close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A3: Lijkt of me auto op 3 cilinders loopt en is soms heel erg traag.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Hallo,

Ik heb echt een paar problemen met me auto. Mijn audi a3 liep altijd prima!
Laatst reed ik op de snelweg en toen had ik me cruise control aanstaan en klokte hem op 120.
Toen ik hem uitzette wilde ik harder dan 120, ik kon gasgeven wat ik wilde en me auto kroop heeeel langzaam naar de 130 en wilde niet meer harder.
Eerst dacht ik dat ik hem had zonder mijn mede weten had begrensd. Ik zette me auto uit en hij reed weer normaal.
Paar dagen later werd het probleem steeds erger, op het enne moment loopt mijn auto weer goed en op het andere moment doet hij weer het zelfde.
Weer geen power ,maar nu bij verschillende snelheden het lijkt wel of die opeens valse lucht krijgt en dan is de power over.
Hij rammelt de laaste tijd en voelt aan alsof die niet lekker loop (op 3 cillinders).
Het diesel verbruik is volgens mij ook hoger dan normaal.
Bij snelheden van ong 120/130 begint de auto redelijk te trillen.
Het vreemde is ook dat die van de week zichzelf had gereset, volgens mij ook de 2 de keer in een maand, mijn klok was gereset en mij dagteller ook.
Ik heb eerst mijn luchtfilter bekeken omdat ik dacht dat die vies zou zijn, maar die was brandschoon.
Er staat wel al 285 000 op de teller maar, dat moet volgens mij voor een diesel geen probleem zijn.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

Geplaatst door

Iwan1972 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het feit dat die niet harder kan dan 120 a 130 komt waarschijnlijk omdat hij in de "noodloop"gaat

Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Ik zou zeggen laat hem eens uitlezen. Als je dan de eventuelen foutcodes hier neer zet dan is raad dichterbij

rebel57 0

14 jaar

Zoek even op onderwerpen op mijn naam. Ik heb ook een A3 uit 2000, 1.9TDI. Heb dit probleem ook gehad, maar mijn auto ging in noodloop omdat wastegate kapot was. tien minuutjes en 46 euro verder was probleem opgelost. Maar, mijn auto schokte niet en tellers resette ook niet spontaan.

Dead Silence 0

14 jaar

Thx ik ga het meteen uitzoeken,helaas word me auto pas woensdag uitgelezen. Ik zal kijken of het niet eerder kan, als ik de oplossing weet zal ik hem dirct plaatsen.

Iwan1972 0

14 jaar

Hallo,
Ik heb mijn auto uitlaten lezen en hij gaf als code 17965 Turbocompressordruk, regellimiet overschreden.
volgens mij is dit ook de wastegate, of de slangen ervan of de turboklep staat steeds open. Tevens was mijn accu zwak en daarom resette mijn klok en dagteller steeds.
We gaan nu uitzoeken waar het aan ligt, kost even tijd maar oke . Volgens de monteur was mijn llm niet kapot. Iemand suggesties waar ik moet beginnen en op moet letten?

Iwan1972 0

14 jaar

Lekkende slangaansluiting(en)
Lekkende vacuum leidingen
Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed)
Turbo functioneert niet goed (vervuild of kapot). Wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat (of vast zit) dan kunnen de schoepen in een stand vast blijven staan waardoor onjuiste turbodruk wordt geleverd (in dit geval dus te hoge turbodruk).
MAP sensor (G71) defect (merkwaardig, maar dat hoeft geen foutmelding van een defecte G71 te geven

rebel57 0

14 jaar

Ziet eruit dat mijn n75 magneetklep kapot is! Vandaag weer me auto laten uitlezen en de n75 klikte niet constant tijdens het testen.
Heb een nieuwe bestelt bij de dealer a 52 euro.
Tevens een nieuwe accu gekocht, hoop dat me auto morgenavond weer is gemaakt, en dat er niet meer aan de hand is dan die magneetklep.
Jullie horen van mij of de storing is opgelost!
Alvast bedankt voor het meedenken

Iwan1972 0

14 jaar

Vandaag nieuwe magneet klep(n75) vervangen, nieuwe accu en nieuwe tepratuursensor erop gezet.
Meteen alles laten nakijken voor de grote beurt.
Me banden laten balanceren!
Auto liep stukken beter... helaas gaat hij nog steeds in de noodloop als die warm is!
Maandag gaan we verder kijken, waar het aan ligt, lopen we het lijstje van Rebel even langs.
Jullie horen van me.

