Audi A4 1997: lucht tussen spruitstuk en turbo

Bouwjaar: 1997

als ik mijn auto start komt er lucht tussen het spruitstuk en de turbo uit. dit geeft een knetterend geluid. de bouten blijken los te zitten. nu ben ik bij de monteur geweest en die probeerde de bouten aan te draaien. dit lukte niet omdat alles te warm was. hij gaat het nogmaals proberen als ie koud is en er kruip olie over heen zit. hij beloofd alleen niet dat ze niet afbreken. daar word ik best nerveus van. stel dat ze afbreken. wat zijn dan gevolgen? zijn ze dan nog uit te boren en opnieuw te tappen? of kost me dit gelijk een nieuwe turbo? wat gaat zo'n geintje ongeveer kosten?

pvs

Geplaatst door pvs (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

pakking ook vervangen, met alleen aantrekken krijg je hem niet meer dicht. Als het moeren op draadeinden zijn kan de monteur er beter direct een moerensplijter op zetten. De draadeinden blijven dan heel. Zijn het bouten dan is de remedie deze op de kop heetstoken met een flinke autogeen brander terwijl de turbo koud is. Na afkoelen zijn ze er meestal normaal uit te draaien. (op deze manier laat je de spanning van de bout wegvloeien. Ook zal hij uitzetten in zijn draadgat waardoor hij losbreekt van roest) bouten vervangen daarna is een pré.
Maar afbreken moet je ten alle tijden zien te voorkomen, de turbo zal je dan uit moeten bouwen en de bouten dan uitboren.

succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.