Audi A3: motor heeft geen vermogen meer

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: aeh

hoi beste mensen volgend probleem a3 1.6 heeft een beurt gehad vervangen is het volgende bougi`s + kabels
luchtfilter + interiuerfilter + benzinefilter + oliefilter + olie + luchtmassameter
Gasklep huis is ook helemaal schoon gemaakt.

nu is het zo dat +- 3 weken na deze beurt de auto heel even goed loopt dan begint heevig te schokken en dan geen vermogen
meer heeft. er zijn geen fouten bij het uitlezen.

heeft iemand dit al eens gehad.

MVG Angelo.

angelo.g

Geplaatst door angelo.g (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

28 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

Waarom is de luchtmassa meter vervangen?

angelo.g (0), 15 jaar geleden

die gaf de vorige keer fout aan voor de beurt

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

Oke,
in de LMM zit ook de inlaatlucht temperatuurvoeler, is die wel goed?
bij een buitentemperatuur van 20 graden moet hij 2400 Ohm meten.

mvg,
Hans.

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Gasklep niet kunnen inleren omdat we niet in 01-engine komen met vagcom.

angelo.g (0), 15 jaar geleden

het is een hele nieuwe dus dat heb ik niet gemeten .
het is wel zo als ik de LMM los haal loopt hij er niet beter op terwijl hij dan eigenlijk op nood moet lopen. toch


mvg Angelo

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Vandaag aan ex-vw monteur gevraagd, hij adviseerde de EGR klep na te kijken en te reinigen.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=angelo.g]het is wel zo als ik de LMM los haal loopt hij er niet beter op terwijl hij dan eigenlijk op nood moet lopen[/quote]
Dit verhaal, het los halen van de stekker lmm gaat bij een benzine-versie niet op.

Gr. paul

angelo.g (0), 15 jaar geleden

ik heb wel gemerkt dat het probleem altijd begint bij +- 70 graden
onsteking is ook al nieuw

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=angelo.g]ik heb wel gemerkt dat het probleem altijd begint bij +- 70 graden
onsteking is ook al nieuw[/quote]
Temperatuur die de computer doorkrijgt (diagnosekast of vag-com) controleren met de werkelijke watertemperatuur. Te veel afwijking kan dit probleem veroorzaken. 9 van de 10 keer ben je verlost met een nieuwe temperatuursonde. (zwak onderdeel van de VAG groep)

angelo.g (0), 15 jaar geleden

dit is ook al gecontroleerd .
maar toch bedankt voor het mee denken.

angelo.g (0), 15 jaar geleden

kan het iets met de egr klep te maken hebben

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=angelo.g]kan het iets met de egr klep te maken hebben[/quote]
Is goed mogelijk, EGR-klep is wel het meest besproken falende onderdeel.

Gr. paul

angelo.g (0), 15 jaar geleden

ik zal het eens onderzoeken
alvast bedankt

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat we kunnen zien heeft deze geen EGR klep.
Zou distr riem misschien versprongen kunnen zijn? Hij heeft wel genoeg spanning.

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Audidriver73]Wat we kunnen zien heeft deze geen EGR klep.
Zou distr riem misschien versprongen kunnen zijn? Hij heeft wel genoeg spanning.[/quote]
Is de LMM een origineel exemplaar?? (je zou de 1e zijn die een vw benzineblok met een andere dan af fabriek gemonteerde LMM goed draaiend krijgt)

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja die is origineel nieuw gekocht bij audi dealer in duitsland.

angelo.g (0), 15 jaar geleden

Zojuist lambdasonde losgekoppeld, bij koude motor perfect lopen, zodra hij over de 70 graden gaat is ie niet meer voorruit te branden.
Ik weet het niet meer.
Die andere 2polige sensor die in de koelvloeistofslang zit, waar dient deze voor, deze zit tussen de 4polige temp sensor en de radiator.

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

misschien verkeerde bougies gemonteerd en vervang voor de zekerheid de tempsensor

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Kan hij van een defect temp sensor dat zo beroerd lopen ?
Oh ja, als motor warm is en slecht loopt, start ie ook slecht. Koud slaat ie meteen aan.

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

als de waarden niet kloppen krijgt de ecu door dat de motor nog niet op temp is m.a.g te veel brandstof

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Zojuist temp sensor maar vervangen door een nieuwe, zelfde probleem.
Is wel nog niet uitgelezen en gereset, blijft ie dan deze storing vasthouden mocht die andere defect zijn geweest?

bruko (0), 15 jaar geleden

Heb jij de mogelijkheid om het eens met een anderen bobine te proberen als die niet goed is kan hij als hij warm wordt Ook anders gaan lopen

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Die is al vervangen door een nieuwe.

joëlcotech (0) PRO, 15 jaar geleden

Is het brandstoffilter wel in de juiste richting gemonteerd (pijl)? Alle slangen en darmen inlaattraject controleren,
ook carterventilatie en tankontluchting.

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Brandstoffilter is 2maanden geleden vervangen, probleem doet zich alleen voor zodra de motortemperatuur 70graden of hoger is.
We laten hem eind deze week eens uitlezen.

angelo.g (0), 15 jaar geleden

net uitgelezen met de vag kast wat blijkt nu
De krukaspositiesensor blijft fout aangeven.
Ik ga hem morgen nieuw erin zetten en dan hopen maar.

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Probleem opgelost, krukaspositiesensor vervangen, perfect lopen boven de 70graden.

angelo.g (0), 15 jaar geleden

we hebben de krukassensor vervangen en loopt weer als nieuw.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.