close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: Lampje gasuitlaatsysteem brandt en gloeisymbooltje knippert af e

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0TDI (CAGA)

Hallo allemaal,

Gisteren een euvel ontdekt aan mijn auto (A4 B8 2.0TDI CAGA). Het lampje van het gasuitlaatsysteem brandde en ging na een korte rit vanzelf weer uit is is 120 km verder nog steeds uit. Uitlezen met VCDS gaf:

2 Faults Found:

5456 - Starter Will Not Turn
P3054 00 [096] - Jammed or Electrical Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

5266 - Exhaust Gas Temperature Sensor 4 Bank 1
P2470 00 [040] - Short to Ground
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 29
Mileage: 134605 km
Date: 2014.05.15
Time: 06:18:50



Straks bij het naar huis rijden (koude motor, net gestart) flikkerde even het gloeispiraalsymbooltje een paar keer. Gasuitlaatsysteemlampje bleef uit. Daarna 60 km geen last meer van gehad (echter foutmelding vanmorgen gekomen). Uitlezen gaf:

1 Fault Found:

5266 - Exhaust Gas Temperature Sensor 4 Bank 1
P2470 00 [032] - Short to Ground
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 9
Mileage: 134725 km
Date: 2014.05.16
Time: 06:11:46

Twee keer dezelfde fout dus. Heb niks gemerkt aan de auto zelf. Is de sensor achter particle filter kapot, iemand hier meer ervaring mee? Gezien de foutmelding is het "voeler 4 voor uitlaatgastemperatuur G648". Kan iemand dat bevestigen?

Ter info, ik heb ook al gekeken bij Gerrit Speek. Alvast bedankt.

Geplaatst door

Dead Silence (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja vanwege roetfilter e.d. heb je uitlaatgas temperatuursensoren gemonteerd zitten, 1 op de turbo (is nr1), 1 voor het roetfilter (nr2) en 1 na het roetfilter (nr 3) en bij sommige types ook nog een 4e. Daar is in ieder geval iets mis mee. Kan varieren van een defecte sensor tot een draadbreuk tot een software update. Zelf denk ik dat deze stuk is. Beste is denk ik hem te testen met de testkast en mocht deze op dat moment gewoon goed werken dan is het 9 van de 10x wel in orde met de bedrading en mochten er geen update's beschikbaar zijn voor dit probleem (te controleren bij de dealer) dan zou ik die sensor vervangen.

ricky 10
badge

10 jaar

Sensor is vervangen, G648, (bijna 150 euro voor alleen de sensor, excl. montage), maar tot nu toe geen foutcode meer gezien.

Dead Silence 0

10 jaar

[quote=Dead Silence]Sensor is vervangen, G648, (bijna 150 euro voor alleen de sensor, excl. montage)[/quote]
Luxe rijden = ook voor luxe betalen [url=http://postimage.org/][img]http://s30.postimg.org/q4x11barx/animaat...[/img][/url]

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

Klopt als een bus. Maar goed dat ik zelf al de diagnose kan stellen. Alleen nu voor de 2e keer een koelwaterslag gesprongen, 5 maanden geleden op de snelweg (is vervangen en was blijkbaar een bekend probleem want het nieuwe onderdeel had verstevigingen op diverse plekken), nu een scheur in een andere. Lekkere kwaliteit bij Audi. Ik heb in 5 maanden al meer aan reparaties uitgegeven (behalve regulier onderhoud) voor mijn A4 2.0TDI uit 2008 dan in 13 jaar en bijna 500.000 km in mijn A3 1.9 TDI. Die had bij 3 ton een nieuwe wastegate van 46 euro nodig en daarvoor kort een nieuwe LMM. That's all.
De kwaliteit wordt er niet beter op en ik was er al bang voor toen ik mijn good old A3 inruilde. Kreeg er bijna nog 2 mille voor terug overigens.

Dead Silence 0

10 jaar

[quote=Dead Silence]Lekkere kwaliteit bij Audi. Ik heb in 5 maanden al meer aan reparaties uitgegeven (behalve regulier onderhoud) voor mijn A4 2.0TDI uit 2008 dan in 13 jaar en bijna 500.000 km in mijn A3 1.9 TDI. Die had bij 3 ton een nieuwe wastegate van 46 euro nodig en daarvoor kort een nieuwe LMM. That's all.[/quote]
Een Banaan schilt ook veel lekkerder dan een peer, dit is geen vergelijk natuurlijk zo werkt het met techniek ook.
Bij o.a de A3 (2001) kom je niet de techniek tegen die op de 2.0 TDI (2008) wel is toegepast.
Het zijn totaal 2 verschillende motoren met daarbij ook de eigenschappen en helaas ook de specifieke mogelijke problemen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

[quote=P. Kelder]Een Banaan schilt ook veel lekkerder dan een peer, dit is geen vergelijk natuurlijk zo werkt het met techniek ook.[/quote]
Mooie vergelijking;nog niet gehoord..:-)

Bas922 0

10 jaar

Ik zat eigenlijk aan de sinaasappel te denken want de hand sinaasappel pelt ook veel lekkerder dan de pers sinaasappel hahhahha

ricky 10
badge

10 jaar

probeer eens een cocosnoot te pellen....

Hans4040 1230
badge vip badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.