Audi 80: lawaaierige benzinepomp

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8S mc:JN

hallo allemaal.

van mijn audi 80 maakt de benzinepomp een behoorlijk lawaai wanneer ik aan de dikke aanvoerslang voel trild deze ook behoorlijk.

wat zou het kunnen zijn? de pomp is gaar of een terugslagklep stuk/vervuild?

het is meer dan duidelijk te horen in de auto zelf.

benzinepomp zit keurig op de goede plek onder de auto, kan nergens tegen aan trillen.

het betreft een audi 80 van 1990, 1.8S met motorcode JN, injectiesysteem is k-jetronic.

het gaat om een 90pk-tje maar daar konden er wel is een paar met vakantie wezen.

motortje heeft 140.000 km gedraaid/gelopen


gr
martin

baantje

Geplaatst door baantje (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

matthijs26 (0) PRO, 16 jaar geleden

Komt vaker voor,gewoon benzinepomp vervangen en probleem opgelost.Succes Matthijs.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ga wel even goed zitten als je de prijs hoort..... Anders ga je niet meer op vakantie......

Eigenlijk moet je de tank ook leeghalen en het aanzuigfilter in de tank ook schoonmaken. Brandstofpompen overlijden bijna altijd door volgende oorzaken (en niet op km's)

* vervuiling in de brandstof
* water in tank
* te kort doorstroming door verstopping zuigzijde
* te kort doorstroming door defect opvoerpompje in de brandstoftank (grote nummer 1)

Let ook even op de benzineleidingen onder de auto, deze willen wel eens verrotten op de punten waar ze geklemd zitten.

baantje (0) PRO, 16 jaar geleden

pompje in de tank?, het is een k-jetronic, heeft toch een enkele pomp buiten de tank??

wat betekend het lawaai? lagers kaduuk/slecht?

gr
martin

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Volgens mij zit jouw pomp onder de auto in zo'n zwarte kunstof doos gemonteerd, met 3 sterschroefjes. De kunstofdoos wordt op niveau gehouden door een opvoerpompje wat in de tank zit; onder de vlotter.

baantje (0) PRO, 16 jaar geleden

volgens mij niet, de benzine-pomp is rond en zit open bloot onder de auto opgehangen.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb het even nagezocht, het zou kunnen; dan heb je wel een zeef in de tank, deze moet je schoonmaken. Pompen gaan nooit zonder reden stuk.

baantje (0) PRO, 16 jaar geleden

hoe krijg ik die zeef eruit?

vervangende benzinepomp, moet ik voor orgineel kiezen of voor imitaat?
wat is het verstandigste?


gr
martin

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=baantje]hoe krijg ik die zeef eruit?

vervangende benzinepomp, moet ik voor orgineel kiezen of voor imitaat?
wat is het verstandigste?


gr
martin[/quote]
gezien de brandstofdruk belangrijk is is het verstandig origineel te monteren, absoluut geen imitatie.

Gr. paul,

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

En de zeef is bereikbaar via de tankvlotter, die aan de bovenzijde van de tank gemonteerd zit. Rijd je tank van te vooren zo leeg mogelijk; en gooi het restje benzine wat er uit komt gewoon weg. Eventueel spoelen als er erg veel vuil in zit.

baantje (0) PRO, 16 jaar geleden

heb nog is onder de auto gekeken, wanneer ik aan de benzinepomp voel, geeft het niet het idee dat de lagers stuk zijn hij zoemt eigenlijk wel normaal.
maar het is het hard-plastic hogedruk leidinkje dat van de benzinepomp naar de druk accumulator gaat, dat staat te trillen en lawaai te maken.
wanneer ik dat plastic leidinkje/slangetje stevig vast hou is het lawaai grotendeels weg.
maar zou dat betekenen dat de terugslagklep stuk of vervuild is?

gr
martin

baantje (0) PRO, 16 jaar geleden

benzinepomp v.v., lawaai gelukkig weg maar in koude toestand houdt motor ontzettend in.
wie weet wat?

ke-jetronic heeft geen warmdraairegelaar maar een elektrische regelaar aan de zijkant v.d spinnekop, zou deze stuk zijn?
hoe is dat evt. te schecken?

baantje (0) PRO, 16 jaar geleden

niemand?
ok

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.