ik heb problemen met mijn koppeling,wanneer ik flink doorrij 140/150 km ,valt de druk weg van de koppeling kan ik niet meer schakelen.hoe kan dat,en wat kan ik er tegen doen.de koppelingpedaal zit tegen de bodem.wanneer de motor is afgekoeld komt de druk weer langzaam treug en kan ik er weer mee rijden.wie heeft er daar een oplossing voor.wacht op jullie reacties vr.gr.
Geplaatst door audiporscheavant (0) , lid sinds 12 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 Reacties
jan T (5) PRO, 12 jaar geleden
ik dacht dat de koppewling hydraulisch is dus ververs de remvloeistof van de koppeling eens want dat wordt bijna nooit gedaan.
groetjes jan.
de Dokter (0), 12 jaar geleden
of de axiaal lagers van de motor liggen er uit.
Groeten Jan-Aize
audiporscheavant (0), 12 jaar geleden
jan/aize wat bedoel je met de axiaal lagers die er waarschijnijk eruit liggen.hee jan t twee maanden geleden wel nieuwe remvloeistof erin laten doen maar geen originele,misschien mijn drukgroep.auto rijdt verder fantastische maar wil niet voor de tweede keer langs de kant staan vr.gr.hein.
de Dokter (0), 12 jaar geleden
Hoi Hein,
Daar bedoel ik mee dat de krukas axiaal dus heen en weer kan en het kan dus zijn dat wanneer jij je koppeling in drukt, dan tegelijk de krukas naar voren drukt.
Maar hoe gaat het nu na bijna 2 maanden rijden (of sleutelen)?
Groeten Jan-Aize
Hans4040 (190) PRO, 12 jaar geleden
Vervang de vloeistof maar..
de koppelingscylinder zit tegen de motor en die wordt heet.
Vloeistof bevat zoveel vocht dat het gaat koken en luchtbellen vormt.
Dat verklaard ook dat hij het weer doet als de zaak afgekoeld is.
mvg,
Hans.
johndoornbosch (0) PRO, 12 jaar geleden
[quote=de Dokter]of de axiaal lagers van de motor liggen er uit.
Groeten Jan-Aize[/quote]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, want dan zouden ze ca 2cm speling hebben en als je de koppeling dan intrapt dan druk je de krukaspoelie door de radiateur.
Wat hans zegt ligt meer voor de hand, een gevalletje van vapour lock.
Gr John
Hans4040 (190) PRO, 12 jaar geleden
Via e-mail zegt audiporscheavant:
"mijn vloeistof van de bak en koppeling is vervangen,ik had nog versnellingsbak olie staan[nieuwe van 4jaar oud] dat zou toch niet uitmaken of wel.sinds die bak is ververst heb ik dat probleem met die koppeling.of zal ik maar weer nieuwe versnellingbak olie halen.vr.gr."
Antwoord:
Ik bedoel niet de versnellingsbak olie, maar de remvloeistof waarmee de koppeling wordt bediend.
audiporscheavant (0), 12 jaar geleden
hee john wat bedoel je[vapour lock]ben niet zo schrep vandaag.vr.gr.
P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden
Indien er dampbelvorming in de vloeistof optreedt, heet dit Vapor Lock.
Gr. paul
Santa (0), 12 jaar geleden
[quote=Hans4040]Via e-mail zegt audiporscheavant:
"mijn vloeistof van de bak en koppeling is vervangen,ik had nog versnellingsbak olie staan[nieuwe van 4jaar oud] dat zou toch niet uitmaken of wel.sinds die bak is ververst heb ik dat probleem met die koppeling.of zal ik maar weer nieuwe versnellingbak olie halen.vr.gr."[/quote]
Indien de oude verpakking nog luchtdicht afgesloten was toen je het ging gebruiken, zal het niet zo'n vaart lopen maar wanneer de verpakking al was aangebroken en je het gebruikt hebt NADAT het 4 jaar in een aangebroken verpakking heeft gezeten, zou ik de olie maar direct verversen.
Deze soort olie is hygroscopisch en is dus na opening maar beperkt houdbaar.
Daarom beter om dit soort olie "zo vers mogelijk" aan te schaffen en te gebruiken, net als bij condooms... ;)
Hans4040 (190) PRO, 12 jaar geleden
Santa, we raken het spoor bijster...hij heeft het over versnellingsbak olie....ik heb het over remvloeistof.
Dus: hein van stein , waar hebben we het nu over...
Santa (0), 12 jaar geleden
Tja, als hij versnellingsbakolie in het koppelingssysteem heeft gegoten, weten we meteen de oorzaak.....?
johndoornbosch (0) PRO, 12 jaar geleden
Nog erger, koppelingsvloeistof vul je bij in het remvloeistofreservoir.........
audiporscheavant (0), 7 jaar geleden
is opgelost thanks iedereen
audiporscheavant (0), 7 jaar geleden
auto verkocht thanks iedereen.