Audi A6 Allroad: Luchtvering A6 Allroad 2001

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5TDI

Goedemorgen,
ik ben sinds enige dagen in het bezit van een Allroad, en nu doet zich het volgende probleem voor.
De eerste paar keer dat ik op B wegen gereden heb werkte het automatische luchtveringssysteem/Niveau regeling perfect, zodra ik enigzins op gang was zakte het netjes naar niveau 2 en bleef daar ook staan. De eerste keer dat ik de snelweg opging gebeurde het volgende, zodra ik enige tijd(10/15min) 140 reed begond de auto te zakken naar niveua 1 en zodra het 2e lampje opgehouden was met knipperen begon op het dahbord het storingslampje te branden van storing in het luchtveringssysteem/extreme scheefstand, de auto hing aan de rechterkant helemaal naar beneden en stond idd scheef.
Nadat ik gestopt was kwam de auto ook niet meer automatisch omhoog maar bleef in de laagste stand scheef staan, motor afzetten, starten en handmatig het knopje indrukken tot hij weer rechtgesteld was en de 3 lampjes van het systeem weer branden, vervolgens weer weggereden waarna het hele verhaal zich herhaalde.
Gisteren bbrande ineens het storingslampje al op niveau 2 en idd hij staat ook in die stand rechts naar beneden.
Ik ben bij een audi vakman geweest die heeft hem uitgelezen en beide codes gaven extreme scheefstand aan, hij vertelde dat het waarschijnlijk lekkage is aan de rechtervoorpoot en dat het eenvoudig op te lossen is met een nieuwe O-ringen set.
Is er iemand die ervaring heeft met deze storing en kan vertellen wat het nog meer kan zijn, regelunit, veerbollen, compressor(deze maakt geen lawaai).???
Alvast bedankt

RobertSpreng

Geplaatst door RobertSpreng (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Privilege1 (0), 14 jaar geleden

Ik heb meerdere allroad's gehad, een tip automatisch uitschakelen dus voor normaal gebruik op stand 2 zetten (handmatig)
Ga je de snelweg op kun je hem op automatisch zetten of 1 stand naar benenden zetten, ga je de snelweg weer af op 2.

Het systeem werkt goed maar is zeer storings gevoelig, alle allroad's die ik had deden hetzelfde zoals jij omschrijft in meer of mindere mate.
Sindsdien ik met handmatig rij zijn de storingen vrijwel over, ja af en toe op lange ritten.
Zoals ik begrepen heb mag je niet eens rijden als het systeem zich insteld, ik doe niets anders.

Let wel het systeem is kostbaar in reparatie, luchtbalg kost je zo 1000 euro netzo als besturing en compressor, dus pas op als er steeds storingen komen en/of het systeem lang bezig is zich in te stellen, dan help je zaak op de rooie.

Dus 1 tip HANDMATIG veel plezier met deze machtige auto's

RobertSpreng (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor je antwoordt, blijft echter wel zo dat als ik de snelweg opga krijg ik hetzelfde probleem, in stand 1 hangt de auto helemaal scheef en brand het storingslampje, vanaf vandaag echter ook al in stand 2, lampje blijft branden.
Ik zoek dus nog even verder naar een uitgebreider antwoordt, in ieder geval bedankt.

RobertSpreng (0), 14 jaar geleden

Even een update op dit probleem, het lijkt er inmiddels op dat wel de rechterkant op de juiste wijze zakt maar dat de linkerkant op een hoge stand blijft staan.
Iemand?

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

het andere topic is door de moderator verwijdert, omdat het geen zin heeft een vraag 2x te stellen.

mvg,
moderator.

RobertSpreng (0), 14 jaar geleden

Inmiddels heb ik een aantal zaken nagemeten en dit is de uitslag, rechtsvoor, linksvoor en rechtsachter werken uitstekend, linksachter blijft in de hoogste stand staan.
Wat is hier aan de hand............help.

RobertSpreng (0), 14 jaar geleden

Probleem opgelost, een regelventiel/unit op de achteras was kapot.
Vervangen en alles draait zoals het hoort! bedankt voor jullie reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.