auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A3: Loslopen van turbo/spruitstuk bouten

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T

Ik heb het volgende probleem: De bouten van spruitstuk/turbo lopen steeds los. Is gekomen nadat er een nieuw spruitstuk en turbo opgegaan zijn.Wie helpt mij van dit probleem af?

Geplaatst door

Volvov40 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Al eens een BEETJE Loctite gebruikt?

Of de schroefdraad van de bout (nabij de kop) een beetje beschadigen zodat hij het laatste stukje klemt?

Santa 0

16 jaar

wat voor moeren zittner op
die zelfborgende met mooi blauw plastic ringetje?
koperen of stalen met ovale borgring
die lopen niet los
of wat santa schrijft loctite
maar neem dan wel de juiste en niet de gewone(hitte)

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Nieuwe moeren gebruiken.
Of mist dat steun beugeltje die de turbo ondersteunt? Dat zit er bijna altijd op.

ricky 10
badge

16 jaar

geen loctite gebruiken maar de nieuwe bouten licht insmeren met hitte bestendig vet en vastzetten op 35nm.

het is allemaal wel leukgeprobeerd , misschien werkt het wel....
Maar voor de turbo zijn er speciale stalen ovalen moeren die zijn het enigste die daar tegen kunnen
mvg

Radaracs 0
badge

16 jaar

We spreken hier over bouten die het spruitstuk aan de turbo bevestigd. Deze lopen steeds los.Die bouten draait men in het turbo huis. Er worden hier helemaal geen moeren gebruikt.

mvg

Volvov40 0
badge

16 jaar

wordt hij niet te heet?

Wat is te heet. In de racerij lopen deze toch ook niet los?

Volvov40 0
badge

16 jaar

Zit er wel een steun op zoals ik al zei?

ricky 10
badge

16 jaar

dit is geen racewagen,en het is maar een idee. er gaat ergens wat fout anders zouden die bouten niet losgaan. en de vorige turbo is toch gescheurd?

hallo richard,bedoel je nr 31?

Heeft het nog te maken met de uitlaat die er onder zit? Deze is namelijk van RVS. Ik heb namelijk wel eens gehoord dat deze uitlaten moeilijker de warmte kunnen afstaan.

mvg

Volvov40 0
badge

16 jaar

ik denk dat het met hitte en afkoeling te maken heeft. en wat die rvs pijp betreft is misschien een oorzaak er is sowieso iets mis omdat de oude turbo gescheurd is. dus de suggestie van loctite is ook geen oplossing de kans op een opnieuw gescheurde turbo is toch groot.

hoe is die rvs uitlaat gemaakt
1 deel off met een flex ertussen
rvs is zwaarder en totaal niet flexibel als een gewone uitlaat
en als ie dan ook nog gelast is dan zitdaar ergens je probleem
heb dit vaker gezien bij laser uitlaten die op maat gemaakt werden

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=john5686]hallo richard,bedoel je nr 31?[/quote]
Ja,dat is als het goed is de steun die de turbo ondersteunt aan het blok.

ricky 10
badge

16 jaar

Nog een extra ophangpunt bij gemaakt.(RVS-pijp zwaar) Tot nu toe gaat het nog goed.Rijdt er nu ongeveer 4 weken mee.
mvg

Volvov40 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.