Iwan1972 0

14 jaar

Hallo allemaal, eerste instantie dacht me monteur dat de mapsensor kapot was.
Alles weer aan de vagcom computer gezet en me mapsensor bleek gewoon te werken! Helaas bleek het toch de variable schoepen te zijn van me turbo want, we kregen met moeite het hendeltje omlaag en omhoog, hij zou ong 1,5 cm kunnen bewegen en hij bewoog amper 4 mm. Ook maakte die een stroef geluid.
Terleurgestelt maakte ik een afspraak dat ik volgende week maandag de auto op het werk zou laten zodat hij een week de tijd had om me turbo eruit te sleutelen( veel werk en je moet heel voorzichtig alles reinigen en in elkaar zetten alles kan kapot gaan en dan ben je financieel ver van huis), aangezien ik een week op oefening moet.

Nu komt het !! Iedereen schrijft dat je de turbo eruit moet sleutelen en helemaal uit elkaar moet halen en reinigen.
Ik was Dinsdag terug gekomen om me rubbers te vervangen voor me stabilisatiestang, deze fijne eigenwijze slimme monteur wilde niet opgeven, en zei als die rubbers vervangen zijn heb je dan nog even tijd ...ik wil toch even iets proberen!!

We hebben de katalisator eraf gehaald en een beetje wapenreinger erin gespoten om te kijken wat het doet roet, even 10 a 15 gewacht en het roet verdween als sneeuw voor de zon.
Deze monteur liep toevallig langs het busje op en dacht hey "nee heb je ja kun je krijgen" Deze wapenreiniger genaamd BREAKFREE in de turbo gespoten 15 min gewacht ... we zagen het roet eruit lopen!! Toen CRC Crick 110 eringespoten om het goedje op te lossen, en heeft daarna teflon erin gespoten. Hendeltje werkte weer. Alles vast gemaakt en zijn gaan proefrijden!!
Eerste instantie ging de auto weer in de noodloop en we waren er bijna van overtuigd dat dit zou helpen maar helaas. Auto de garage ingereden en computer eraan gezet zonder hem af te zetten.
Weer een rondje gereden om de storing op te vangen .... wtf de storing komt niet meet terug de auto hield ons echt voor de gek.
WEG STORING!!!!! We konden het niet geloven maar de storing is opgelost dankzij mijn slimme monteur. Nu maar hopen dat de turbo schoon blijft en niet opeens weer vies is. Ik heb er nu 200 km mee gerden en hij loopt weer als een nieuwe.
Heren ik ben echt heel blij en wil zeker niet de wijsneus uithangen en miss is me turbo opeens helemaal kapot maar, ik zal jullie op de hoogte houden van deze oplossing!!

Iwan1972 0

14 jaar

Hier het middel wat we hebben gebruikt
Breakfree:
Effectief maar zacht - Gebruikt een chemische reactie om koper en messing onderdelen te verwijderen zonder mechanische wrijving.
- Snel - Werkt in 15 minuten.
- Beschermd - Laat een dun laagje achter wat nieuwe vervuiling tegengaat.
- Makkelijk - Is dikker dan andere schoonmaakmiddelen, zoals producten met een basis op ammoniak.
- Efficiënt - Het verwijderd ook de gewone vervuiling.
- Veilig - Niet giftig, geurloos met een pH waarde van 12.
- Bruikbaar bij temperaturen tussen de -30 en +50 graden celcius.

Iwan1972 0

14 jaar

Fijn dat het is opgelost. Zo zie je maar dat sommige zaken mee kunnen vallen.

Om ervoor te zorgen dat de schoepen gangbaar blijven kun je af en toe met een warme motor een stuk rijden (10 min). Hierbij rij je in de 4e versnelling met zo'n 4000 rpm. Belangrijk is wel dat de motor goed op temp moet zijn, lees olie

rebel57 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.