Hallo, ik krijg telkens foutcode 550 bij engine
en foutcode 18265 bij auto transmissie. Het gaat hem om een audi A6 2.5TDI V6 van 2000 met tiptronic bak code ETV , motorcode AFB
Als ik deze wis, dan komen ze na een ritje er terug in. Maar ik voel niets veranderen aan de motor, blijft hetzelfde draaien.
Ik heb wel net de nokkenassen en kleppen en dergelijk vernieuwd, samen met de distributie riemen en rollers. alsook nieuwe filters, olie en ook de olie in de bak. Alles zoals gedaan zoals omschreven in elsawin.
Als ik bij engine, measurement 08 naar 04 ga dan staat men pomp juist op 2.2° wat goed zou moeten zijn.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
storing in de bak is belastingsignaal en de oorzaak daarvan zit hem in de storing van de motor.gr john
Dus het komt van de storing 550 ?
Daar zeggen ze iets over de pomp, maar die staat goed, en hoor geen verschil in de motor, draait mooi. Wil dit zeggen dat de pomp toch gaar is?
Mvg
15 jaar
Met dank aan Gerrit Speek.
foutcode: 00550
nl Regeling van het inspuitbegin
du Spritzbeginnregelung
en Start of Injection Regulation
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
* Kontroleer bedraging en aansluitingen
* Ventil voor inspuitbegin (timingsolenoide brandstofinspuiting N108) is defekt
* Sensor voor de 'Nadelhub' (verplaatsingssensor naaldinjector G80) is defekt
* Tank is leeg gereden
* Brandstoftoevoer is niet in orde
* Gebrek aan brandstof
* Lucht in het brandstofsysteem
* Förderbeginn nicht i.O.
* Pomptiming
Opmerkingen:
* Deze fout betekent meestal dat de ECU niet in staat is de timing van de brandstofinjectie correct aan te passen. Meestal is de oorzaak dat de basis mechanische timing niet op tijd staat. Oplossing: eerst de basis timing in orde maken, dan de foutcode wissen en je er geen zorgen over maken totdat ie terugkomt nadat de basis mechanische timing in orde is.
Maar volgens mij staat de pomp wel goed.
Als ik via vag com naar Engine ga, dan naar 08 measurements en dan naar 04 dan staat de pomp op 2.2° ATDC en 2.4° BTDC en dit bij een 90° watertemperatuur.
Dit is toch goed?
15 jaar
[quote=Sebbe]Dit is toch goed?[/quote]
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Gr. paul
Mag dicht. Pomp stond veels te vroeg.
Deze mag toe, heb bij steco een kabel gekocht. EN daarmee de pomptiming nagekeken en deze stond te vroeg
Online
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar