Sinds mijn aankoop ongeveer 12mnd terug heb al vier keer een defekte batterij gehad.
Verder is loopt de motor perfekt, zij het met een ietwat schokkend stationair toerental.
Uitlezen dmv de diagnose geeft volgende lijst:
01-Diesel directinspuit- en voorgloeisysteem
4 storingen herkend
17055 P0671 000
Gloeibougie 1e cilinder -Q10
elektrische storing in stroomcircuit
Omgevingsvoorwaarden:
1: 1170/min
2: 82Nm
3: 0 km/h
4: 17.6%
5: 14.2V
6: 00101100
7: 16.2°C
8: 10110000
Dit komt voor iedere cilinder terug met gelijkaardige waarden.
Een relais (welke) is al vervangen en 1 van de 4 gloeibougies. Verder is er ook al een upgrade van de software gebeurd.
Iemand raad?
Dank bij voorbaat, PGP.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kabelboom in cilinderkop vervangen is hoogtst waarschijnlijk t euvel gebeurt wel vaker
gr.marco
inderdaad de kabelboom in de cilinderkop vervangen,zal heel waarschijnlijk de verkeerde kebelboom inzitten,heb het gisteren nog aan de hand gehad met een audi a3.
Mvg
17 jaar
De volgende metingen zou ik uitvoeren om de oorzaak te achterhalen:
- laadspanning als hij 14,2V zoals de vag com weergeeft is het goed
- ontlaadstrooom als de auto uitgeschakeld is
- spanning bij het starten van de motor, als deze boven de 9V is, is het ok
Heb je verder geen grote electrische verbruikers, zoals el. verwarming, koelkast e.d.?
Vind je geen aanwijsbare oorzaak dan waren het waarschijnlijk inferieure accu's. Een VARTA erin met garantie, dan weet je bijna zeker dat de accu niet de oorzaak is. Anderszijds heb je last van intermitterende fouten die je accu na de filestijnen helpt. Vag com zou je daarbij moeten helpen. Maar in je geval is het lastig.
Succes!
17 jaar
Na een lange lijdensweg is hier de oplossing:
De wagen heeft voor ik hem gekocht heb een tijdje stilgestaan. Gevolg: de relais die de gloeiboegies aanstuurt werkte niet meer naar behoren en bleef soms vasthangen.
Gevolg is dat de gloeiboegies soms te lang onder spanning stonden, de batterij leegtrokken en finaal zelf ook naar de verdommenis waren.
4 nieuwe gloeibougies en een nieuwe relais hebben het probleem opgelost.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar