Ik heb het volgende probleem: De bouten van spruitstuk/turbo lopen steeds los. Is gekomen nadat er een nieuw spruitstuk en turbo opgegaan zijn.Wie helpt mij van dit probleem af?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al eens een BEETJE Loctite gebruikt?
Of de schroefdraad van de bout (nabij de kop) een beetje beschadigen zodat hij het laatste stukje klemt?
wat voor moeren zittner op
die zelfborgende met mooi blauw plastic ringetje?
koperen of stalen met ovale borgring
die lopen niet los
of wat santa schrijft loctite
maar neem dan wel de juiste en niet de gewone(hitte)
Nieuwe moeren gebruiken.
Of mist dat steun beugeltje die de turbo ondersteunt? Dat zit er bijna altijd op.
geen loctite gebruiken maar de nieuwe bouten licht insmeren met hitte bestendig vet en vastzetten op 35nm.
het is allemaal wel leukgeprobeerd , misschien werkt het wel....
Maar voor de turbo zijn er speciale stalen ovalen moeren die zijn het enigste die daar tegen kunnen
mvg
We spreken hier over bouten die het spruitstuk aan de turbo bevestigd. Deze lopen steeds los.Die bouten draait men in het turbo huis. Er worden hier helemaal geen moeren gebruikt.
mvg
wordt hij niet te heet?
Wat is te heet. In de racerij lopen deze toch ook niet los?
Zit er wel een steun op zoals ik al zei?
dit is geen racewagen,en het is maar een idee. er gaat ergens wat fout anders zouden die bouten niet losgaan. en de vorige turbo is toch gescheurd?
hallo richard,bedoel je nr 31?
Heeft het nog te maken met de uitlaat die er onder zit? Deze is namelijk van RVS. Ik heb namelijk wel eens gehoord dat deze uitlaten moeilijker de warmte kunnen afstaan.
mvg
ik denk dat het met hitte en afkoeling te maken heeft. en wat die rvs pijp betreft is misschien een oorzaak er is sowieso iets mis omdat de oude turbo gescheurd is. dus de suggestie van loctite is ook geen oplossing de kans op een opnieuw gescheurde turbo is toch groot.
hoe is die rvs uitlaat gemaakt
1 deel off met een flex ertussen
rvs is zwaarder en totaal niet flexibel als een gewone uitlaat
en als ie dan ook nog gelast is dan zitdaar ergens je probleem
heb dit vaker gezien bij laser uitlaten die op maat gemaakt werden
[quote=john5686]hallo richard,bedoel je nr 31?[/quote]
Ja,dat is als het goed is de steun die de turbo ondersteunt aan het blok.
Nog een extra ophangpunt bij gemaakt.(RVS-pijp zwaar) Tot nu toe gaat het nog goed.Rijdt er nu ongeveer 4 weken mee.
mvg
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar