Audi A4 2001: Lek spanning

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: AVJ, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 110

Laats een Audi A4 (B7) aangeschaft met waarschijnlijk een lekspanning oid. De accu was vol,maar na een aantal dagen compleet leeg….?
Weet dat de vorige eigenaar de RNS heeft vervangen door een Chinees ding,nu heb ik zelf weer een originele RNS aangeschaft die ik er weer in wilt zetten,maar alle draden zijn dus afgeknipt heb dus ook een probleem met de achteruit rij piepers,en de achteruitrij lichten……die doen het niet,en ook al staat tie in de eerste versnelling dan blijven de achteruitrijden piepers pieperen?
Waar en hoe moet ik dat meten die lek spanning om te beginnen……..?

oscar46

Geplaatst door oscar46 (220) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Siem Bijman (310) PRO, 8 maanden geleden

Minpool loshalen en tussen de minpool van de accu en de klem zet je een lamp van bv 5 of 10 Watt.
Als die brandt dan heb je lekstroom. Dan eerst kijken of er ook lampjes in bv handschoen kast, kofferbak zonneklepverlichting ed blijven branden. Daarna alle zekeringen checken.
Zie ook: https://problemcar.nl/kennisbank/educati...

Ehombie (85) PRO, 8 maanden geleden

Bovenstaande link is zeer goed...

ben meer voorstander van multimeter in serie tussen - kabel en - pool (ipv ampere tang, deze kan wat driften en is vaak te onnauwkeurig, hangt van merk/type/$ af ...maar deze gebruik ik wel als indicatie bij het begin).

Google/youtube eens op parasitic drain dan krijg je genoeg filmpjes van hoe je e.a. kan aanpakken.
Let op deuren/kofferbak/motorklep simuleren als gesloten door slot door te duwen...want anders gaat hij niet in slaap.

Als je een verdachte zekering/circuit hebt gevonden zul je evt aan stroomschama's komen om te kijken wat er allemaal op die zekering is aangesloten.

    Top bedankt,ga me er dit weekend in verdiepen……👍 - oscar46 (220), 8 maanden geleden

lange-frans (0), 8 maanden geleden

zou het gaan zoeken in die radio ......mijn schoonzoon had het zelfde verschijnsel..
na radio wissel bleef er constant stroom op radio. schema erbij en alles meten. en alles OPNIEUW aansluiten .denk dat je constant 12v en schakel 12v verkeerd zitten ...als gevolg van gepruts met verkeerde stekkers van vorige eigenaar.

    Top, gaan we zeker doen,had wel al een vermoeden, maar omdat de achterlichten en de piepers aan blijven ook Allstars tie in de eerste versnelling…. Is toch raar dan hè…..
    Maar bedankt ook voor je reactie en gaan het zeker meten is weten gokken is dokken - oscar46 (220), 8 maanden geleden
    Nou radio is aangesloten op de echte manier……..!
    Alleen blijft het probleem( nog) bestaan dat de achteruitrijlichten blijven branden ook al staat tie in zijn eerste versnelling……schakelaar vernieuwd heeft geen resultaat helaas.
    Iemand een idee waar te beginnen met meten of waar het in te zoeken is……..?
    Accu na drie dagen nog steeds opeens leeg…..? - oscar46 (220), 8 maanden geleden

Siem Bijman (310) PRO, 8 maanden geleden

Radio eerst gewoon loskoppelen en dan weer kijken wat er gebeurt

    Al geprobeerd…… heeft ook geen soelaas ………helaas! - oscar46 (220), 8 maanden geleden

Punt (35) PRO, 8 maanden geleden

Alarm loskoppelen deze ligt in het rechter achterspatbordkuip . Deze batterij in dat kastje blijft spanning vragen. Zekering er van is er niet! Succes.

    Thnx ………Zodra het weer hier opklaart……gaan we daar naar kijken!👍 - oscar46 (220), 8 maanden geleden
    Helaas nog geen ontdekkingen of oplossingen gevonden,weet wel dat een volle accu ongeveer 5 dagen mee gaat en het dan laat afweten…….mysterieuze (oor)zaak - oscar46 (220), 8 maanden geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.


"topic" // resources/views/layouts/app.blade.php