heb een kleine probleem met mijn auto,in de 5de versnelling,
bij snelheden boven de 50 gaat het goed,maar zodra ik hem in zijn 5 zet en stilstaat,blijft hij vastzitten krijg hem met heel veel moiete eruit.
voor de rest heb ik helemaal geen problemen met de bak en de koppeling is ook goed?????
heeft iemand ervaring ermee!!!!!!!!!!!!!
mvg
sam
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee, maar ik vraag me af hoe je dit probleem ontdekt hebt.
Stilstaan in de 5e versnelling?
nou,was een keer vergeten terug te schakelen na de afrit,en toen wou hij niet uit zijn 5de.
Toen,die ene keer maar?Of heb je er constant last van?
ja heb er constant last van.
zijn de schakel moffen v/d 5 nog wel goed ? lijkt mij daar ergens in te zitten zijn alle ANDERE versnelling nog GOED?
achteruit wil hij soms ook vast zitten,ja zie geen beschadigingen of overmatige spelingen ziet normaal uit!!!!!!
Als hij vaststaat in de versnelling heeft hij dan ook de neiging tot kruipen?
nee,dat doet hij ook niet!!!!
schakelwals smeren......... Zit boven in de bak en krijgt de condens voor zijn kiezen, corrodeert daardoor en gaat stroef lopen.
Hoe doe je dit; boven op de schakelwals zitten bouten met verende kogels, die draai je er uit; tevens de achteruitschakelaar, en je smeert de handel met olie of kruipolie. Ook de verende kogels even op gangbaarheid testen.
ok,thanks ga het proberen.
Tandwielen van de 5e versnelling zijn stuk, schakelmof blijft dan hangen. Reparatie is met een nog gemonteerde versnellingsbak te doen,je moet wel delen hebben.
Jos.
ok,heb je dan toevallig ook een adres voor mij waar ik die reperatie of onderdelen kan halen?????
Je moet dus of nieuwe delen halen of een schadeversnellingsbak zien te vinden waar je e.e.a. uit kunt halen. (sloperij??)
Jos.
[quote=jos-br]Tandwielen van de 5e versnelling zijn stuk, schakelmof blijft dan hangen. Reparatie is met een nog gemonteerde versnellingsbak te doen,je moet wel delen hebben.
Jos.[/quote]
Hoe verklaar je dat de achteruit dan ook blijft vastzitten......
Tandwielen stuk komt ook voor, maar ook uitgeslagen splain waarop de tandwielen zitten. Dat betekend nieuwe tandwielen en nieuwe prise en secundaire as. Ofwel bak economisch overleden.
Is de splain uitgeslagen en je zet er alleen nieuwe tandwielen op ben je binnen de 15.000 km weer aan de beurt.
Ik blijf er bij, probeer eerst de schakelwals te smeren. Heb ik er al meer mee weten te "redden"
Wanneer het deel bovenop de versnellingsbak (bediening) droog is heeft dit gevolgen voor alle versnellingen en niet alleen de 5e. De achteruit gaat blijkbaar soms stroef en de 5e altijd, dat verklaard alles. Wanneer de schuifmof incl. sychromesch mee vervangen word is het weer goed (langer dan 15000km). Overigens is daarna verse olie ook niet verkeerd.
Jos.
ok,bedankt heren ga iedere geval eerst smeren misschien helpt dat en olie verversen!!!,anders moet ik toch opzoek naar revisie bak
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar