ik heb problemen met mijn koppeling,wanneer ik flink doorrij 140/150 km ,valt de druk weg van de koppeling kan ik niet meer schakelen.hoe kan dat,en wat kan ik er tegen doen.de koppelingpedaal zit tegen de bodem.wanneer de motor is afgekoeld komt de druk weer langzaam treug en kan ik er weer mee rijden.wie heeft er daar een oplossing voor.wacht op jullie reacties vr.gr.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik dacht dat de koppewling hydraulisch is dus ververs de remvloeistof van de koppeling eens want dat wordt bijna nooit gedaan.
groetjes jan.
of de axiaal lagers van de motor liggen er uit.
Groeten Jan-Aize
12 jaar
jan/aize wat bedoel je met de axiaal lagers die er waarschijnijk eruit liggen.hee jan t twee maanden geleden wel nieuwe remvloeistof erin laten doen maar geen originele,misschien mijn drukgroep.auto rijdt verder fantastische maar wil niet voor de tweede keer langs de kant staan vr.gr.hein.
12 jaar
Hoi Hein,
Daar bedoel ik mee dat de krukas axiaal dus heen en weer kan en het kan dus zijn dat wanneer jij je koppeling in drukt, dan tegelijk de krukas naar voren drukt.
Maar hoe gaat het nu na bijna 2 maanden rijden (of sleutelen)?
Groeten Jan-Aize
12 jaar
Vervang de vloeistof maar..
de koppelingscylinder zit tegen de motor en die wordt heet.
Vloeistof bevat zoveel vocht dat het gaat koken en luchtbellen vormt.
Dat verklaard ook dat hij het weer doet als de zaak afgekoeld is.
mvg,
Hans.
[quote=de Dokter]of de axiaal lagers van de motor liggen er uit.
Groeten Jan-Aize[/quote]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, want dan zouden ze ca 2cm speling hebben en als je de koppeling dan intrapt dan druk je de krukaspoelie door de radiateur.
Wat hans zegt ligt meer voor de hand, een gevalletje van vapour lock.
Gr John
Via e-mail zegt audiporscheavant:
"mijn vloeistof van de bak en koppeling is vervangen,ik had nog versnellingsbak olie staan[nieuwe van 4jaar oud] dat zou toch niet uitmaken of wel.sinds die bak is ververst heb ik dat probleem met die koppeling.of zal ik maar weer nieuwe versnellingbak olie halen.vr.gr."
Antwoord:
Ik bedoel niet de versnellingsbak olie, maar de remvloeistof waarmee de koppeling wordt bediend.
hee john wat bedoel je[vapour lock]ben niet zo schrep vandaag.vr.gr.
12 jaar
Indien er dampbelvorming in de vloeistof optreedt, heet dit Vapor Lock.
Gr. paul
[quote=Hans4040]Via e-mail zegt audiporscheavant:
"mijn vloeistof van de bak en koppeling is vervangen,ik had nog versnellingsbak olie staan[nieuwe van 4jaar oud] dat zou toch niet uitmaken of wel.sinds die bak is ververst heb ik dat probleem met die koppeling.of zal ik maar weer nieuwe versnellingbak olie halen.vr.gr."[/quote]
Indien de oude verpakking nog luchtdicht afgesloten was toen je het ging gebruiken, zal het niet zo'n vaart lopen maar wanneer de verpakking al was aangebroken en je het gebruikt hebt NADAT het 4 jaar in een aangebroken verpakking heeft gezeten, zou ik de olie maar direct verversen.
Deze soort olie is hygroscopisch en is dus na opening maar beperkt houdbaar.
Daarom beter om dit soort olie "zo vers mogelijk" aan te schaffen en te gebruiken, net als bij condooms... ;)
12 jaar
Santa, we raken het spoor bijster...hij heeft het over versnellingsbak olie....ik heb het over remvloeistof.
Dus: hein van stein , waar hebben we het nu over...
Tja, als hij versnellingsbakolie in het koppelingssysteem heeft gegoten, weten we meteen de oorzaak.....?
12 jaar
Nog erger, koppelingsvloeistof vul je bij in het remvloeistofreservoir.........
is opgelost thanks iedereen
7 jaar
auto verkocht thanks iedereen.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar