Help.ik heb waarschijnlijk een groot probleem,maar goed,dat ben ik gewend met deze auto.Mensen die mijn eerder geplaatse problemen opzoeken weten genoeg.
Het laatste probleem was uiteindelijk rigoreus opgelost doordat xxxxx er een jonger gebruikt blok in heeft gezet.
Sindsdien(nu al weer 8500 km) liep de auto als nieuw,echt super.
Ik dacht dat ik voorlopig nu van de problemen af was maar nee,het Audi-spook blijft me achtervolgen.
Eergisteren reed ik rustig over de A59 ongeveer 100km/h,Opeens van de ene op de andere seconde viel het complete
vermogen weg,reageerde ook niet meer op t gas en heb m uit laten rijden op de vluchtstrook.
Geen één waarschuwingslampje,of iets raars verder.Na uitgestapt te zijn en even gekeken te hebben of ik iets zag in de motorruimte probeerde ik m weer te starten.Hij sloeg meteen aan maar liep zeeer onregelmatig,pruttelend en bokkend eigenlijk en reageerde totaal niet op t gas.gauw weer uitgezet.Op laten halen door xxxxxx,die heeft m uitgelezen en zag geen enkele storing in Vag-com.Hij startte m maar deed nog exact hetzelfde.xxxxx werd zelfs een beetje rood en zei dat ie echt geen idee had wat er aan de hand was,vandaag ook nog niets gehoord.
Ik ben nu wel heeel nieuwsgierig maar vrees weer t ergste,
Iemand enig idee????
Gr Koert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Normaal gesproken stoot een *zel zich niet 2 maal aan dezelfde steen....
Een 2.5 TDI blijft een bodemloze put daar veranderd zelfs xxxxxxx niets aan.
Gr. paul
Tja als een ''specialist'' er een akn in stopt dan krijg ik al mijn bedenkingen.....
Dit geval lijkt sterk op slepertjes die er van tussen zijn door versleten nokkenassen.
Gr John
Ik denk dat John gelijk heeft met zn diagnose. Heb dit probleem gehad bij mijn audi a6 AKE motorblok, alleen niet dat ie zomaar uitviel. Had net getankt en na starten
liep de motor pruttelend en zeer luidruchtig. Nieuwe nokkenassen etc probleem opgelost. Heb je nog garantie Koert??
Verneem graag de diagnose.
gr Paul
Bericht aan Paul Kelder: Als ik n aantal oude reacties van jou lees omtrent de Audi A6 2.5tdi was je er zeer over te spreken, je hebt er tenslotte zelf een of meerdere gehad. Misschien danwel vanaf bj 2002 a 2003 maar persoonlijk kan ik absoluut niet ontevreden zijn over de auto. Mijn audi a6 heb ik weggedaan bij 450000km en ja ook hier moesten de nokkenassen etc worden vervangen. (bij 390000km) Voor de rest heb ik geen noemenswaardige problemen gehad. Overigens rij nu sinds kort A6 BAU blok.
13 jaar
[quote=mrwortel]Als ik n aantal oude reacties van jou lees omtrent de Audi A6 2.5tdi was je er zeer over te spreken, je hebt er tenslotte zelf een of meerdere gehad[/quote]
Kwa rijden ben ik er zeer over te spreken, daar houd het ook bij op. Het type wat ik toen heb gehad was Bj-2003 (AKE) geen AKN geen AFB.
Overigens heb mijn privé autos nooit zolang hoogstens 4 a6 maanden > (handel) Dit waren toen die tijd wel auto's met een lage Km-stand (max 150.000km)
Met dit type A6 2.5 TDI moet je je toch wel afvragen wat deze auto wel niet p/km kost.
In vele gevallen was een abonnement op een Taxi niet veel duurder geweest.
Dit is natuurlijk allemaal achteraf.....
Gr. paul
Hoi Paul,
in mijn geval:ongeveer 6 ct/km aan reguliere beurten en onderhoud volgens schema plus extra zoals inspuitpomp over ruim 200k km. (A6 met 134 kW AKE motor, bjr 2000).
Taxi is duurder en stukken onhandiger.
grt
a3
13 jaar
a3,
Rekenen is voor vele niet zo eenvoudig, je afschrijving, reparatie, onderhoud en brandstof en de tijd dat je de auto kwijt bent bij elkaar opgeteld gedeeld door de kilometers zal vele malen hoger liggen dan 0,06.
Gr John
Alleen de brandstof is al 9 cent per kilometer.
13 jaar
Goede morgen John en Martijn,
Zoals er staat: alleen onderhoud + extra reparaties. De rest kost idd ook genoeg geld maar dat heb je nou eenmaal als je zelf een auto hebt. Afschrijving is trouwens een verhaal apart: de eerste paar meters zijn het duurst, kosten je zo enkele duizenden euro's!
grt
a3
13 jaar
De auto staat nu bijna een week in de garage; is er al iets bekend?
Intussen praten we gezellig door over het verbruik...
mvg,
Hans
Tja, een week in de garage zal je kosten per km niet ten goede komen, en als je alleen aan rep en onderhoud 0,06ct kwijt bent dan is dat omgerekend 12000 euro, maar dan moet je wel 100000km met banden en remmen doen.
