Blijft soms op hoog toetental stationair hangen (2000 toeren ) en is dan ook slecht te starten bij stilzetten . starten alleen vol gas dan en ploft en loopt dan erg slecht .
Maar loopt ook gewoon perfect en start dan ook perfect . Wie heeft een idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
slang rembooster controleren, daar waar hij op het inlaatspruitstuk zit. gaan aan de onderzijde stuk.
kan ook dat de rubber machet onder de inlaatfabriek stuk is, motor stationar laten lopen en de inspuitunit heen en weer bewegen met de hand. gaat de motor rot lopen, of beter, dan weet je genoeg.
Inderdaad,
Het soms hoge toerental in combinatie met slecht starten en ploffen ( backfire ) kan goed op een te arm mengsel duiden!
Ik ga eerder voor de afdichting onder de inlaat..
Of heb je op het moment dat hij hoog in toeren loopt, ook een hard rempedaal als je even pompt ? Dan kan de slang ook lekken die Harry aangeeft..
14 jaar
Bedankt voor de tips en ga er straks even naar kijken . Laat het weten of dat het was .
14 jaar
Alles gecheckt en dit is het niet dus wat regelt bij deze injection de stationair aftelling ?
14 jaar
stelmotor van de gasklep regelt het stationair toerental. Aansturing vanuit de computer.
Dit heeft niet met jouw klacht te maken, de auto loopt dan verder goed. (alleen te hoog of te laag stationair, maar ploft niet)
volgende actie is het systeem uitlezen; gaat met dit geval op obd I of knippercodes, steker vind je onder de versnellingspookhoes.
computer houd beperkt storingscodes vast, het beste is uitlezen op het moment dat hij beroerd loopt. Dus contact dan niet meer afzetten.
Kijk eens naar het asje van de verdeler (speling)
Nog even ter aanvulling over de klacht . Het slecht starten (alleen pompend en volgas aan de gang te krijgen ) en ploffen is alleen na even kort gereden te hebben en het toerental of heel hoog is (bij stationair) of heel laag (onder de 400 toeren) . Heeft daar verder geen last van tijdens rijden
Dus misschien de stelmotor van de gasklep of toch iets in de ontsteking of een vervelende sensor ergens ?
14 jaar
Ik zou toch de afdichting even goed controleren..
14 jaar
deze afdichtingen lagen voorheen niet voor niets in roedels van 10 bij de dealer op de plank....
dat rommelen aan die inspuitunit om er achter te komen of de afdichtmachet stuk is moet je niet te zachtzinnig doen. en als het geval nog nooit vervangen is kan ik je hiervandaan zeggen dat hij lek is. Klacht komt er mee overeen.
Ben vandaag even bezig geweest en manchet is perfect in orde en heb de stelmotor ook nog uit elkaar gehad en werkt perfect . Maar doet het nog steeds . Koude start okee maar na 5 minuten dus hoger toerental en nog steeds slecht starten dan . Ontsteking misschien . Als die weer loopt is het weer normaal voor even
14 jaar
Ontsteking denk ik niet, ik blijf toch bij valse lucht aan inlaat gedeelte, met name dat op 2000 toeren blijven hangen, het inhouden en knallen / ploffen..
Als de afdichting keihard is kan hij ook niet goed meer afdichten, ook al 'zie' je er niks aan..
Als hij zo hoog blijft lopen, spuit dan eens remreiniger rond de afdichting, veranderd het toerental, dan weet je hoelaat het is, spuit het niet op de uitlaat!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar