close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 100 1972: Motor vervangen audi 100 coupe s bj: 1972

Bouwjaar: 1972, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 ?

Ik ben bezig met een audi 100 coupe s te restaureren.
De motor is niet zo fris meer, kortom gewoon versleten.
De auto is voorwiel aangedreven.
De rmschijven zitten niet bij aan de kant van de draagarm, maar aan de kant van de versnellingsbak.
Zou hier graag een jongere motor in willen zetten zonder al te veel aanpassingen.
Kan iemand mij mischien vertellen wat voor type motor ik het beste erin kan plaatsen, en welke aanpassingen ik moet doen (elektronica, aandrijving, remmen, brandstoftoevoer enz).

Alvast enorm bedankt voor de tips.

Geplaatst door

Bas Koper (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Moet Ik Effe Navrage
Vlgns Mij Kan Er Een 2.0 80 Blok In
Mail Anders Kenteken Effe Door

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Is dit een motor met versnellingsbak in een carter?? (als ik dat van de remschijven hoor moet ik namelijk denken aan de constructie van de volkswagen NSU type K70 die dit ook had)
Als dat zo is heb je pech, daar gaat een jongere motor niet aan passen. Onderdelen hiervoor kun je met een lampje zoeken.

kwam dit tegen op internet: De AUDI 100, die uiteindelijk de K70 van de productielijnen drukte, heeft een aantal technische aspecten van de K70 overgenomen. www.nsu.nl

audia4 0
badge

17 jaar

http://www.rbimovies.nl/media/amt/Histor...

In de text staan plaatjes van de motor/bak met de beruchte schijfremmen.

audia4 0
badge

17 jaar

Volgens Mij Is Dit De Eerste 100
Dit Waren Volgens Mij Al Losse Bakken
Ik Weet Nog Dat De Coupe De Remmen Aan De Bak Had.
In Die Tijd Was Audi Een Merk Waarvoor Monteurs De Neus Ophaalden Zo Van
T Lijkt Wel Een Citrien (ivm De Remconstructie)
Ook Weet Ik Nog Dat De Coupetevens De Snelle Versie Was Met Voor Die Tijd Zeer Hoge Compressie.
Er Konden Dan Ook In Die Tijd Alleen Golden Lodge Bougies In.
En Volgens Mij Kan Hier Een 80 Blok In?

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Dit gaat om een coupe.......
Volgens mij zijn de losse bakken vanaf 1976 en later, ik kan er helaas geen documentatie meer van terugvinden, audi ondersteunt niets meer van die tijd, en heeft het papier dus ook niet gedigitaliseerd. (en de boeken zijn de brandstapel opgegaan, verplicht vernietigd)
Ik heb nog een monteursboekje van die tijd met afstelgegevens. Da's alles.

Als ik me niet vergis hebben de motoren van voor 1976 een distributieketting aan de voorkant van de motor, zichtbaar door de oliedop. (exact zoals de K70 waar de vroege A100 op gebaseerd was) Deze motoren zijn totaal anders dan de latere met distributieriem, echt er is geen schroef gelijk.

verhaal compressie ben ik met je eens, tevens dat van de schele ogen naar citroen.

Bas, ik zou zeggen, foto plaatsen, beste van onderzijde van de wagen waar bak en motor op staan. Hoop dat ik ze nog herken......

audia4 0
badge

17 jaar

[quote=audia4]Dit gaat om een coupe.......
Volgens mij zijn de losse bakken vanaf 1976 en later, ik kan er helaas geen documentatie meer van terugvinden, audi ondersteunt niets meer van die tijd, en heeft het papier dus ook niet gedigitaliseerd. (en de boeken zijn de brandstapel opgegaan, verplicht vernietigd)
Ik heb nog een monteursboekje van die tijd met afstelgegevens. Da's alles.

Als ik me niet vergis hebben de motoren van voor 1976 een distributieketting aan de voorkant van de motor, zichtbaar door de oliedop. (exact zoals de K70 waar de vroege A100 op gebaseerd was) Deze motoren zijn totaal anders dan de latere met distributieriem, echt er is geen schroef gelijk.

verhaal compressie ben ik met je eens, tevens dat van de schele ogen naar citroen.

Bas, ik zou zeggen, foto plaatsen, beste van onderzijde van de wagen waar bak en motor op staan. Hoop dat ik ze nog herken......[/quote]
ALS DE MOTOR ER TOCH UITLICHT MAAK DAN VAN ALLE ZIJDE EEN FOTO

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Is het niet het beste om de huidige motor te reviseren?.

primera p11 0

17 jaar

zou ik wel doen
maarik weet ook niet waarom hij eenandere moter wil monteren.
als je reviseert blijft in ieder geval alles origineel ook de motorcode.
en ik neem aan dat hy restaureerd om iets origineel te houden
maar misschien is er iets in het blok kapot

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Volgens de vorige eigenaar is er ooit als eens een andere motor ingekomen, hij durft ook niet te zeggen of dit de originele motor is die in deze auto's hoort te zitten.
Het liefst reviseer ik de motor maar weet niet of ik nog aan zuigers kleppen klepzittingen kan komen.
De auto heeft altijd op gas gelopen maar ook heel veel problemen gehad. volgens de oude eigenaar.
Slecht starten enz.
Km stand is dus ook onbekend bij deze motor.
Zal morgen even foto's maken van alle aanzichten van de motor.

Bas Koper 0

17 jaar

Heb hier een aantal foto's, kan er slecht bij komen omdat de motor er nog inzit. hoop dat jullie er uit wijs kunnen worden.
[url=http://imageshack.us][img]http://img360.imageshack.us/img360/6938/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img360.imageshack.us/img360/6497/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img360.imageshack.us/img360/910/a...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img360.imageshack.us/img360/6206/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img360.imageshack.us/img360/5305/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img360.imageshack.us/img360/3504/...[/img][/url]

Bas Koper 0

17 jaar

hij heeft geen distributieriem maar een ketting he?? Ben bijna overtuigd dat het een NSU blok is.

Zuigerveren is geen probleem, kun je in alle maten krijgen, kleppen gaat ook wel lukken desnoods uit de universele stal en aanpassen, zo ook klepzittingen.

Hier gaat zonder grote aanpassingen geen latere waterkoeler tegenaan passen. (alles kan natuurlijk, en lukken doet het ook wel hoor)

zie ook: http://www.audi-100-coupe-s.de/technik/i...

als je je aanmeld kun je ook vragen op het forum zetten, en er staan bij links ook een aantal handelaren in de onderdelen.

Heel veel succes met deze unieke wagen, je ziet ze nog zelden. Leuk project!!!

audia4 0
badge

17 jaar

als ik goed kijk is het toch een los blok tegen de bak aan
jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ja dacht ook dat het een los blok was, maar dat zeg ik weet niet of dit origineel is.
Ga het uiteraard proberen om de motor op te knappen, zo niet kan ik altijd nog iets anders verzinnen.
Enorm bedankt voor de hulp
Bas

Bas Koper 0

17 jaar

pak anders de bk ga naar een slopery en vraag of je mag passen of blok en bak op elkaar passen
als je zegt alst past koop ik t
????
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.