Al met al heb ik zulke bedragen niet eens gehaald met een renault over dezelfde kilometers.
Gr John
En Koert, inmiddels al nieuws over je audi a6?
gr paul
13 jaar
Ik heb zelf 363.000 gereden met mijn AFB! (ik geloof zogenoemd het grootste Audi spook in dieselland) op de brandstofpomp (245.000 km) na geen enkel probleem met blok. Pas ah einde begon hij serieus olie te lekken bij de krukaskeerring en vervanging was mij toen de auto niet meer waard waarna ik em ingeruild heb.
Ik ben soms wel benieuwd hoe mensen met hun diesel omgaan. Juiste olie gebruiken, s-ochtends koud niet gaan trappen maar echt rustig wegrijden, op tijd de oh beurten doen en carterfilter vervangen, egr afdoppen en dat soort dingen verlengen het rijplezier beduidend. Ohw en eenmaal warm mag ie WEL op zn flikker krijgen.... ;-)
Maargoed hiermee ben jij nog niet van je probleem af, ben benieuwd....
13 jaar
Sorry voor de late reactie,
Bedankt allen voor de reply's
Uiteindelijk was het de brandstofpomp,
Koen heeft er een gebruikte in gezet en hij liep weer als n zonnetje.
gr k
12 jaar
Ben ik weer even,
Ik was nog wat vergeten,ik ben inmiddels al zo gewend dat er altijd wel iets mee is dat ik mijn laatste probleem niet eens beschreven had.
Ten eerste loopt de auto sinds het "nieuwe" blok en brandstofpomp als weer 20.000 km fantastisch,maar,nu het koud wordt heb ik toch weer een raar probleem,
Elke keer als t koud is start de auto erg slecht en moet ik n keer of 5 a 6 voorgloeien met tussendoor af en toe een startpoging.
Uiteindelijk start ie dan wel,loopt vervolgens erg onregelmatig met een hoop rook gepaart en gaat steeds regelmatiger lopen daarna.
Nu komt t; intussen springt de auto dan in NOODLOOP en dit blijft dan zo.Als ik na een minuut of drie de auto dan even afzet en weer start loopt ie weer erg netjes,is de noodloop verdwenen en is er niets meer aan de hand de hele dag totdat de motor weer afgekoeld is en bij een koude start de volgende dag alles weer van voor af aan begint.
Iemand een idee?Zou het iets simpels als de gloeiboegies kunnen zijn?kan me haast niet voorstellen,of toch weer de brandstofpomp,die dan binnenkort écht weer de geest gaat geven?
Gr Koert
12 jaar
Je gaat van het ene probleem naar het volgende probleem.
Je moet wel heel veel van dit merk houden.
ik heb er ook eentje gehad,was een fantastische auto,maar ook niet geheel vlekkeloos.
Daarom rij ik nu japans,daar word ik wel vrolijk van,weliswaar niet van het design,maar wel beter voor mijn portemonnee.
En eerlijk gezegd, ik doe niet aan warm rijden,flikker er tinke tanke toenke in,onderhoud komt op als poepen,trap hem buiten de landsgrenzen helemaal onderin en er is nooit wat mee,al meer dan 200.000km.
Alleen voorremblokjes,wat dashboardlampjes.en scv klepjes zijn gedaan (nog in de garantie).
Voor de rest helemaal niks,is ook niet exemplarisch,in de familie rijden er nog drie rond,zelfde type,ook hetzelfde verhaal en gaan er nog beroerder mee om.
Er is er eentje bij,die rijd alleen maar van apk naar apk,voor de rest vertrouwd tie op de controle lampjes.
Ik ben zelf een grote audi fan,maar de kwaliteit is bedroevend,het is dat de clientele van audi genoeg in de slappe was zitten en daarom niet kijken op een paar duizend euro onderhoud. maar ik ben daar helemaal klaar mee.
12 jaar
Klopt,
Aan de ene kant blijf ik blijkbaar van ontwerp ,rijeigenschappen,design etc van de audi houden,aan de andere kant wordt ik gek van al die ellende,en eigenlijk nog het meeste van de tijd die ik er mee kwijt ben en het gedoe van wegbrengen,omruilrn,leenauto etc.Ik zou t liefste dezelfde auto maar dan wél goed hebben,die zijn er ook wel als ik bijv zoek naar A6 of A4 , 1.9 diesel tussen 2000 en 2003,maar die zijn dus erg zeldzaam.Heb gewoon de pech dat ik een afb/akn blok heb,want buiten t blok heb ik er nog nooit iets mee gehad.Heb ook een tijdje in een Toyota Avensis gereden...Fantastisch ding ook en gaat nooit kapot,maar ik wordt er niet blij van,Als míjn auto het doet wél,Tja...t is maar wat je belangrijk vind denk ik.
Gr Koert.
12 jaar
Ik zou toch in eerste instantie gaan voor de gloeibougies. EGR trouwens ook afdoppen (tip) heb ik destijds ook met mn AFB laten doen en heb daar een zuinigere (gemidd 1:15,5) en niet rokende diesel voor teruggekregen.
Verder kun je rustig een 2,5tdi rijden, motorcodes BFC en BDG zijn prima (doorontwikkelde) blokkies zonder al die AKN/AFB kuren.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar