Het volgende doet zich voor:
1.9 TDI 115 Pk
variabele turbo, pompverstuivers
Km stand 160.000
Motor raakt onregelmatig vermogen kwijt. Dit kan eens per dag zijn, soms om het half uur of zelfs korter.
Na het afzetten van het contact en opnieuw starten of TWEE plank gas te geven rijdt hij weer prima.
als je vertrekt met de wagen en geeft plangas trekt deze niet je lost je gas en geeft
terug plankgas en er zit power in de bak in alle vittessen tot je weer in silstand komt en
dan trekt hij niet meer terug 2 maal gas geven en hij gaat terug
Foutcode die AVS aangeeft is 17964 P 1556 laaddrukregeling regelgrens onderschreden sporadisch.
Uitlaat en turboslangen in orde.
turbo vervangen door een ruil turbo
Laaddrukregelklep leidingen gecontroleerd en klep vernieuwd.
turbo druk sensor ook eens verwisseld blijf het zelfde
Luchtmassameter 2maand geleden vervangen door nieuw exemplaar .
Na al deze reparaties en controles blijft het probleem bestaan.
Het vermoeden bestaat nu dat het de turbo zelf is heb reeds nog ongeveer het zelfde probleem gehad met een seat
ook 2 maal een nieuwe turbo geplaatst .
Is er iemand die dit probleem herkent of mij een aan een andere oplossing kan helpen.
heb net nog een nieuwe luchmassameter uitgetest blijft het zelfde
waar ik nog aan denk is de egr klep dat niet goed afsluit in het vertrekken ?
egr gedemonteerd niet veel aan te zien sluit goed af,gereinigd en monteerd moter doet hezelfde verder
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit heb ik ook gehad met een a4 zelfde symptomen en foutcode, is toen naar dealer geweest maar weet niet wat ze daar gedaan hebben, had ook al turbo en intercooler en leiding vervangen en gecontroleerd
Wel was koppakking lek en toen zijn mensen traag gaan rijden met auto, totdat waterpomp afgebroken was, heb toen turbo vervangen want was vol met roet. maar probleem bleef bestaan, heb dan ook nog intercooler vervang ivm scheur maar hielp ook niets, weet nog altijd niet wat oplossing is of was.
Naar mijn denken, verwacht ik dat een software update de oplossing kan brengen maar ben helemaal niet zeker maar aangezien alles goed is van onderdelen
heb het gevonden het probleem
de nieuwe turbo was slecht afgesteld had te veel turbodruk op 800 tr
en ging constant in noodloop toffe mannen hoor die van tubo world.nl dit is de tweede maal dat ik
een probleem heb met hun turbo
maar tis weer vergeten de wagen loopt weer lekker
groetjes benny
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar