Het volgende is er aan de hand.
Auto wordt te warm wanneer de motor wat meer belast wordt. Bij constante snelheid blijft de wijzer op 90 graden staan. Wanneer je de motor meer belast en hoger in de toeren brengt schiet hij naar de 110 graden.
Volgende heb ik gecontroleerd/vervangen:
- Waterpomp vervangen
- Visco koppeling vervangen
- Radiateur schoon gemaakt uitwendig
- Thermostaat gecontroleerd op werking
- Radiateur en slangen gecontroleerd op verstopping
Geen rook uit de uitlaat. Geen koelwater verlies. Motor heeft 343dkm gedraaid.
Wie o wie kan vertellen wat ik no moet controleren of vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
temp zender el goed
kan dat de temp gewoon 90 is maar de meter afwijkt
Word/blijft de kachel wel warm als je de kachelventilator op de hoogste stand laat staan?
Gr Erik
kachel wordt eerst wel warm daarna koud.
16 jaar
Kan de koelvin er niet op 2 manieren op?Op juiste montage contr..
en wordt ie ook warmer als je temp stijgt(volgens je meter)
Heb inmiddels de radiateur ook maar vervangen. Dit trouwens zonder resultaat. De kachel wordt eerst warm maar als de temperatuur stijgt wordt heb ik geen kachel warmte meer. In het reservior is geen stroming. Ik heb alle slangen nu na gelopen op verstopping geen bijzonderheden. bovenste slang wordt ook niet warm als het reservoir dop er op zit.
16 jaar
Zit er genoeg koelvloeistof in, is er geen luchtbel aanwezig in het koelsysteem.
Verder denk ik ook dat de temp sensor defect is, heb ik ook gehad bij mijn A4 van 2001.
Heeft de temp. sensor behalve aangeven van de temperatuur op het dash board nog meerdere functies?
Iemand op dit forum had het over een ontluchting gaatje in een van de aansluitingen van de kachel slangen. Om welke zou dat gaan?
Alvast bedankt!!
16 jaar
[quote=wilbert12018]Heeft de temp. sensor behalve aangeven van de temperatuur op het dash board nog meerdere functies?
Iemand op dit forum had het over een ontluchting gaatje in een van de aansluitingen van de kachel slangen. Om welke zou dat gaan?
Alvast bedankt!![/quote]
Ontluchtingsgaatje zegt me eerlijk gezegd niks, de temp sensor heeft 2aansluitingen daarom ook 4draden, 2draden voor de meter in het dashboard en de andere 2draden die naar de ECU gaan. Ik denk dat deze laatste sensor defect is.(het zijn in principe 2sensors in 1behuizing.
Ik ga toch sterk aan de waterpomp denken omdat de kachel niet warm blijft. (schoepenwiel los).
Naontluchten moet je via 1 van de kachelslangen in de paravan (naast accu),haal het geribbelde plastiek weg dan zie je 1 slang waar een gaatje in zit,klem los en de slang er half af trekken zodat het gaatje vrij komt,dan iets op toeren houden totdat er koelvloeistof uit komt.
Helaas nog steeds niet gevonden.
Alle mogelijkheden gehad, behalve de motor zelf.
16 jaar
waterpomp of kachel radiateur verstopt
als themostaat opend is de stroning minder(lees weerstand) en koelt de kachel af
Thermostaat gaat naar mijn idee niet eens open (is nieuw). Als ik de thermostaat er uit haal en hem dan vul is de stroming goed. Ik ga morgen zonder thermostaat een eindje rijden om tekijken of hij bij hogere belastingen warmer wordt en of er dan veel druk in het reservoir zit. De bypass leidingen zitten niet verstopt ( leiding vanaf de kachel naar de thermostaat ) en als de thermostaat er niet in zit heb ik veel flow uit de kachel slang ( gecontroleerd door de slang van de kachel in de paravan er iets af te halen waardoor het gaatje in de slang open is).
16 jaar
heb je wel opgelet at de thermostaat er op 1 manier inkan
en dat er thermostaten zijn die lijken omgekeerdgemonteerd als ze er goed inzitten
Ik vandaag gereden zonder thermostaat. Er onstaat heel veel druk in het reservoir. Dit duid er volgens mij op dat er wel iets aan de hand is met de kop/motor. Ik demonteerd de kop volgende week. De thermostaat kan er maar op een manier in. Daarna draai je hem een kwart slag zodat hij vast komt te zitten in het huis. Ik hou jullie op de hoogte.
16 jaar
laat de kop hoe dan ook afpersen voor je m weer monteerd
je zal niet de 1e en zeker niet de laatste zijn die erachter komt na de reparatie dat de kop gescheurd is en weer overnieuw kan beginnen
Bedankt voor de tip! Zal ik zeker laten doen, ik denk dat het ook niet aan de pakking zelf ligt.
Met vriendelijke groet,
16 jaar
Kop eraf gehaald. laten vlakken en op nieuw opgebouwd en helemaal weer top!!
16 jaar
goed zo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar