Bij deze auto hebben we vorige week een nieuwe radiateur gemonteerd omdat hij tegen een paaltke was gegleden en de radiateur was geraakt. Klant was er wel mee thuisgekomen, maar niet aan de kook gehad naar eigen zeggen. Het viel toen niet mee om het koelsysteem te ontluchten.
Vandaag kwam de auto terug met een lek aansluitpijpje achter op de cilinderkop. Deze hebben we vervangen en weer gaat het ontluchten moeizaam. Is dit misschien typisch voor deze motoren of kan er iets anders (bv een defecte koppakking) dit kunnen veroorzaken? Iemand ervaring hiermee?
Geplaatst door Siem Bijman (170) PRO , lid sinds 23 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
2 Reacties
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
Siem
Er bevind zich een nippel op de 2e slang naar de kachelradiateur tegen het schudbord.
Gr. paul
Siem Bijman (170) PRO, 14 jaar geleden
Even een (wat late) reaktie hierop. We hebben de thermostaat vervangen en met ontluchten de achterzijde wat omhooggezet met de achterste steunen van de 2-kolomsbrug en toen was het gelijk goed. Het ontluchtingsnippeltje zit nl. bij het schutbord en kwam zodoende wat hoger te liggen.
Thx Paul.