Audi 80: zeer moeilijk starten

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

mijn audi 80 2.0 start na een uurtje of 8 stil te hebben gestaan zeer moeilijk.
De startmotor gaat rond, maar de motor slaat niet aan. Als hij neigt aan te slaan is dat op 2 of 3 cilinders.
Als hij eenmaal loopt, loopt ie als een zonnetje.
Heb bougie's, kabels, verdelerkap, rotor etc al vervangen.
Iemand enig idee?

carola1

Geplaatst door carola1 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Goede middag ,heb je bij het starten ook het idee dat van sommige cilinders de compressie weg valt ,en is het ook omdat het nu kouder is dan anders. ?? Doe in de motor nieuwe lekker dunne olie maar geen longlife. Waarschijnlijk sluiten de kleppen door de hoge oliedruk niet tijdens het starten.Als de olie net vers is doe er dan een 3/4 liter ATF bij Niet Boven Max streep

Art-52 (0), 14 jaar geleden

hoi,
Hoe is de staat van je accu, kan het zijn dat er gedurende die 8 uur stroom lekt , dat kun je overigens gemakkelijk meten.
Dat hij als hij aanslaat even niet lekker draait, op 2a3cil , heeft misschien te maken met het toch vaker starten en het voetje op het pedaal .
groet frans

carola1 (0), 14 jaar geleden

Er zit al dunne olie in.
De accu is super, de startmotor blijft wel gewoon rond gaan.
Heb het probleem voor het niet starten inmiddels gevonden, heb de blauwe temp.sonde vervangen.
Hij blijft alleen met koud starten eerst op 3 cil. lopen.

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Is de kleurcode wel dezefde als die er in zat, in alkmaar vragen ze daar ALTIJD NAAR. Groetjes

carola1 (0), 14 jaar geleden

alles is het zelfde.

carola1 (0), 14 jaar geleden

Nu blijkt het toch de koppakking te zijn!
De olie zie je met kleine luchtbelletjes tussen de kop en de cilinder uitkomen.
Dit is bij het koelkanaal aan de ontstekingkant.
Heb deze auto net een week en er nog maar 200 km meegereden.
Weet iemand of dit onder verborgen gebreken valt en wat we hier tegen kunnen doen??
Hij heeft niet verteld dat de auto slecht starte en heeft hem waarschijnlijk voortijd nog even laten lopen zodat de auto goed aan sloeg.
Kan ik het voor laten komen bij de rechter??

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Carola ik heb het met je te doen en hoe zat het ook weer met die aankoopkeuringdie je had kunnen laten doen? Hoe hoog was het aankoopbedrag?Het wordt met een 16 jaar oude auto een zeer moeilijk verhaal ,maar op zich heeft het moeilijke starten/aanslaan niets met die lekkage te maken. Misschien helpt de kopbouten na trekken. Succes.

carola1 (0), 14 jaar geleden

Ik heb de auto voor 1100 euro gekocht en er ook voortijd mee gereden.
Toen was er niets mis mee.
Wel raar hé dat hij bij hem wel goed aanslaat maar bij mij niet.
Laat de auto 5 min. draaien en hij doet het goed.
Bijna alles is al vervangen tot aan het inlaatrubber toe.
Dus blijft alleen de koppakking nog over volgens mij.
De oude eigenaar wil mij ook niet tegemoet komen om een deel van de reparatie te betalen, dus ga ik het via de rechtsbijstand proberen om alsnog aanspraak te maken op verborgen verbreken.

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Bespaar je de moeite ,je kan proberen de koop ongedaan te maken, dit is een koop met de staat zoals hij zich bevindt . Snif

carola1 (0), 14 jaar geleden

Maar dan hoor je toch te vertellen in welke staat de auto verkeert???
En dat is niet gebeurt.
Morgen eerst maar eens bellen!

carola1 (0), 14 jaar geleden

Probleem opgelost!!!!!

De koppakking is vervangen en het probleem is opgelost.
Auto loopt en START weer als nieuw.
Kosten die gemaakt zijn zijn netjes door de vorige eigenaar betaald!!!
Waar een brief van de advocaat al niet goed voor is.
Dus mensen als je verborgen gebreken tegenkomt aan je auto, niet meteen de moed laten zakken maar eerst goed informeren bij je rechtsbijstand!

XP06 (0), 14 jaar geleden

Misschien een beetje een rare vraag: maar hoeveel heeft dat gekost? Zit namelijk met net zo'n auto vermoedelijk met een soortgelijk probleem.

carola1 (0), 14 jaar geleden

Helemaal geen rare vraag!
dat blauwe temperatuur sonde kost geloof ik rond de 20 euro.
De koppakking hebben we zelf vervangen. de koppakkingset kostte incl. koelvloeistog 150,-
Mijn auto loopt nu weer als een zonnetje. Starten en lopen maar.
als je de koppakking laat vervangen ben je zo'n 550 euro kwijt heb ik me laten vertellen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Een losse koppakking zal een stuk goedkoper zijn..

Prijzen kun je ook even opzoeken : www.partsbase.nl

XP06 (0), 14 jaar geleden

Dank voor de reacties. Heb het even opgezocht, de pakking los is 5 tientjes. Echter zal ik het moeten laten uitvoeren.
Echter weet ik ook niet zeker of het wel de koppakking is. De auto verliest koelvloeistof (+/- 0.5l 100km) Niet veel witte rook, geen temp.problemen, motor loopt goed. Lekkages lijkt me zeer onwaarschijnlijk, omdat het hele koelsysteem al is nagekeken.

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Hans laat met een warme motor de damp in het tankje testen op uitlaatgas . Er zijn talloze plaatsen waar het kan lekken ,zet er 1 bar druk op en misschien zie je wat meer.En als je de pakking moet vernieuwen dan zou ik ook de klepseals en de nokkenas keering doen, je bent er nu toch en eventueel de kop vlakken. na 10 jaar zijn er altijd wel oxidatie- plekjes. Half werk maken meestal dubbele kosten.Succes.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je mag er ook een 1,5 bar op zetten om het systeem op lekkage te controleren..

Zie je dan niks, even met de CO snuffelaar erboven controleren zoals Punt aangaf.

Voor je iets gaat of laat vervangen, moet je er natuurlijk wel even zeker van zijn.

Rookt hij ook bij warme motor, dus na een flinke rit als hij goed warm is ? Zo ja, is dat geen goed teken.

Rij je veel korte stukjes ermee, kan dat het ook verklaren, de motor komt dan niet goed op temp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.