachter vandaan......

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Shit, dat is niet zo gemakkelijk als bij een seat ibiza 1.6 denk ik zo.

Niet te bang Patrick, dit is een mooi klusje voor de zondagmiddag...

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Dank je wel, hahaha.
Is er verder nog iets speciaals om rekening mee te moeten houden ?

Zojuist de koppelciliinder bij pedaal gedemonteerd, deze morgen vervangen en hopen dat het dat was maar ik denk het niet want aan de oude is niets van lekkage te zien of wat dan ook.
Tegen het schutbord waar aansluiting zit, daar zit bij mij een aluminium rond ding dat in de tekening niet staat, of dat e.o.a. klepje is?

Daar schiet me net nog iets te binnen, als ik onder de motorkap luister en laat iemand de koppeling bedienen dan komt er een geluid uit de bak alsof er iets langs schuurt. Beetje piepend geluid, kan ik moeilijk uit leggen.
Maar ja, eerst de hulpkoppelcilinder vervangen morgen.

inwendige lekkage kun je ook niet zien

Als er al lekkage was dan moest er al olie bijgevuld worden niet?

Roger10 0

14 jaar

zeker niet nee,als jou hoofdcilinder inwendig lekt verlies je geen remvloeistof omdat de vloeistof langs de cupjes in de cilinder lekken,dan bouw je geen druk op en dan verlies je niks dit is hetzelfde als je je rempedaal tot op de bodem wegtrapt en geen remvloeistof verliest,inwendige lekkage

Jaja dat weet ik ook wel ,ik bedoel als de hulpcilinder lekt,ik heb me misschien nie goed uitgedrukt,sorry

Roger10 0

14 jaar

Ik miste inderdaad vloeistof, maar na bijgevuld en ontlucht te hebben was het even goed tot de volgende ochtend.
Heb vanmiddag de koppelcilinder bij pedaal vervangen, krijg hem nu nauwelijks ontlucht en geen druk meer.
Is wel net of ik vloeistof in de versnellingsbak hoor op het moment dat pedaal bedient wordt en vloeistof nivo zakt ook.
Ben dus maar begonnen met bak uit te bouwen.

Vanavond bak uitgebouwd, gelukkig niet voor niks, druklager inderdaad nat.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-COGRBPVF-D....[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TP4X4B7V-D....[/img]
De nieuwe cilinder, koste slechts 61euro origineel audi in duitsland:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XVZYEV7M-D....[/img]
Was even klote om bak eruit te krijgen op de put omdat ik niet ver genoeg naar buiten kon met bakkrik:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OPHRRL4T-D....[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-U6YB3ODG-D....[/img]

Morgenavond bak weer inbouwen en vrijdag overige rest weer allemaal monteren.
Alleen het ontluchting zal niet meezitten denk ik, want de ontluchtingsnippel zit buiten het druklager, dus de lucht die daar inzit dan er niet zo gemakkelijk uit lijkt me of is daar een speciale truc voor ?

Mooie reportage :)

Je kan hem gewoon ontluchten, of met een apparaat die ervoor geschikt is.

Succes..

stefan84 0

14 jaar

Bak zit er weer in, morgenavond rest weer opbouwen.
Ik heb een remonluchtingsapparaat dat je op compressor kunt aansluiten maar daarmee kreeg ik begin deze week helemaal geen druk meer op de koppeling.
In elsawin stond iets van eerst ontluchten, dan 15x koppeling intrappen en dan weer ontluchten, we zullen zien.

Staat inmiddels weer in elkaar, morgen laatste kleine dingetjes, ontluchten is gelukt en heb weer de volle druk.

Doet het weer, alleen als ik snel schakel kraakt ie een beetje, misschien nog een beetje lucht erin.
Hier de vervangen delen:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RNWIHS86-D....[/img]

Heb ook nog een nieuw remvloeistof tankje en slang naar koppelcilinder besteld omdat er ergens beetje remolie lekt.

Kraken kan ook in de bak zelf zitten..

Maar eerst even de boel lekvrij maken en goed ontluchten..

stefan84 0

14 jaar

Voorheen heb ik dit nooit gehad, dus ik denk wel dat ie net niet helemaal goed vrijkomt.

Moet hem volgende week als ik nieuw tankje heb toch weer opnieuw ontluchten, dan zien we wel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S3 of stel zelf een nieuwe vraag.