hallo allemaal.
van mijn audi 80 maakt de benzinepomp een behoorlijk lawaai wanneer ik aan de dikke aanvoerslang voel trild deze ook behoorlijk.
wat zou het kunnen zijn? de pomp is gaar of een terugslagklep stuk/vervuild?
het is meer dan duidelijk te horen in de auto zelf.
benzinepomp zit keurig op de goede plek onder de auto, kan nergens tegen aan trillen.
het betreft een audi 80 van 1990, 1.8S met motorcode JN, injectiesysteem is k-jetronic.
het gaat om een 90pk-tje maar daar konden er wel is een paar met vakantie wezen.
motortje heeft 140.000 km gedraaid/gelopen
gr
martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt vaker voor,gewoon benzinepomp vervangen en probleem opgelost.Succes Matthijs.
Ga wel even goed zitten als je de prijs hoort..... Anders ga je niet meer op vakantie......
Eigenlijk moet je de tank ook leeghalen en het aanzuigfilter in de tank ook schoonmaken. Brandstofpompen overlijden bijna altijd door volgende oorzaken (en niet op km's)
* vervuiling in de brandstof
* water in tank
* te kort doorstroming door verstopping zuigzijde
* te kort doorstroming door defect opvoerpompje in de brandstoftank (grote nummer 1)
Let ook even op de benzineleidingen onder de auto, deze willen wel eens verrotten op de punten waar ze geklemd zitten.
pompje in de tank?, het is een k-jetronic, heeft toch een enkele pomp buiten de tank??
wat betekend het lawaai? lagers kaduuk/slecht?
gr
martin
Volgens mij zit jouw pomp onder de auto in zo'n zwarte kunstof doos gemonteerd, met 3 sterschroefjes. De kunstofdoos wordt op niveau gehouden door een opvoerpompje wat in de tank zit; onder de vlotter.
volgens mij niet, de benzine-pomp is rond en zit open bloot onder de auto opgehangen.
Heb het even nagezocht, het zou kunnen; dan heb je wel een zeef in de tank, deze moet je schoonmaken. Pompen gaan nooit zonder reden stuk.
hoe krijg ik die zeef eruit?
vervangende benzinepomp, moet ik voor orgineel kiezen of voor imitaat?
wat is het verstandigste?
gr
martin
[quote=baantje]hoe krijg ik die zeef eruit?
vervangende benzinepomp, moet ik voor orgineel kiezen of voor imitaat?
wat is het verstandigste?
gr
martin[/quote]
gezien de brandstofdruk belangrijk is is het verstandig origineel te monteren, absoluut geen imitatie.
Gr. paul,
En de zeef is bereikbaar via de tankvlotter, die aan de bovenzijde van de tank gemonteerd zit. Rijd je tank van te vooren zo leeg mogelijk; en gooi het restje benzine wat er uit komt gewoon weg. Eventueel spoelen als er erg veel vuil in zit.
heb nog is onder de auto gekeken, wanneer ik aan de benzinepomp voel, geeft het niet het idee dat de lagers stuk zijn hij zoemt eigenlijk wel normaal.
maar het is het hard-plastic hogedruk leidinkje dat van de benzinepomp naar de druk accumulator gaat, dat staat te trillen en lawaai te maken.
wanneer ik dat plastic leidinkje/slangetje stevig vast hou is het lawaai grotendeels weg.
maar zou dat betekenen dat de terugslagklep stuk of vervuild is?
gr
martin
benzinepomp v.v., lawaai gelukkig weg maar in koude toestand houdt motor ontzettend in.
wie weet wat?
ke-jetronic heeft geen warmdraairegelaar maar een elektrische regelaar aan de zijkant v.d spinnekop, zou deze stuk zijn?
hoe is dat evt. te schecken?
niemand?
ok
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar