Een raar probleem:
Je drukt het ontkoppelpedaal in en die keert niet terug????
Je kan bij het indrukken wel van versnelling wisselen, dus de drukgroep wordt bediend.
Met je tenen kan je de pedaal terug naar je knie toe trekken, en zo opnieuw ontkoppelen en de volgende versnelling nemen...
Allesbehalve elegant en prima aanleiding om de kramp in je gekrulde tenen te krijgen....
Het vervelende is dat ie ook tijden "normaal" kan werken, en je niet vermoed dat er iets defekt is!
* Is dit de ontkoppelingspomp aan de pedaal binnenin die defekt is?
* Hoe wordt het terugkeren van pedaal bediend, door de veerkracht van de drukgroep of door een veer???
* Er wordt DOT-4 olie gebruikt voor de ontkoppeling, waar zit dit reservoir, of is het hetzelfde oliereservoir van de remmen???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
boven aan het pedall zit een veer
denk dat die gebroken is
Moest het een blijvend fenomeen zijn zou ik het kunnen beamen, maar dat nu wel en dan niet....
Veer kan zich niet herstellen als ze gebroken is?
17 jaar
nee
maar als je trapt bouw jw druk op en als je dan even wacht is e druk weg
en dan blijft ie weer hangen
""maar als je trapt bouw je druk op; en als je dan even wacht is je druk weg en dan blijft ie weer hangen""
Waar gaat die druk naartoe, het is toch een gesloten systeem?
Als je pedaal indrukt, moet die druk er toch op blijven?
Is er dan een lek in de drukpomp?
Waar is het reservoir van de olie voor die pedaal?
17 jaar
Dat is hetzelfde reservoir als voor de remvloeistof.
Hans
die druk verdwijnt doorde compensatie opening
anders blijft je koppeling ONTKOPPELT
en geloof me nou
k rij al jaren in die koektromels en heb dat al een paarjeer gehhad
en anders ga je lekker eerst alles vervangen voor je die veer doet
en ga verhuizen
naar dr voor
is je twijvel misschien ook weg
"die druk verdwijnt door de compensatie opening, anders blijft je koppeling ONTKOPPELD""
Dus als je de gewoonte hebt van op de ontkoppelpedaal te blijven duwen aan een rood licht, tot het terug groen wordt; zou dit betekenen dat de ontkoppeling loslaat.....
Kan niet, de druk moet blijven tot zolang het pedaal gedrukt wordt, en, pas als de pedaal losgelaten wordt, keert die door de druk en veerkracht van de drukgroep terug!
Ik heb zokuist gekeken en d'r zit op eerste zicht, geen veer in; tenzij mogelijks gans bovenaan de pedaal in een klein zwart kokertje misschien?
Ik vermoed dat de cylinder(drukgever) aan de pedaal naar de knoppen is en dat die lekt.
Dat daardoor de olie terugvloeit (langs een lekkende zuigerdichting) en de druk weg is...
17 jaar
Is de vloeistof erg vuil (zwart) soms help verversen ook nog wel.
Hans
Hoofd koppelings cilnder vervangen komt meer voor bij audi
gr jan
Ik heb er nu DOT-4 olie in het reservoir bijgegoten, omdat dit naar de lage kant was....
Natuurlijk doet ie nu niks verkeerd meer....
Hoe ontlucht ik dit:
*eerst pedaal ingedrukt houden,
*dan purgeerschroef open en
*als er niks meer uit komt dichtdraaien en
*pedaal loslaten en
*zo de cyclus herbeginnen?
(Moet eerlijk zeggen, ik heb dit nog niet gedaan)
Ondertussen ook vastgesteld dat de versnellingspook "los" zit????
17 jaar
als hij nu goed werkt moet je hem ook niet ontluchten
gr jan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar